Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 389 ggr
stina63
0

Svenska hjältar

De börjar snart igen på tv. Tycker det är underbart som den här kvinnan åker ner till kambodja och hjälper fattiga och lagar deras tänder gratis

Aftonbladet

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så underbart att dom finns..dom svenska hjältarna!   Glad

stina63
0

Tycker det är härligt att dom får synas att man tar fram dom som hjälper andra. Lägger ner mycket av sin själ.
De värmer inom en. Tanken på hur mycket elände de finns. Så kommer människor ställer upp och hjälper

Har ni ställt upp hjälpt något som sedan har blivit väldigt glad och tacksam?

[MargaretaA]
0

Ja hjältar behövs varje dag - tur att de finns.

Ställt upp och ställt upp… vi har några hemlösa i min lilla kommun som försöker få ihop till livets nödtorft genom att samla pantburkar/flaskor. När de knackar på min dörr så brukar jag ge dem det huset förmår… de är alltid väldigt glada och tacksamma och kramas gärna, men jag tycker det känns lite "futtigt"…. skulle vilja göra mer Obestämd

stina63
0

Jag kommer ihåg på 80 talet. En granne en äldre kvinna som bodde ensamen tror inte hon hade barn. Men Hon skulle resa iväg och hälsa på en släkting över helgen. Och hon behövde hjälp att få sina blommor vattnade. Vi bodde i en loftgång där man har sina dörrar till lägenheten. De var som en lång balkong längst våningen där vi bodde. Vid hennes dörr hade hon petuniur i balkonglådorna.

Men dom var så vissna redan tyckte jag.. Inte mycket med dom, Men jag lovade
att vattna ta hand om hennes blommor
Sen såg jag att dom höll på att visa en efter en. Tänkte jag köper nya till henne.
När hon kom hem igen såg sina blommor stora fina petuniur. så blev hon så glad.

Vet inte om hon trodde att jag hade fixat så dom växte och blev större. Hade inte hjärtat att säga att jag köpte nya till henne.
Men jag fick ljus av henne speciella ljus med tre ljusarmar.

Jag blev så glad och varm inom mej när hon tycket om sina blommor som hade blivit storaKyss

stina63
0

Ja maggan man vill göra mera. Men de lilla man gör är bra tycker jag. Glad

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

# 4  Så fint Stina!  Kyss

Ja..ibland räcker det med bara så lite.  Glad