Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 768 ggr
WinterPrince
0

Godmorgon 17 september

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Godmorgon alla LK:are

Här syns en klarblå himmel även idag! Men det verkar lite kyligt…

Idag är det full rulle. Ska snart åka ut till hästen. Sen har jag tvätttid. Efter det blir det en runda ner till stan. Ska besöka kupan, bygghandeln, Panduro och sybehörsaffären. Jag lär få trängas med massa folk för Växjö Lakers gör sin första hemmamatch i elitserien.

Sen åker jag och hämtar ett hästsläp innan jag beger mig hemmåt igen.

Hoppas att ni alla får en fin dag!

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morron!

Kan inte sova mer trots att jag fortfarande är sjuk Rynkar på näsan Ligger bara och snurrar så tänkte att det var lika bra att stiga upp.
Solen skiner idag, men kallt ut! Vinterkläderna fram snart känner jag haha Måste köpa ny vinterjacka, den från förra året har jag kasserat då den var sönder.

Ha en underbar lördag på er! Glad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anders 50
0

Gomorron!

Här är det dimma idag också, och kallt har det varit inatt, första frostnatten i höst….is på bilrutan!

Väntar på en jaktkamrat, vi ska iväg och sätta ut några saltstenar till de vilda djuren.

Blir nog en fin dag idag också!

Ha en bra lördag och stressa lugnt! Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

#2 Och jag som tyckte det var kallt klockan 5 i morse då vi hade 7 grader.

Fösta frostnatten, det var som attanFörvånad

/Maria

Fridaaaa
0

#2 När börjar alla jakterna?
Så jag vet när jag inte kan gå i skogen på kvällarna:D

Anders 50
0

#4 Har du inte märkt nåt förut så är det bra! Skrattande Bockjakten, och nu i september även jakt på kid, har pågått sedan 16 augusti. Mest morgon och kvällsjakt.

1 sept. började jakten på hare med hjälp av drivande hund, sällan kvällsjakt.

1 okt. börjar jakt på rådjur med drivande hund, också sällan på kvällstid.

10 okt. börjar älgjakten här i södra sverige, och man får jaga till solens nedgång.

Men du behöver inte va rädd för att gå ut, varken du eller hunden liknar nåt villebråd.  Glad

Fridaaaa
0

#5 I våran skog har det inte varit bockajakt som tur är hehe :)
Rådjur,älg och viltsvin brukar dem jaga i våran skog.
Haha nej gör vi kanske inte, har reflex med, men har hört många historier om jägare som har skjutit saker som inte dem ska skjuta på, för att dem har "trott" att det har varit en älg eller rådjur :)

Cristine
0

God morgon!

Solsken idag också,igår kunde man gå i kortärmat..får se om det går idag också. Verkar varit kallt inatt.

Man bör nog ha färgstarka kläder när man går i skog och mark men det hjälper inte mot åska!

Ha en underbar lördag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

God morgon. Eller förmiddag kanske det är.

Solen skiner efter en frostig och kall natt. Jag hoppas blommorna ute på altanen klarat sig.

#4 I mellersta och norra delarna av landet började älgjakten för två veckor sedan.

Ha en fin dag allesammans.Glad

flisan708
0

God Morgon på Er!!!

Igår hade jag sett fram emot pysselkvällen med väninnan men fick lov att ställa in. Rynkar på näsan Mådde skunk och var helt däckad. Kände mig inte helt 100 innan spinningen men tänkte det var inbillning och att det skulle kännas bättre efter, men blev sen helt däckad. Går mycket smått och gott nu, men har inte tid med att bli sjuk. Tänkte städa klart vardagsrummet och ta en sväng till affären och känna efter. Vi kan kanske ta det idag istället. Glad Min väninna blev så orolig och tyckte jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen, är extremt sällan sjuk. För tre veckor sedan hände samma sak men mådde bättre dagen efter. Om det återkommer får jag väl engagera mig lite.

Sen är jag sköterska själv och vi verkar vara av ett knepigt släkte. Ni kan få två exempel från mina kolleger. I somras så gick en kollega med bruten hand och en annan med bruten fot, varför söka?! Lite Alvedon och värken är borta. Sen bara att linda runt och se glad ut. De sökte inte för att det är så drygt att söka vård själv, håller med dem.

