När jag blir pensionär
då ska jag…..
sedan blev det inte alls som jag fantiserat om, nu gör jag det inte längre..fantiserar om framtiden menar jag.
Gör du?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sen jag började arbeta med äldre, sjuka människor har jag slutat tänka så. Man vet aldrig vad man drabbas av, så det är bättre att ta livet tillvara här och nu..
Om jag sedan blir en pigg pensionär..ja, då får jag vara lycklig för det!
Min bror och svägerska har precis uppfyllt sina pensionärsmål och köpt en stor husbil så till våren säljer de sitt hus och ger sig iväg.
Tufft tycker jag
/Maria
Jag tänker mycket på framtiden men kom fram till för ett par år sen att man inte kan skjuta upp på saker man vill bara för att det kanske inte exakt passar in just då.. För tänk om det man verkligen vill aldrig händer. Bara för att man väntar och inte vågar..
Största beslutet att inte vänta med är barnbiten. Har hört så många uppläxningar där de sagt åt mig att jag är dum som försöker skaffa barn utan jobb.. Men tänk nu om jag väntat då? Nu när det inte funkar.. Vi har redan försökt i 2 år. Tänk om jag väntat tills jag var 35.. Då kanske vi inte fått några barn alls. Nu är jag ung och det finns massa hjälp.. Usch, tänk om jag väntat.. Då kanske det hade blivit ännu svårare än nu.
Nej, pengabiten får lösa sig. Så vi fortsätter försöka.
Detta var ju dock inte pensionärs drömmar dock.. Men jag är inte så gammal.. Så har inte ens tänkt så långt än.
# 2 Det är just så jag vill ha det, då jag blir pensionär! 
Då ska jag köpa mej en hund,, 
När jag arbetade inom äldresomsorgen var det en del personal som sa "när jag blir gammal ska jag… "ringa oavbrutet på personalen", "kissa i blomkrukorna", och liknande saker (som jag inte ens vill skriva här). Det var inget bra sätt att se på framtiden och inte heller på innehållet i arbetet.
Därför tycker jag inte om att tänka på när jag blir pensionär, jag försöker att leva i nuet. Jag tänker också att det är bra att försöka göra så mycket av det jag vill göra nu och inte skjuta på det till sen.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#6 Usch, vilken inställning
Jag håller med dig om att man ska leva i nuet men vissa saker kan man inte göra förrän man blir pensionär och ledig som att åka runt i husbil som min bror ska göra t.ex eller skaffa hund som Stina ska göra.
Jobbet begränsar vissa drömmar men allt annat ska man givetvis göra NU
/Maria
Nä inget bra sätt se in i sin framtid hur man vill ha de.
"Det finns ingenting som begränsar en människas frihet, friheten begränsas bara av omständigheterna"
Jag tror det var Strindberg som sa det…????
/Maria

Bli elak….näää…..varför då ??
Bättre & visa hur man vill bli bemött, tänker jag…..när jag läser inläggen.
När jag blir pensionär/inte ska jobba mer, ska jag leta efter ett hus vid en liten sjö & bo där året runt.
det är väl klart.. !
tar man ut glädjen i förskott
får jag ju den två gånger (iallafall en gång) *skratt*
jag försäker nog leva som "pangscho" redan idag..
eller,menar..jag behöver/vill inte vänta med att ..*leva* tills dess..
jag kan inte ta ut svängarna riktigt lika mycket ..nu
(NU,begränsar .tex. jobb,då kanske kropp ?)
det är som ni andra skrivit
vänta inte på livet,lev det !
**NU
**
penke
Blev mycket bättre än jag tänkt! Gör i stort sett det jag vill när jag vill, och "lönen" kommer utan att jag gör något….
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!