Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: kläder-smink-smycken
Läst 979 ggr
stina63
0

Sova förmycket eller för lite

Hur många timmars sömn behöver du för att må bra?

En ny rön visar att det är lika farligt att sova förmycket som för lite.

Jag har en tändens att sova för mycket. Men jag mår inte bra av de mera. Får sådan huvudvärk om jag sover för mycket.

Fridaaaa
0

Jag måste sova 7-8 timmar, annars mår jag inte bra, sover jag mer än 9 timmar mår jag riktigt dåligt också, illamående, slöhet osv

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
0

Jag sover ofta för mycket. Ställer jag ingen klocka och ingen ringer och väcker mig så kan jag sov ahur länge som helst.

stina63
0

Ungefär som med mej hera.,, Måste ställa klockan även om jag är ledig. Men de händer även då att jag bara stänger av den och somnar vidare

Karmatarerskanise
0

#3 Ja, jag går aldrig upp när klockan ringer, inte första gånen eller andra i alla fall ;)

Namiko
0

Jag blir jättetrött om jag sover för länge, men det händer inte ofta. Jag är både en vanemänniska och morgonpigg. Nu när jag är arbetslös har jag klockan ställd på 8 varje morgon men det är bara när jag stannat uppe flera timmar efter midnatt som jag vaknar av alarmet. Behöver minst 6 timmars sömn för att vara pigg hela dagen, men det går inte hur många nätter som helst. Jag mår som bäst om jag sover 8-9 timmar och det brukar ordna sig på egen hand.

När jag jobbade tidigt förut och klev upp halv 5 så blev jag automatiskt trött och la mig 8 på kvällen. Nackdelen är att det håller i sig på helgerna också..

Dom gånger som jag tappat alla rutiner med sömnen och sover för länge så blir jag jättetrött och slö hela dagen, då är det bättre om jag sover för lite. Då håller jag mig pigg under dagen och blir bara trött tidigare på kvällen.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[peter54]
0

Jag sover nog i genomsnitt 7-8 timmar per dygn, men det är sällan det så att säga hamnar på just den siffran.

När jag ska iväg på dialysbehandlingen går jag upp kl 05 och då sover jag oftast bara 4-5 timmar, men när jag ä ledig kan jag sova 9 timmar istället.

ettlitetalias
0

Jag sover alltid för lite. Skulle behöva 7-8 timmar (ordentlig) sömn, men hamnar nog oftare på 5-6, vilket verkligen rubbar mitt mående.

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag jobbar ju natt och då blir det emellanåt ganska oregelbundet med sömnen.  Försöker sova de sju timmar jag behöver, men att sova på dagen ger inte samma vila som att sova på natten. Det känns..Obestämd

stina63
0

När jag ska jobba då sover jag inte så många timmar på natten, Blir 5 timmar som mest,

chik
0

ja!!Så är det ""För mycket skämmer..

Jag sover nog ca 5tim..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Jag sover för lite 4-5 tim. medans dottern sover alldeles för mycket..11 tim.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Normalt sett så sover jag 7-8 timmar men nu när jag varit sjuk så har jag kunnat sova hur mycket som helst.

Kan somna med lätthet på soffan i 3 timmar om ingen väcker mig så jag försöker att låta bli.

/Maria

JereMina
0

Utgår det från att dessa personer är friska? För om man är sjuk blir det helt annorlunda. Humlan skriver det här och jag som har sjukdomen Dercum sover säkert mellan 10-12 timmar per dygn.

Maria
0

#13 Jag tror de utgår från friska personer.

Många sjukdomar innebär ju att man får onormalt ökad sömn.

/Maria

JereMina
0

#14 Min sjukdom är livslång så jag får gilla läget och vet du, det kunde varit värre. Jag får helt enkelt sova då jag är trött Flört

Maria
0

#15 Det gör du rätt iSkrattande

/Maria

stina63
0

tror också de susanne att de utgår från att man är frisk.

aggeelin
0

Jag sover mest på semestern. Har svårt att somna sen jag var liten, som ni nog läst här förut. Sover nog vanligen ca 6 - 7 timmar, ibland mindre sällan mer, förutom på semester då

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
0

Så har jag också Agge,, När jag har semster så råkar jag vända på dygnet. Skrattande Måste sätta klockan så jag inte kommer för sent upp på dagen.

aggeelin
0

Jo,  det är opraktiskt att vara kvällsmänniska till vardags Flört

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet