Cancer
Jag har varit ganska förskonad från cancer i mitt liv. Ingen i släkten eller bekantskapskretser har drabbats.
Förrän nu.
I våras kollapsade min farbror helt plötsligt. De hittade en hjärntumör på honom. Han opererades, men den satt tydligen illa till för han kom ut ur operationen förlamad i hela höger sida. Nu strålas han med jämna mellanrum.
Förra tisdagen dog en bekants pappa. Till följd av cancer. Han hade en tumör i slutet av ryggraden/svanskotan. Den vågade dom inte operera, men inga cellgifter bet på den.
Tänker så på min bekanta, vi var rätt goda vänner en gång, jag träffade ofta hennes pappa i stallet. Han var en trevlig och rolig person.
Helt plötsligt känns termen cancer mycket verkligare.
(behövde bara skriva av mig)
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Usch ja, cancer är ingen rolig diagnos även om man botar fler och fler numera.
Min mamma dog av ccancer för 6 år sedan min svåger har cancer och jag själv har nyss opererats.
Dessutom har jag flera arbetskamrater som är/har varit drabbade
/Maria
Beklagar sorgen Winterprince. Cancer är inte roligt alls. Många blir friska från sjukdomen dom har kommet långt . Men de finns dom som inte klarar sig ändå.
Har själv många omkring med som har fått de.
Kram till er
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan förstå hur Du känner, WinterPrince. Alltid lika jobbigt då någon man känner drabbas 
WinterP. Cancer. inte roligt.. har precis sagt farväl till två..En dam som jag hade som säng kompis på sjukhuset-vi fick många goa skratt o tonen var rå..o sen var det FB. dog den 28/8. o se min väninna där det gick så fort…Från ena dage till den andra..hon dog 2/9..På bara en månad så slutade kroppen o fungera..Ja det var inte roligt o se. Men hon var glad o tyckte det var så roligt när hon fick besök. Tvärt i mot mig..Som inte vill ha en människa i närheten. "Ja vi är olika""
Hon dog hemma med sina två döttrar o en sjuksköterska.. O flickorna hade gjort henne så fin..Hon såg ut som en Indian o hade sina bästa kläder som var i Indianstil..Ja vacker var hon..
Så sjukdomar kan man inte freda sig mot. De bara kommer.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är en hemsk sjukdom!
Just idag opereras min väninna för sin bröstcancer 
Det har varit 6 långa veckors väntan på operation, mycket tankar, tårar och oro.
Har svårt att koncentrera mig idag, för jag sitter bara och tänker på henne.
Zabelle