Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 490 ggr
Cristine
0

God morgon lördagen den 4 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det ser ut att bli en fantastisk dag, jag ser små rosa moln på himmlen.Skrattande

Nu börjar det bli dags för mej att gå och sova..det är rätt så ensamt här inne så när jag talar så ekar det..det..det..detTungan ute

Skämt åsido så har jag både skrivit här och där och gjort gympa till häftig musik.

Nu måste jag komma igång!

Ha en varm och solig dag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Godmorgon Christine. Hoppas du sover gott nu.

Här i Göteborg är det också soligt och varmt redan.Glad

/Maria

chik
0

Cristine o Bumbleboo o ni alla andr Trevlig dag önskar jag från ett soligt Halland med en tem som Nu är27+ i solen…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Hallå! Nu har jag sovit klart och längtar ut till solen, kan inte säga hur många grader det är förrän jag bäddat  men 27 i solen tror jag väl ändå inte vi har. Måste bädda och se efter.

flisan708
0

God förmiddag på Er!!!

Idag är jag lite seg, var på inflyttningsfest hos en väninna igår kväll/natt. Kom hem vid 02,30, hade jättetrevligt. Igår var jag hos frissan och jag blev nöjd som vanligt. Idag kommer det inte att hända mycket för min del.

Önskar Er alla en trevlig dag!!!

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God förmiddag

Hos mig blåser det ordentligt och det regnar!Förvånad Men enligt väderleksrapporten ska det vara strålande sol. Nåja, den kommer väl!

Ha en riktigt fin dag

Toyan
0

God förmiddagGlad

Läckert på bordet Cristine.

#2 Häftig bild chik

Här är det soligt och 28 i solen men blåser hårt.

#4 Ha en skön vilodag då flisan, kan ta på krafterna att gå på festSkrattande

En trevlig lördag önskar jag er allaGlad

Anders 50
0

Hej!

Jobbat några timmar borta och nu blir det ett par timmars gräsklippning här hemma. Och så ska jag plantera lite blommor till, finns alltid nån ledig plats.

Gillar INTE när det är så här varmt!  Skrikandes

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

Godmorgon! Jag har haft sovmorgon idag. Satt ute igår kväll och njöt av den härliga kvällen till framåt två. Det här är verkligen en härlig tid! Nu ska frukosten in och sen ska jag gå ut och sätta mig och läsa. Idag ska jag göra så lite som möjligt.

Ha en fin dag!

Jag kan inte ladda upp bilder Skrikandes

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
0

God förmiddag Glad

Här är redan 26,5 i skuggan och jag instämmer med Anders, jag gillar INTE HELLER när det är så här varmt. Jag föredrar när det är sisådär 17-18 i skuggan.

Som det är nu går jag omkring med 1 mm vatten på hela kroppen hela tiden. Det rinner ner i proteserna som släpper så att jag måste ta av, tömma och sätta om dem igen med någon timmes intervall.

Mina mjölksnoksägg hade dött, blev ingenting i år, trist med tanke på att det är ett helt år kvar innan nästa försök.

Jag har haft en dramatisk natt. Jag gick och lade mig tidigt igår, redan 22.30 på en lördag. Jag kände mig trött. Jag vaknade till liv igen runt halv två av att min fru stod lutad över mig. Jag hade haft en insulinchock och hon hade sprutat Glukagon och givit mig en energidryck.

Jag fick hjälp upp i sittande och jag såg Moses stentavlor. En hade alla svar på universums gåtor, så jag sa till min fru, "vänta" … för att jag skulle hinna läsa den och förklara för henne, men snart kom en annan stentavla upp med beskrivning på hur vi ska göra i trädgårdlandet, men inte heller den hann jag läsa klart.

Efter ett par "vänta" till, beslutade min fru att jag behövde en energidryck till, så jag drack och sekunden efter var jag tillbaka, jag såg fläkten i taket, att det var mörkt ute och jag insåg att jag satt i en sjö producerad av mig själv. Man svettas kopiöst i hypoglykemiskt tillstånd. Allt ner till sängbottnen måste bytas.

Jag är lycklig över att ha en fru som grejar detta utan att bli stressad. Annars hade min lördag försvunnit på akuten.

Nu ska jag åka ner till återvinningscentralen med ett lass skrot. Fru och barn är i Söderfors och badar.

Glad

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Som jag skrev i #5 så blåser det. Inte konstigt att jag tycker det. Fick just höra att de sagt  på nyheterna att det gått en tromb genom min ort.

