Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: karriär-och-yrkesliv
Läst 706 ggr
stina63
0

Våra yrken

Som barn ville jag bli frisör. Sen när jag började skolan då var veterinär som jag ville bli. Idag är jag undersköterska.
Nu funderar jag vad jag ska bli när jag blir stor?Skrattande

Vilka drömmar hade ni som barn eller som ni har nu som ni vill göra?Glad

Fridaaaa
0

Jag har alltid velat jobba med djur, t.ex veterinär eller i djurpark men jag har verkligen inte betyg till det (högsta betyg i alla ämnen plus hög matte är inget jag fixar), men nu kommer jag bli förskolelärare om jag kommer in i höst! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stina63
0

Det är svårt att veta vad man vill bli när man blir stor. Bara ha ett yrke vill inte jag ha. Utan vill vidga mina vyer se mig omkring lära mig nytt hela tiden,

Bybo
0

* Isprinsessa      * Skådespelare    * Arkeolog     * Förskollärare Jag blev det sistnämda :))    När jag blir friskförklarad, skulle jag vilja arbeta med någt skapande och kreativt.   Kan, även tänka mig att jobba nåt år utomlands. Äsch, jag kan nog tänka mig att jobba med allt möjligt. Natt och tom diskare….kan vara okej, att slippa ta med sig jobbet hem. Men, det jag vill, är det skapande typ.

stina63
0

Låter helt underbart bybo från isprinsessa till förskolelärare. Kyss

Bybo
0

#4 :)) Ja, du vet hur jag är…tror jag :))

stina63
0

Skapa är underbart att skapa med sina händer, Sen se resultatet de är härligt.
Men bybo dom fyra yrkena går ihop liksom… För man skapar något i varje yrkenGlad

Bybo
0

#6 Jo, sant :)) Men, nu önskar jag något skapande typ: Måla, Lera, Silver, Järn, Trä   osv…men, sånt kan man ju inte jobba med :(( då alla säger att man inte kan få in några pengar.  Men, halvtid då månne + halvtid med nåt "normal" för att få in stålar till hyra å el…..

stina63
0

Nä ibörjan ger det kanske inte så mycket mer än att man får skapa. Men en dag kan de ge mer och bli ett yrke. Vägen dit kan bli lång men tillsdess så får vi arbeta med annat emellan.

Kyss

Bybo
0

Sant, men då hinner inte jag iaf :))

stina63
0

Johodå bybo du hinner med mycket. De känner jag i mina stortårFlört

Bybo
0

#10 hahahaha…va bra.

penke
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

..som barn ville jag bli polishund ..(sic) *skratt*
sschaför,det verkade spönnande med alla reglage att öppna o stänga alla dörrar..med all automatisering har charmen försvunnit

gifta mig rikt,bara ligga hemma,se på fotboll o dricka öl o käka jordnötter… *hihi*

arkeolog har oxå lockat
 få klura ut hur mäniskor förr tänkte med sina prylar..
 (strids)pilot låg oxå högt..har blivit fredligare numera
 o alla Biggleböcker på vinden :- )

nå´n sorts designer/konstnär ligger väl o lurar bakom..
 det har jag "nästan" provat på
 klura ut  saker mäniskor vill ha/behöver………….
 inte riktigt uppfinnare,men..

en annan sak har har berättat om flera gånger tidigare
 det är väl inte som "yrke"
 mer passion,
 ha ett pang (sionat) Tungan ute *ler*

en liten *glimt* Skrattande

penke

Anders 50
0

Då min far när jordbruket tillät, och mina bröder, jobbade i skogen, så var det naturligt att jag som liten parvel följde med dem och hjälpte till när jag kunde.

Körde timmer med hästarna så fort jag hade ledigt från skolan och fick mycket beröm av pappa för att jag hade rätt handlag med hästarna.

Det fanns inget annat yrke för mig, i skogen skulle jag vara, och så blev det!

Fyllda 60 så kunde jag se tillbaks på ett yrkesval som jag inte ångrar!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

chik
0

ByBoOskyldig

ja jag ville bli BilmekanikerFörvånad

O vad blev jag-Hygientekniker-vanlig sketen städar. o det har jag inte ångrat.

Ett fritt o ansvarsfullt arbete..""Ingen städning!!!Ingen som jobbar..

fast kan hålla med Penke.-Gift rik o bara var.-Inte fel…

Lena.P är jag i verkliga livet.

WinterPrince
0

När jag var liten ville jag bli bergsklättrare.

Under högstadiet/gymnasiet ville jag bli inredningsarkitekt.

En resa utomlands fick mig att upptäcka vem jag var och vad jag tycker är roligt att göra.

Så nu sitter jag här som Maskiningenjör och konstruerar hjullastare.

Nu drömmer jag bara om min gård. Vill bli "månskensbonde".

Pialinn
0

Min far tyckte jag kunde börja jobba på ASEA, Min styvsyster tyckte jag kunde jobba i affär.

Men jag utbildade mej i min hobby. Blev hemslöjdskonsulent.

Det är därför jag handarbetar hela tiden!!!!

Tidigare undervisade jag i klädsömnad och vävning.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

stina63
0

Roligt att läsa om era drömyrken som ni ville ha.
Gifta sig rikt Hehe inte dumt de heller.
Jag kom på en sak som min mamma har berättat. Hon sa att när jag var barn ville jag bli förskolelärare men de har jag inget minne av att jag ville bli.

Kyss

ettlitetalias
0

Jag ville bli bonde! Eller prinsessa på en söderhavs-ö, precis som Pippi Tungan ute

Som äldre så har jag siktat på fotograf/konstnär, och jag börjar väl ta mig dit så sakta. Utbildade mig till fotograf på universitetet, och har nu startat upp min egna lilla shop där jag säljer mina virkade konstverk. Har även börjat sälja i inredningsbutiker, så det går uppåt och framåt med mina framtidsplaner

[MargaretaA]
0

Jag ville bli balettdansös eller skridskoprinsessa som barn. Som äldre ville jag bli inredningsarkitekt eller advokat. Så blev det inte…. Obestämd

Namiko
0

Jag ville bli så mycket när jag var liten. Författare, hunduppfödare, målare, veterinär.. Med tiden har jag spanat på ännu fler yrken. Började utbilda mig till dietist men insåg att det inte var vad jag ville jobba med, har spanat på bilmekaniker, brevbärare, lackerare, dogwalker, lastbilschaufför, trädgårdsmästare, traktorförare, fastighetsskötare, djurskötare och en massa annat.

Det märks kanske att jag har svårt att bestämma mig :P Har hittills bara jobbat som lokalvårdare som alltid varit ett av de jobb jag inte vill ha.. Skulle jag få ett jobb som har med trädgård eller djur att göra så skulle jag nog vara riktigt nöjd.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

KaiPon
0

Har velat bli en massa saker när jag va liten, men just nu vill jag joba antingen med människor som personlig assistent eller med barn, eller med djur.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Cristine
0

#19 När jag låg med mitt ben i 1år så läste jag till inredningsarkitekt, men har aldrig utövat det.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

aha det är därför du har så fint hemma! Flört

stina63
0

Tänk så svårt det är som ungdom att börja tänka i tonåren vilket yrke dom ska ha och utbilda sig till. Inte lätt de. Förr de kan bli helt annat än vad dom har tänkt sig när dom börjar gymnasiet

Bybo
0

#23 Tänkte precis som du :))