Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 430 ggr
stina63
0

Förbjuda vissa djur

Danmark har börjat förbjuda 13 hundraser i landet. Men hyresgäster har röstat bort 46 raser till.

Hur tänker ni när ni läser om de att Danmarks regering har förbudet 13 hundaraser i landet?

[peter54]
0

Märklig väg att gå tycker jag. Det vore bättre att satsa pengarna på att utbilda folk så att de får "körkort" för hund istället. Det är knappast hundens fel om det går snett, utan hundägarens felaktiga handhavande.

Fridaaaa
0

Läste det, och vissa raser med, och kan säga så här, 90 % av raserna dem vill förbjuda (som inte är förbjudna) är superhärliga raser!
Man kan inte förbjuda vissa raser anser jag, utan det är inte raserna det handlar om, utan personerna som äger dem!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stina63
0

Tycker själv det är väldigt sorgligt att det kan bli så. Förbjuda hundar. Just för det är ju inte hundarnas fel utan ägarna som fostar dom fel. Håller med att det är en mycket märklig väg som dom går nu.

Anders 50
0

Instämmer helt med övriga ovan!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

En del hundar föds med defekter i bestommen på grund av aveln och haltar, andra har fel på hjärnan dessa borde de ta bort.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Cristine.Tycker jasg med…

Sen kan jag bara instäma i vad n har skrivt..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

Håller med övriga talare.

I detta fallet tror jag inte man löser något med förbud utan snarare kunskap.

"Hundkörkort" är en idé, hur det nu ska utformas.

Jag som har haft taxar vet att det inte bara "bullraser" som kan vara ilsknaFlört

/Maria

Fridaaaa
0

Men det "roliga" är att t.ex golden retriever och tax ligger högre upp i bit-statestiken är t.ex amstaff.

Maria
0

#8 Det beror med all säkerhet på ett det finns så många mer Golden och Taxar.

Statistik kan man luras medFlört

/Maria

aggeelin
0

Visst är det hundägaren det handlar om.

#8 Hur menar du, är det ofta golden retriver som är farlig enligt statistiken? Hur ser statistiken ut, är det för att det finns många golden?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fridaaaa
0

#9 Jo det är sant, men menade bara att alla hundar kan bitas ordentligt och att det nte handlar om enskild ras utan om ägarna  :)

Maria
0

Jag har också hört att Golden toppar bitstatistiken men Golden är ju en av Sveriges populäraste raser så det är ju inte så konstigt.

Ungefär som Apollos resebyrå har fått mest klagomål på Greklandsresor men det är det absolut största resebolaget i Grekland så konstigt vore väl annarsFlört

/Maria