Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 487 ggr
Banankaka320
0

Måste man ha en "dröm"?

Jag har fått lite "skit" för jag inte har en dröm, ett livsmål att sträva efter. Gjorde slut på ett förhållande eftersom dem människan hade för höga "drömmar" enligt mig och var beredd på att lämna mig för att uppnå den och då tyckte jag att det lika gärna kunde ta slut nu då, men nä, det tyckte inte han. (Hände massa mer skit än bara det som gjorde att det tog slut.)

Jag känner inte för att exempel som vissa vill, bli kända och rika. Jag känner mig som en tant eller nåt men jag vill bara ha ett hem som jag trivs i och en lugn vardag med rutiner, jag vill inte åka runt och "leva livet".

Vad är "leva livet"?

zabelle
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#0 Det är väl ett bra livsmål, ett hem man trivs i och en bra vardag. Skrattande

Zabelle   

Gronstedt
0

Inte behöver man en "dröm" eller "plan" eller "karriär".

Man kan mycket väl det lugnt och ta varje dag som den kommer. Jag tycker mig märka att man får det väldigt mycket trevligare om man lever i nuet än lägger energi på att slita för något som ska hända "sedan". Visst kan man tänka på saker som vore trevliga om de hände och får man tillfälle så är det klart att man gör vad man kan för att få dem att hända, men lev för all del nu och ta ut det bästa av varje ögonblick. Då har du i alla fall haft det bra emellanåt när du plötsligt upptäcker att hela livet gått och du aldrig haft en lugn stund utan bara sprungit efter en dröm …

Banankaka320
0

#1 Det tycker jag också! :o Men alla andra typ tjatar "Men sen då?"
Vadå sen? >.< Barn kanske om man hittar en vettig människa! :)

Cristine
0

Jag håller med Gronstedt.

Lev i nuet och gå efter din egen magkänsla låt inte andra styra dej.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Maria 92.. Hej o välkommen…

Dröm!!! tror jag nog att du har, fast du inte kan få fram den….Skrattande

Sen o veta vad man vill bli o vilken skola eller vad man skall göra..Det är inte lätt….

jag är 55 o vet fortfarande inte vad jag skulle i det stora ville bli…

Men jag sitter o säger till andra.Det är Sååå viktigt att veta.Men det är ord…

Så håll dig flytande.För du måste ju ha något som du får din ekonomi av så kommer nog det andra av sig själv..

"Vad är det som säger att alla måste Bli något som man kan skryta med???

Har någon ett bra svar på det.

Räcker det inte o bara vara en bra människa..

Ja du Maria..Ingen hjälp av mig fick du..

Lycka till.

Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[peter54]
0

#0 Att leva livet är väl att göra det man trivs bäst med oavsett vad det är Glad

Stora drömmar är benägna att gå i kras. Bättre då att ta en liten "dröm" i taget.

Fridaaaa
0

Jag har inte heller direkt drömmar eller mål mer än att få vara frisk, vara lycklig och ha ett jobb.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Jag tror många ungdomar numera har väldigt stora förväntningar på livet som att bli kändisar, rika och berömda på något vis.

Det är bara ett fåtal som blir detta.

Sedan har ju många en dröm om en karriär och satsar för fullt på utbildning oxh liknande så vi är nog ganska olika när det gäller det här med drömmar.

Men man får inte glömma att leva. Det verkliga livet är ju "här och nu"

/Maria

Mona22
0

Jag hade en dröm som jag gärna ville uppfylla och hade möjlighet till men sedan blev jag sjuk och den gick i kras. Nu har jag inte någon stor dröm utan tar dagen mest som det kommer.

Nej, det är inget fel på dig för att du inte har någon dröm. Glad

stina63
0

Fina svar som har skrivet här. Livet är här och nu, Hem som du trivs med och har det bra med livet. Det är bra tycker jag. Sen om något kommer och händer de är då de. Det är skönt med rutiner i sitt liv.
Glad

[Sisa]
0

Att ha stora drömmar är ju att inte se det lilla..och glömma bort att glädjas åt det man har..Kyss

Banankaka320
0

Tack för alla svar! :D 
Känner mig inte så knäpp och tråkig längre, det är mycket skönare att njuta och leva i nuet än att längta ihjäl till något som kanske inte ens sker. :)

Har precis fått lägenhet och är förmodligen timanställd, så det jag "längtar" till är fastanställning. Då är nog allt typ perfekt :)

Anders 50
0

Minns inte att jag har haft nån dröm om nån speciell framtid?  Har trots det lyckats uppnå 61 års ålder och fortsätter glatt i samma spår som förut!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!