Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 814 ggr
Cristine
0

God morgon 4 sept.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Södra  Sverige ska bli välsignade med  varm sommardag sa de igår på Tv.n , hos mej har september  börjat bra och med mycket värme som igår *pust* så jag är nöjd. Vi åt och tvättade håret i trädgården som förr i tiden då vi inte hade något badrum, det var riktigt roligt! Men inte lika roligt förra året då man var tvungen duscha under den kalla vattenstrålen i trädgårdsslangen, vilket väder det än var.

Önskar er en härlig söndag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

God dagens Cristine..Sol har vi här en röd som jag ser mellan träden.Fint.

Du har inte mycket o säga i dag Cristine1!!

Så kan det bli i bland, orden tar slut..

Ja fin dag till er alla, där ute..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Fridaaaa
0

Go morron!

Är uppe tidigt idag, kunde inte sova mer Rynkar på näsan Men känner att jag hade behövt sova 1-2 timmar till. Men ville inte ligga och vrida och vända på mig i sängen, inte lönt.

Solen skiner redan ute, men det är kyligt/kallt, så får se hur pass varmt det blir ute idag.

Ha en bra söndag!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Godmorgon alla.

Här ser det ut att bli en solig dagGlad

/Maria

chik
0

frida med Marsvin o Bumbleboo god dagens..

Nu hänger jag inte med.

När jag skrev mitt första inlägg så var det bara en punkt på Cristines…

Toyan
0

Go'morron på er allihopa!

Härliga färger CristineGlad

#1 Snygg frisyr på katten chik, liknar min vissa morgnarSkrattandeTungan ute

Här börjar solen leta sig fram nu så det ser ut att bli en fin dag.

Önskar er alla en riktigt härlig dag!

Anders 50
0

God söndagsmorgon!

Ännu så orkar inte solen riktigt igenom dimmolnen, men det blir nog full styrka så småningom.

I eftermiddag är det årsmöte med stora älgjaktlaget plus skjutträning på älgbanan efteråt, då även tävlingen om vårt vandringspris äger rum.  Och naturligtvis serveras det fika och pratas om alla jätteälgar Förvånad som man har sett…Glad

Ha det bra ni också!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
0

Godmorgon vänner

Vilken underbar skön september dag. Jag som ska tvätta., ett måste om man vill ha rena kläder. Har redan skjutet upp de en gång. Så idag måste jag tvätta.

Men jag får gå ut efteråt istället. Ska köpa kattmat till pågarna,
Igår fick jag klippt mitt gräs i stugan. var inte så högt hade nog klarat sig ett par dagar till. Men Tänkte de är likabra att få klippt de. Vet aldrig nästa gång de går.

Ha en skön söndag

fotokrafs
0

God morgon!

Vi gick upp halv 6 idag. Tog en sväng ut med kameran. Tog bilder på en kyrka, men bilderna blev väl sådär… Bifogar en bild på morgondagg iaf.

Har inga planer idag mer än att jag skall försöka att hålla mig vaken, så att jag blir riktigt tröttig till kvällen och somnar tidigt.

Ha en skön dag!

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon

Önskar er en riktigt lat o bra dagFlört

aggeelin
0

Ååå vilken läcker bild av vattendroppar!

Godmorgon! Även idag skiner solen och jag hoppas på en fin dag! Igår var vi på stan med kameran och jag "lekte" turist i min egen stad. Fina bilder blev det! Nu ska vi snart åka till sonen och gratulera barnbarnet som fyllde tre igår.

Ha en fin dag! #2 vad heter ett sånt där marsvin?

Dagens bild visar en sak från det "franska temat" i Stadra. Jag tror att det handlar om vatten och gatusystemet i Paris, de har fantasi de där konstnärerna!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

flisan708
0

God fm på Er!!!!

Solen skiner, ser ut att kunna bli en fin dag idag. Lika bra att njuta. Igår så var jag å tittade på det evenemang som är i stan i helgen, nostalgidagarna kallas det. Tyvärr dåligt med folk och den folkfest det en gång varit är det inte längre, kanske hade de det arrangemanget för sent i år. Det positiva var att jag träffade en del människor som jag inte sett på länge.  Igår kväll hann jag med att tvätta, hade tur att tid fanns. Kvällen avslutades med att hjälpa en väninna med sin bil, skulle ha något medel som rensade tanken.

Idag blir att greja lite hemma och sen åka på jumpa, ska bli kul. Glad

Önskar Er alla en härlig söndag!!!!!

