Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 629 ggr
aggeelin
0

Kvällsrutiner...

Det finns en tråd om morgonrutiner. Men visst borde det väl också finns kvällsrutiner? Vad gör ni innan ni går och lägger er och hur dags lyckas ni lyssna på sängens lockrop? Jag sättter nog på mig omedvetna hörselskydd mot de lockropen för jag har alltid svårt att komma till sängs. Så, hur gör ni?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[aammE]
0

Först går jag en runda hos djuren och medicinerar de som skall medicineras, utfodrar och byter vatten. Sedan tvättar av mig sminket, smörjer in mig med min älskade aloe vera hudlotion, borstar tänderna, tar p-piller och stiloct (insomningsmedicin) slutligen lägger jag mig i sängen och hoppas på att få sova. Glad

[peter54]
0

Jag kollar av i terrarierummet vid 19-tiden innan det släcks ner där runt 20. Sedan går jag in och tar kvällsfika, en kopp te och ett par knäckemackor. Kl 20 läser jag en timme för barnen och sedan brukar jag hamna här.

Har jag varit på dialys under dagen, som exempelvis idag, så har jag sovit ett par timmar där och då kan jag inte somna tidigt. Annars går jag och lägger mig vid 23-tiden efter kvällsinsulinet.

Cristine
0

Jag gör mej klar vid tio tiden och bäddar sängen så stt det bara är att ramla i den när de avskyvärda värktabletter och sifrol mot myrkryp tagits, sedan när jag faller beror alldeles på hur mycket jag sovit under natten.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

penke
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag har tydligen fler än jag trodde..
 två vanor,förutom en del ..praktiska saker är
 jag sticker alltid ut näsan
 eller hela mig och säger go´natt till mina träd o trädgård(*universum*)
  (bara nästippen om/när det är -20 mer hela jag när det är +20) :- )
och samlar ihop dagen o mig själv med en balja te

penke

[LucyInTheSky]
0

Matar fiskarna

tar alltid kattlådorna,

Bytter vatten i skålarna,

Ser till så det finns torrfoder,

Tar in Ruu som alltid brukar vara ute en runda på kvällen,

Borstar tänderna,

Skakar lakanen (KATTSAND!! men jag älskar mina lurvbollar ;)  )

Ser till att mobilen ligger på bordet bredvid sängen och att alarmet på den är ställd

Häller upp nytt vatten i min flaska (kan inte ha glas då katterna dricker i det)

Kryper ner i sängen

Bybo
0

Inga rutiner Tyst jo, jag ser ju till att sönerna lägger sig i tid, och låser ytterdörren *S

aggeelin
0

Det finns flera, och de liknar #5, t ex har vi också kattsand i sängen. Kattlådorna ska tömmas, morgondagens gröt förberedas, kläder till morgonen tas fram, annat tas bort. Det är märkligt, att just då jag är på väg i säng uppstår en massa saker att göra, förutom att duscha, borsta tänder, tandtråd mellan tänder, ställa mobilen på ringning, ordnat sängkläderna.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

1. Först gör jag iordning mig själv och duschar. Jag avskyr att duscha på morgonen.

2. Sedan så ser jag till att katterna är inne och luckan låst.

3. Ger katterna mat och vatten och tömmer deras låda.

4. Går en runda och kollar så att allt är släckt och låst.

5. Dricker vatten.

/Maria

Fridaaaa
0

Innan jag lägger mig kollar jag alltid så allting är låst och släckt, sedan borstar jag tänderna, går på toa och sedan lägger mig :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zabelle
0

Går kvällsrunda med hunden och säger god natt till havet

Nytt vatten till djuren och rengör kattlådan.

Dusch, tandborstning lägger fram kläder och laddar kaffebryggaren sen kommer "Johanna Blund" vid 23 tiden.

Zabelle   

KaiPon
0

Jag sitter på datorn och skriver eller läser nånting. Oftast lyssnar jag på musik eller nån podcast alternativt kollar på videos på youtube. Senaste veckans/veckornas läsning i allmänhet har handlat om seriemördare, vilket är en morbid hobby jag har. Men jag lovar, jag skulle aldrig kunna mörda någon. Jag gillar bara att läsa om hur de tänkte samt hur de löste morden. Och olösta fall, som Jack the Ripper och the Black Dahlia är också nånting jag gillar. Hur kunde mördarna komma undan?

Är lite av en CSI/forensic nörd fortfarande, så det är nog därför.. x3

Har dock ovanan att somna vid två

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/