Cristine
0

#9 Förlåt Peter men mitt i allt detta dramatiska och farliga (verkligen tur att du har den fru du har)så måste jag skratta åt stentavlorna och de så skilda ämnena. Det första verkade ju logiskt med universums gåtor(synd att du inte hann läsa dem) men beskrivningen på hur ni skulle gör i trädgårdslandet fick mej att skratta.

Cristine
0

#10 Oj, så otäckt Gunilla!Förvånad

Anders 50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken natt Peter! Kanske var tur att du inte hann läsa färdigt.

Nu har jag klippt allt gräs, tog 2,5 timme!

Känsliga personer varnas….det är inte en vit tröja jag har på mig under den svarta!  Cool

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

#9 Men käre nånFörvånad vilken natt Peter. Tur som sagt att du har en fru men sinnena i behåll.

#13 Haha, det var de vitaste armar jag settSkrattandevärre än benen från förra sommaren.

/Maria

[peter54]
0

#11, 13, 14 Ja det är en pärs att gå igenom en hypoglykemisk chock och inte är det över för att man återfår medvetandet heller. Det känns som man gått igenom en mangel, varenda fiber i kroppen vibrerar och man blir så trött så trött både i kropp och själ.

Det är tur att det inte händer ofta, detta är sjätte gången på 43 år, men det flesta av dem har hänt sedan jag gick över till flerdos från tvådos. Det beror på att när blodsockerfallet väl inträder kan det gå fort när man har måltidsinsulin, dvs snabbverkande.

Det har hänt att jag känt en insulinkänning komma krypande när jag suttit framför TVn i vardagsrummet och jag har rest mig för att gå till köket och ta något att äta. Innan jag ens hunnit till kylskåpsdörren har paniken i kroppen redan infunnit sig, dvs att blodsockret sjunkit från kanske 3,5 till 2,0 på tio sekunder.

Det går inte att räkna ut när en chock som den i natt ska komma, men det finns en gemensam nämnare - att jag frångår mina vanliga rutiner.

[MargaretaA]
0

Halloj

Kanonväder här! Cool

tittar in och säger hej och kollar att ni sköter er. jag har haft en underbar vecka med min dotter som jag inte sett på ett år och hennes två barn; lilla Lisa som är två månader och världens sötaste baby och hennes stora bror som bara blir längre för varje gång jag ser honom. I kväll är jag barnvakt till den lilla då de andra är på Tivoli (årets knallemarknad med allt vad där tillhör). snart kommer gubben hem som jobbar hela helgen, men han har snart semester så det är inte synd om honom.

ha en fin lördagskväll alla! Glad

Cristine
0

#13 Vaaaa?Förvånad Det är inte sant..jag trodde absolut att det var ett kortärmat linne.

#14 Håller med dej

#15 Det låter väldigt otäckt Peter och det värsta är att det går så fort så att även om du bar energidrycken på dej så skulle du kanske inte hinna ta den.Vad gör du om det händer och du är ensam?

#16 Hallå Maggan..roligt att se dej.

ANNIA
0

God Kväller i "stugorna" här har varit växlande väder idag. Blev mer mulet på sen eftermiddan och kom lite regn. Blåst lite.

Igår så fick jag punka på cykeln så nu får jag vänta till åtminstone tisdag innan det blir fixat då måndag är helgdag. Har en med växlar så vill helst inte hålla på med det själv då. Varit utan växlar så hade jag fixat det själv.

Håller med de andra peter, tur du har en redig fru. Och tur att hon upptäckte det.

Önskar alla en fortsatt trevlig lördagkväll.

[peter54]
0

#17 Nja, man hamnar inte i medvetslöshet från vaket tillstånd, det finns alltid tid att parera även om paniken känns i kroppen. Insulinchocker får man när man sover, inte annars.

#18 Ja hon är ju läkare så hon har is i magen vid såna här händelser. Upptäcka det är inte svårt för jag låter konstigt, grymtar och går an utan att veta om det, kastar hit och dit och får det gå en stund så krampar jag.

I natt hade jag börjat krampa i händerna. Min fru hade somnat i pojkens säng, han är svårsomnad ibland och hon hörde mig från pojkens rum.

ANNIA
0

Då har du en extra bra fru. Inte bara redig utan också väldigt lyhörd, en synnerligen bra kombination. Glad