Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 704 ggr
WinterPrince
0

Cancer

Jag har varit ganska förskonad från cancer i mitt liv. Ingen i släkten eller bekantskapskretser har drabbats.

Förrän nu.

I våras kollapsade min farbror helt plötsligt. De hittade en hjärntumör på honom. Han opererades, men den satt tydligen illa till för han kom ut ur operationen förlamad i hela höger sida. Nu strålas han med jämna mellanrum.

Förra tisdagen dog en bekants pappa. Till följd av cancer. Han hade en tumör i slutet av ryggraden/svanskotan. Den vågade dom inte operera, men inga cellgifter bet på den.

Tänker så på min bekanta, vi var rätt goda vänner en gång, jag träffade ofta hennes pappa i stallet. Han var en trevlig och rolig person.

Helt plötsligt känns termen cancer mycket verkligare.

(behövde bara skriva av mig)

Maria
0

Usch ja, cancer är ingen rolig diagnos även om  man botar fler och fler numera.

Min mamma dog av ccancer för 6 år sedan min svåger har cancer och jag själv har nyss opererats.

Dessutom har jag flera arbetskamrater som är/har varit drabbadeRynkar på näsan

/Maria

stina63
0

Beklagar sorgen Winterprince. Cancer är inte roligt alls. Många blir friska från sjukdomen dom har kommet långt . Men de finns dom som inte klarar sig ändå.

Har själv många omkring med som har fått de.

Kram till er

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kan förstå hur Du känner, WinterPrince. Alltid lika jobbigt då någon man känner drabbas Gråter

chik
0

WinterP. Cancer. inte roligt.. har precis sagt farväl till två..En dam som jag hade som säng kompis på sjukhuset-vi fick många goa skratt o tonen var rå..o sen var det FB. dog den 28/8. o se min väninna där det gick så fort…Från ena dage till den andra..hon dog 2/9..På bara en månad så slutade kroppen o fungera..Ja det var inte roligt o se. Men hon var glad o tyckte det var så roligt när hon fick besök. Tvärt i mot mig..Som inte vill ha en människa i närheten. "Ja vi är olika""

Hon dog hemma med sina två döttrar o en sjuksköterska.. O flickorna hade gjort henne så fin..Hon såg ut som en Indian o hade sina bästa kläder som var i Indianstil..Ja vacker var hon..

Så sjukdomar kan man inte freda sig mot. De bara kommer.

Lena.P är jag i verkliga livet.

zabelle
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är en hemsk sjukdom!
Just idag opereras min väninna för sin bröstcancer Gråter
Det har varit 6 långa veckors väntan på operation, mycket tankar, tårar och oro.
Har svårt att koncentrera mig idag, för jag sitter bara och tänker på henne.

Zabelle