Sexighet
I dagens samhälle är mycket sexfixerat tycker jag. Mycket naket och lättklätt. Men är avklätt/naket alltid sexigt?
Jag tycker att personlighet mm också kan vara sexigt.
Nakna, smala kroppar på reklamer osv får inte mig att vilja köpa det mer:)
Och hur kommer det sig att till 99% att det är pinnsmala tjejer som visar upp kläder? Ger helt fel bild till unga tjejer & killar.
Visste tycker att smala tjejer är idealet men det tycker jag. Hälsosam kropp är viktigare än att banta sig pinnsmal.
Vad tycker ni om detta?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hälsosam kropp låter bra!
Det är väl som vanligt det är med lagom som är bra, tycker jag. Jag har sett
t ex filmer från USA, där enorma kvinnor talar om att det är vackert att vara stor - det är INTE hälsosamt att se ut som dem (pratar om STORA kvinnor). Sen är det givetvis upp till var och en att tycka att det är snyggt..
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#1 Håller med.
Bara för att "vi" blir tjockare och tjockare så får vi ju ändå inte normalisera detta.
Sedan så ska man givetvis visa sunda kroppar och inte undernärda.
Det blir liksom ytterligheter åt båda håll.
/Maria
Kan bara hålla med. Sex skall vara något som man bara kan ana.
Modellerna är alldeles för magra..O det har ju varit debatt om att de inte skall vara anorektiker..
Nu tänker jag på de modellerna som är på Tv..
Så jag håller med trådskaparen..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
¿ är samhället verkligen sexfixerat ?
jag tycker det mest är ..ett surrugat av "sexualitet"
nå´t flåsigt dom ser ut som ..
mest för att visa på SAKNADEN
idag av att vara pinnsmal
för hundra år sedanatt vara smällfet
Idealen blir nästan per deffinition,något ouppnåligt
..det är "fel" på dig
konsumera dig lycklig
sexighet/det sensuell sitter inte i brist på tyg
eller mängen hud
den kommer innifrån
(det tar en del år att fatta det…)
penke
Sexigt.. jag var hos frisören förra veckan och bläddrade då i några "bildtidningar för oläskunniga personer". I en av dem visades "Svennis" och hans nya kvinna. Hon var smal som ett sugrör om midjan, plastbrösten var i förhållande till midjan som skillnaden mellan en vattenmelon och ett plommon. Hennes läppar var om Kalle Ankas mun, dvs, stora och fladdriga - och - jag är kvinna så jag förstår inte att det är sexigt att se ut som hon gör.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Smygit sin sig ett fel
Och hur kommer det sig att till 99% att det är pinnsmala tjejer som visar upp kläder? Ger helt fel bild till unga tjejer & killar.
Vissa tycker att smala tjejer är idealet men det tycker inte jag ska det stå hehe :)
Hmm, jag vet inte vem det egentligen är som tycker att pinnsmala modeller och överhuvudtaget pinnsmala kvinnor (eller män) är något slags ideal och att de är sexiga. Jag har i alla fall aldrig träffat någon som tycker att pinnsmalt är snyggt eller sexigt.
Jag tror att jag är ganska genomsnittlig, åtminstone bland män, i min uppfattning att kvinnor är sexigast (om man nu tillåts att avpersonifiera) när det finns kurvor, lite åt Zorns dalkullor.
Det är inte alls säkert att någon är sexigare avklädd än påklädd. Det har med andra faktorer än själva avkläddheten att göra.
#6 Ska det inte stå "Vissa" också i den meningen? 
Kan inte säga vad jag tycker är sexigt. Jag liksom bara känner. Det är som olika från människa till människa. Mest, utstrålningen på nåt sätt, med även utseéndet vissa gånger…
Visst kan smala, tunna kvinnor vara sexiga, men får jag välja så ska det vara lite mer material på benstommen!
Ska det kramas så ska föremålet vara mjukt, inte hårt!
Och en kropp med lite kläder på är sexigare än en naken, oftast! Men sexigheten beror ju på så mycket mer än på kroppsbyggnaden.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#9 Bra skrivet ^^
Att ana ger mera kick än att se ibland .
Visst visa hud men då ska det vara rätt hud , inte nåns urgröpta ljumske 
En rund översida på ett bröst eller kanske en mans höftben *mums*
#11 Men sen när (om?) "det är dags"…. då kan det vara ok att se mycket hud! 
Annars så håller jag med, ana är intressant!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Hmm fast även när det är dax så att säja kan det vara mkt sexigt med lårstrumpor eller en korsett på en kvinna 
Påklätt är så mycket sexigare än avklätt, det sätter igång fantasin istället för att man ska få en färdig bild slängd i ansiktet.
Jag gillar inte heller dagens ideal med svältfödda, sönderblekta, "uppblåsta" tjejer där varje rörelse och varje blick ska anspela på sex. Däremot gillar jag naturligt smala tjejer som inte gömmer sig bakom lager på lager av smink. Men det som gör någon riktigt sexig är självförtroende och styrkan att vara sig själv istället för att försöka smälta in och vara som alla andra.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#14 Ja naturligt smala tjejer har jag inget heller emot, dessvärre är det fler som inte är naturligt smala än naturligt smala :/