Solcells drivna fontäner
De är något som jag ska skaffa mig. Såg hos en trädgårdsmästare i helgen att det finns nu solcellsfontäner som drivs med solen. Man behöver inte el till detta. Det passar mej väldigt bra för jag har inte eluttag utomhus, Jag vill så gärna ha en liten fontän damm eller fågelbad där det sprutar lite vatten upp som en fontän. Och jag ska köpa en också.
Dom finns inne på solsmarts hemsida. Men dom har en del återförsäljare runt om i sverige som säljer dom. Ett bra tips om man vill ha fontän ute men har inte el eller vill inte använda el ute.
Men jag får se om jag hinner med det i år. Annars så köper jag en och påbörjar de till nästa år vår istället
Vilken bra ide Tina ..det är något jag också vill ha, jagf har ju stöm men slipper jag använda de så är jag glad.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har sätt olika modeler men gillar deras här. Det är som en solcells platta som man sticker ner i jorden. Sen kommer de ström genom sladden till fontänen.
Får spara på elen så detta är en bra idé att ha, Finns ju sådana som man har på väggen eller på taket på sitt hus. Som man kan ha som ger värme i huste istället för att ha elementen på,
Jo jag hade en till lillstugan uppe i ljustorp. Blev väldigt skön värme.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Funderat att skaffa en till stugan, Så jag inte behöver använda vanlig el under vintern.
Vilket bra tips Stina. Det tackar jag för. Liten fontän ute gör ju att man får ett så mysigt ljud.-porlet av vatten.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Precis chik,, de blir lite mer ying och yang balans i trädgården,