Cristine
0

#1 He he he Chik jag var ute och letade bild!FlörtTungan ute

chik
0

Cristine Tack.trodde det var fel på min synFörvånad

Härliga bilder. wow.

Anders fin dag till dig ute med de dina…

Härligt väder har vi…

[peter54]
0

God eftermiddag Glad

Fin dag precis som igår. Sov till 9 och åt frukost 12, sen har jag inte gjort mycket. Nu ska vi skjuta lite pilbåge pojken och jag och sen ska jag ta en liten tur i skogen för att se om jag kan hitta något ätbart "skogens guld".

Den bruna kärrhöken är kvar fortfarande, här är han ansatt av en korp. Bilden är lite dålig, det är nästan 500 meter mellan mig och fåglarna.

[Sisa]
0

Hejsan på Er!

Hoppas Ni alla haft en bra helg!

Ut och jobba extra fick jag..hela helgen. Så nu ser jag fram emot en skön söndagkväll!  Glad

Cristine
0

#15 Men..stackars dej!Rynkar på näsan

[Sisa]
0

# 16  Nejdå..inget synd om mej!  Jag gillar att jobba!  Skrattande

WinterPrince
0

Hej allihopa!

Nu är jag hemma igen efter turen till sköna Öland! Vi har haft fantastiskt fint väder och jag njöt i solen vid poolen en stund.

Började dagen med att städa bilen, sen åkte vi och provkörde min brors bil som jag eventuellet ska köpa. Fick lite tårta som var över sen gårdagen och busade lite med bebisen.

Efter lunch bar det av hemmåt, med ett stopp i hästaffären, sen ut till hästen naturligtvis, och nu sitter jag här…

Anders 50
0

Som jag skrev tidigare så skulle vi ha årsmöte i älgjaktlaget på eftermiddagen och ha en trevlig stund.

Men det blev en sorgsen tillställning då det framkom att en av jaktkamraterna som bodde här i byn hade hittats död under sin 4-hjuliga MC i skogen kl 20 i går kväll.

Så vi började med en tyst minut för vår vän, och sen blev det inte riktigt samma glada stämning som det brukade när 20-25 jägare träffas!

Ännu en olycka med dödlig utgång med en 4-hjulig MC.

[GunillaF]
0

#19 Jag beklagar å mitt innersta, Anders

signemo
0

Anders. man blir tyst, ännu en olycka i skogen och nu med en 4 hjuling.

Beklagar Er sorg i jaktlaget. Hoppas Ni kan finna tröst i gemenskapen Er imellan och pratar o lyssnar till varandra.

Var rädda om varandra

Maria
0

#19 Åh, fy vad sorgligt. Det var säkert den olyckan som det stod om i tidningen (vilken tidning det nu var??)

Usch, vad livet kan ändras i en hastGråter

/Maria

stina63
0

*19 Anders jag beklagar sorgen

Cristine
0

Jag beklagar också er sorg Anders, det var en otäck start för ert jaktlag.

[Sisa]
0

Så tråkigt att höra om detta. Jag känner också med er, Anders Gråter

[peter54]
0

#19 Tråkigt att höra en sån tragisk nyhet.

Jag undrar vad de som kör ihjäl sig med fyrhjuling egentligen gör? Jag har använt fyrhjulingen under jakt sedan 1998 och det enda som har hänt mig är att jag har glidit ner i ett traktorspår med vänstra hjulparet sidledes en enda gång under utforsling av en älg. Under tiden fyrhjulingen sakta gled ner i spåret, klev jag av och sedan var det bara att köra upp den igen.

Jag gissar att de som råkar illa ut, om man bortser från fartgalningar, har dålig koll på var gränserna går när man använder fyrhjulingen. Det ska till mycket provocering av maskinen för att man ska kunna hamna under den.

Men det är klart, han kanske drabbades av en stroke eller nåt och krampade i fingrarna så att det blev fullt gaspådrag. Då räcker det med en stubbe och lite baktyngd för att maskinen ska tippa runt. Trist hursomhelst.

WinterPrince
0

#26 Jag har lyckats välta med en fyrhjuling. Jag var dock rapp i reaktionen och höll mig själv på rätt köl så jag inte hamnade under den.

I mitt fall körde jag längs kanten på en åker och kom lite lite för fort. Det lutade stadigt åt höger när det plötsligt skiftade och började luta åt vänster. Tjoff sa det så låg maskinen på sidan…

Anders 50
0

Tack alla för omtanken.