Egen tid
Läste en artikel om hur viktigt det är med "egen tid" och att alltid avsätta tid för egna intressen.
När hinner man göra det?
Har man jobb, familj, barn, hund och hus blir det inte mycket tid över för egna intressen.
Fast jag inte har småbarn får jag ändå pussla för att hinna träffa mina vänner.
Hur gör ni för att få tiden att räcka till allt man vill göra?
Zabelle
Jag har inte barn eller jobb,men eftersom vi båda går hemma, så är egentid oerhört viktigt, annars bråkar man mer osv (i alla fall vi).
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har inga barn men eftersom jag träffar många mina föräldar vänner bekantar. Så känns det som jag inte är fri alls. Då måste jag ha en egentid till mej själva. ladda upp göra något för mej själva. Lata mig njuta.
Många tror Inta alla men många tror tänker att när man är själv och inte har barn så har man mycket tid över. De har man inte. 
JO det är ett pusslande. Eftersom jag tränar har jag egen tid när jag gör det och det viktigste med träningen är att ligga i bastun och bara koppla av. Jätteviktigt. Det gäller att planera, hållla koll på träningstider och andra saker som händer. För det ska också jobbas, lagas mat, städas, tvättas osv. Och så tycker jag om att träffa vänner, det är egen tid som är viktig. Även där gäller det att planera. Vi är t ex tre stycken som umgås och vi får planera in långt i förväg för att vi ska kunna ses. Det ska ju passa ihop med våra jobb och andra åtaganden.
Det är skönt och viktigt med egen tid.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Barnen är vuxna och har barn själv så det är man och djur i familjen. Jag har just nu egentid då jag sitter i lillrummet med min laptop och gubben sover i sovrummet.
Jag är nattuggla och han är morgonmmänniska!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har ju heller inga småbarn hemma och visst är det enklare då. Jag bara bestämmer..nu ska jag ha egentid ett tag och så får det bli.
Det är nog enda chansen, det finns ju alltid annat att göra, än att tänka på sej själv! 
Jag försöker skapa lite egentid genom att gå en runda på stan (som pojkvännen hatar) eller svänga förbi en kompis på en kopp te då och då om han inte jobbar när jag är ledig. Försöker klämma in en kväll då och då också då jag tittar på serier och virkar i ett rum för migsjälv. Behöver få vara ensam då och då för att inte bli grinig och lättirriterad.
Egen tid!!!har nog aldrig tänkt på det. Har många stunder som jag har för mig själv…Tiden som jag åkte till jobb, när jag var ute med hundarna när jag läste god natt saga till barna.
Så jag har nog haft har det bra.För jag tycker att jag har egen tid,
fast i bland
När det har varit mycket folk här flera dagar i sträck..Då kan jag känna att får jag inte bara vara""Så kommer det inte o bli roligt…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag tänker nog lite som Chic.
Egentiden har liksom smugit sig in här och var.
Dessutom är jag så sällskapssjuk så jag gillar mest att ha någon runt mig
Vi behöver inte prata och umgås hela tiden, det räcker med att veta att man inte är ensam.
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Under semestern bestämde jag mig för att dra ner på tempot och inte boka in så mycket på kvällarna. Men det har redan spruckit….
Känner mig redan stressad över att tiden bara försvinner.
Igår åkte jag hemifrån kl 06:15 och kom hem vid 17:30. Snabb middag, iväg på styrelsemöte, hemma vid 21 tiden.
Då var sonen och hans familj på besök.
Hade ju hellre spenderat kvällen med dem när de nu är så gulliga och tittar förbi på "spontanfika".
Måste bli bättre på att planera in tid att umgås med familj och vänner
Zabelle