Bananflugs smällor sökes
Snälla någon därute..!
Hur tusan får ni bort era bananflugor..Jag verkligen hatar dessa små kryp..och dom stressar ihjäl mig för att min man hatar dom ennu mer.
Nu har vi testat ättika med några droppar diskmedel i..vi kör med Yes.
Ättika med honung i
Vatten med citron i…även 1 glas med en slatt rödvin kvar i
Asså inget hjälper..
Vad gör ni?
Kan säga att vinäger med dessa ingredienser åxå testats:-(
Det som varit mest effektivt för mig är ett glas med vatten (lite mindre än halvfullt), en skvätt (typ 2-3 msk kanske) vinäger och en liten droppe diskmedel.
Testade med honung i blandningen nån gång och det gick inte alls. Annars är dammsugaren ett bra komplement till andra fällor om man har en stor invasion.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
tack för ditt svar Namiko..frågan e om dom *djävlarna dör i snabeldraKEN* I HOPE *GAAAAAAAAAAAAAAH*
Dom är hemska små bananflugorna Men vatten skvätt vinäger och några droppar diskmedel i ett glas är bästa effekten
#2 Själv har jag en dammsugare med vattenbehållare så i den dör dom garanterat. Har dock ändå fått kämpa mot dom små djävlarna ända sen rötmånaden började men nu ser det ut som att jag har en chans att vinna. Har bara sett 1-2 stycken små flugor dom senaste dagarna och om jag inte såg fel så kan det ha varit vanliga blomflugor (YAY).
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Ett annat recept som jag har hittat är
50% honung 50% vinäger sen några droppar diskmedel. Rör om och låt stå över natten sen är det dags att skörda bananflugor
men har man inte vinäger så går det bra med ättika
Dammsugaren bäst och sedan korsdrag!
Vitlök i krukorna!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Mossquinnan när mamma hade så hade hon balsamvinäger ca 1 dl, men tror inte det spelar nån roll vilken sorts vinäger det är, med några droppar diskmedel i.
Sen får du göra en grundlig städning, speciellt där du har störst samling med flugor. Spola så hett vatten du bara kan få i diskhon och slasken och ev köra med flaskborste ner i rören om du kan.
Kolla överallt efter minsta lilla fruktbit. Har du ev spillt ut saft nånstans så måste det bort.
Har du sån där brun kompostpåse under bänken se till att byt och se till att göra ren behållaren ordentligt.
Kolla överallt i ditt hem efter minsta fruktbit. Och har du annan färsk frukt framme så se till att ställa undan den i kylen.
Sen beronde på hur mycket flugor du har så kan det ta upp till en vecka kanske längre innan dom är borta.
Dessa små djur som kan ställa till det..
Hur man blir av med dom , vet jag inte.
Men jag vet att har man inte Frukt framme så minskar dom lite.
Sen om man har dom i vasken""så kan man försöka o spola så ofta man kan…
Sen e bli vän med Dom!!!

Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag gör inte så mycket mer än vifftar bort dem
Det brukar vara en ganska kort period och jag har inte så ont av det.
De håller mest till i köket och gillar fukt. Så ett tips är att ha det så torrt som möjligt.
Inga fuktiga saker i sophinken t.ex.
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack så mycket för tipsen
Nu har jag sanerat köket och ställt fram 2 skålar med ättika honung å diskmedel i..+ slagit i hjäl en bunt *S*
Låter ju super med en dammsugare med vatten i så dom kräken drunknar