Solen skiner, det är marknad i stan så de har tur för en gångs skull. Regnar alltid i stan när det är marknad. Kanske igår…..

Nu ska jag ta en sväng med dammsugaren, lite vacker musik så kanske det går som en dans.

Gud så långt det blev!!! Sorry!!!!

Önskar Er alla en härlig lördag!!!!

KramGlad

Fridaaaa
0

#8 Okej :) Här i södra Sverige börjar det senare ^^,

aggeelin
0

Godmorgon! Nu är här frukosten snart uppäten. Ute skiner solen och de ser härligt ut. Jag hoppas hinna greja lite ute i trädgården idag.

#2 Frost ute! Huvva, här är det fortfarande varmt på nätterna och det får det gärna fortsätta med ett tag till.

Mmmm, det var gott kaffe idag Glad

Bilden från Open Art, Örebro

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Sisa]
0

Hej mitt på dagen!

Sovit länge..ska jobba natt. Solen skiner så en promenad måste det i allafall bli, innan jag kanske sover en stund till.

# 9  Håller med dej..inte söker man vård i första taget. Jag har varit förkyld så länge nu, men tänker hela tiden att det ska gå över. Och det gör det nog..så småningom! 

Ha en bra dag alla Ni!  Glad

Anders 50
0

#9…#12   Rätta takter!   Man ska inte vara för pjoskig!  Skrattande

Man ska inte störa dem på sjukan för småsaker som brutna händer och fötter….det läker ihop!  Flört

Min far var sådan…Glad

flisan708
0

#12 och #13 Tycker inte heller man ska söka för allt, men känner en del som gör det. Nu har jag handlat lite smått och gott på apoteket och tänkte ha soffan som central punkt resten av dagen. I morgon ska jag upp tidigt och ha heldag med bilen (tvätt, vaxning och städning). Det som jag får undvara i morgon är spinningen på kvällen.

Hon som bröt foten var lite rolig, hon åkte och köpte sig ett par skor som var lite större och töjbara sen höll hon på med hö. De flesta av mina kolleger är sådär även jag. Men det är en annan historia.

[peter54]
0

God eftermiddag Glad

Här har varit klarblå himmel hela dagen, ingen frost inatt, så jag har varit ute i t-tröja ända sen i morse och pysslat med diverse göromål, bland annat gjort ren alla musburar, matat mina alla djur, passat till skaft till en ny tomahawk, tagit upp lite Potatis, eldat lite bråte, med mera.

Vår dotter har "hängt" i stallet hela dagen och min fru och vår pojke har monterat ner studsmattan för i år.

[MargaretaA]
0

God kväll

Ännu en dag med kanonväder. Men nu börjar det kännas kyligt i huset och vi har höstens första brasa tänd i kaminen. Det är riktigt mysigt Kyss

ha en fin lördagskväll alla! Skrattande

trots att det bara är skräp på TV i kväll Skrikandes

stina63
0

Gokvälls LK

Jag har hållt på här hemma måla om. Har börjat med skåpluckorna. Mina föräldar var här innan pappa hjälpte med med kakeln- Som behövde fästas. En del hade lossnat och jag ska måla om dom. Så det tar lite tid att fixa

Men nu ska jag sätta mig äta pizza läsa allt vad ni har skrivet om

Skrattande

Toyan
0

God kväll!

En kylig natt har vi haft men ingen frost ännu och en vacker höstdag har vi haft.

Har jobbat idag och det känns i ben och fötter, har kört 2 maskiner tvätt som jag måste ta hand om nu, kan ta det lugnt i morgon i ställetGlad

Ha en bra fortsättning på kvällen alla LK:areGlad

AnnL
0

God kväll!

Varit på träff igår med mina gamla bowlarkompisar. Så många roliga minnen som kom fram.

Idag kl. sju var det bara + 4°. Nu åker vantarna fram på morgonpomenaden med Silver.

Nu blir jag borta ett tag igen från datorn. Har fortfarande kvar samma fel. så det är bara att lämna in den igen. Hoppas på att få tillbaka en ny dator.

Ha en skön kväll

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.