Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hus-och-hem
Läst 5260 ggr
Maria
0

"Fulsnygga" saker och ting

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänker på Christines tråd om inredningsfantasi.

Själv är jag väldigt förstjust i saker som är "fula" eller roliga eller vad man nu ska kalla det.

Har du något som du gillar som kanske andra "rynkar på näsan" åt?

Jag har en Papegoja i uterummet i naturlig storlek som jag bara älskarGlad Jag har döpt honom till "Jack Sparrow"

Det är inte många som gillar min fågel…Skrattande

/Maria

ettlitetalias
0

Min moster har en uppstoppad örn i vardagsrummet som hon hängt halsband på, den är jag väldigt avundsjuk på!

Själv äger jag inte så mycket, men jag har en hel del djur jag virkat som jag tycker är rätt fulsnygga :)

Emo
0

Bumbleboo, jag gillar din papegoja!

Jag har ett gammalt 1800-talshus och i det hade vi en pärlträff 30/10 2010. Medlemmar i SmyckestillverkningiFokus. Nu ska vi ha nästa träff 14/5 2011 och då ville jag göra ett rum till. Detta var en del av min affär och nu är det ett rum möblerat med lite av varje. Det ska bli spännande att höra reaktionerna när de får se den här gamla kofferten. Jag har målat taket, tapetserat väggarna och lagt golvet. Allt kostade under 200 kronor. Tycker det passar här med sådant. Det är vad jag lägger in i livskvalitet.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ettlitetalias
0

Den här katten har jag t.ex. virkat och är väldigt förtjust i! Men den är såld nu..

zabelle
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har ärvt en liten keramik uggla med lampa i som gör att ögonen lyser. Den har även en liten "skål" att hälla aromolja i så den luktar ju gott…

Har aldrig hittat "rätt" plats för denna fula lilla fågel, så den står i ett skåp. ska faktiskt ta fram den igen Tungan ute 
bild kommer senare Tyst

Zabelle   

[peter54]
0

#1 Det är en ormvråk, ingen örn. Jag har också en, fast inte med utslagna vingar. Glad

Maria
0

Nu blir jag allt lite avundsjuk på era "äkta" fåglarFlört

/Maria

[peter54]
0

Min är en trafikdödad ormvråk som en kompis har stoppat upp på 80-talet.

Bredvid ormvråken står "Harry", min vita skogshare. Den sköt jag själv i början av 2000-talet och också den är uppstoppad av en kompis, fast inte samma kompis.

Glad

Maria
0

Jag gillar uppstoppade djurTyst

Får du några kommentarer om dessa Peter eller är det uppskattat?

/Maria

[peter54]
0

Det är nog bara barn som överhuvudtaget lägger märke till dem och de brukar också fråga vad det är för djur. Vuxna har jag aldrig fått någon reaktion från, vare sig positiv eller negativ.

Den enda gången jag har fått en riktigt kraftfull reaktion på ett uppstoppat djur, var när min kompis Anders och jag byggde "Hälge", en fullstor fjolårsälg, då kom det folk från hela socknen och ville titta. En del körde flera varv förbi.

En tjej kom ridande förbi en dag och hennes häst, en skimmel, vägrar fortfarande att gå förbi här fast det har gått 14 år sedan vi byggde den.

Glad

På den här bilden står han ute för att torka och alla nålar sitter kvar runt munnen och ögonen, därför ser han lite konstig ut.

Maria
0

Åh, jösses, den skulle man haft i vardagsrummetSkrattande

/Maria

zabelle
0

Usch Gråter gillar inte uppstoppade djur.

Zabelle   

[peter54]
0

#11 Numera är uppstoppade djur inte uppstoppade. Man tar bara hela skinnet och sätter det på en färdig mannekäng av skumplast och sedan sätter man dit ögon av glas.

[Sisa]
0

# 12  Vilken tur!! Förvånad

Emo
0

Pampig älg, men den behöver lite mer plats än de flesta är beredda att offra, men kul inredningsdetalj är det. FlörtSkrattande

[peter54]
0

#14 Haha, ja det skulle ju bli svårt att ha den inomhus. Nej älgen tillverkades som ett naturtroget mål för en bågskyttetävling. Total succé kan tilläggas.

Hälge "lever" faktiskt ännu, fast råttor och möss har ätit upp mulen, öronen och hela träffområdet, så det ska sparas en ny kostym åt honom vid nästa älgjakt.

Glad

Anders 50
0

Jag har också en massa uppstoppade djur och fåglar och horn av älg och rådjur på väggarna. Men än har ingen klagat!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Mitralis
0

bumbleboo. Jag gillar din pappegoja. Jag hade en förut men din är finare.

ettliteralias. Brukar du virska Hjärtekatter?

Själv har jag en ful/snygg blå porslinskatt som jag köpt på loppis för nått år sedan. Den kostade 20kr har jag för mej Glad

Maria
0

#17Glad

Har du ingen bild på din blå katt?

Jag gillade hjärtekatterna i länken. Vet du hur man hittar besrkivning till dessa?

/Maria

ettlitetalias
0

Jag älskar uppstoppade djur! Drömde om att få jobba med det när jag blev stor när jag var liten Skrattande

Nä, jag virkar inte Hjärtekatter tyvärr… Jag förstår mig inte på mönster Foten i munnen

Mitralis
0

#18 Den är i stugan. Ska se om jag kommer ihåg att ta med kameran nästa gång jag åker dit. Måste säga att den gjorde hela rummet då jag i övrigt försöker hålla det hela ganska stilrent och tidstypiskt, 50-60-tal.

Virkbeskrivningen ligger i mitten mellan "Om oss" och "Bidra till en Hjärtekatt".

Kattmönster._
(Copyright of the pattern is reserved by Nekoyama, the creator of Amineko. Copyright ©2002 Nekoyama. All rights reserved._)

Mönstret till katten finns på engelska här.
En svensk översättning finns här.

[MargaretaA]
0

kul grejer ni har! Skrattande

jag ska fixa nya batterier till kameran så ska ni få se en riktig fuling som gubben "fyndade" på en hundpromenad.

återkommer

chik
0

Har inget som jag tycker är gräsligt.Men vi har ett hem som ser ut som ""har la inget namn.

Men Ekorre har vi uppstoppad o älg po golvet o ren på väggen o så lilla Bambi fast det är inte mycket kvar. Lilla hunden vill hjärna ha det. Harskinnet är ett minne blot.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
0

Vi har precis fixat brunn med eget vatten och haft en del huvudbry om hur vi ska dölja "maskineriet". Det finns fula betongrör att köpa men det ville vi absolut inte ha.

Men så på en promenad hittade gubben detta fantastiska rör i gjutjärn som någon dumpat i skogen. Några dagar senare hittade han locket och problemet var löst.

Jag bara älskar denna fulsnygga pjäs och den ser ut som den alltid funnits där. Passar perfekt vid ett gammalt hus Kyss

Emo
0

#23 Fin lösning helt i min smak. Snyggt och gratis. Bra.

Cristine
0

Ja det blev snyggt!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

Så bra!!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Spinner vidare…

Denna tavla köpte jag på loppis. Det är en bricka som någon 1948 gjort med torkade blommor. Inte vacker kanske men jag gillar denFlört

/Maria

Maria
0

Här kommer en annan "galen " väggprydnadTungan ute

/Maria

Maria
0

Till sist min "fula fisk" Är det en karp måntro?

Min man höll på att dö när jag hängde upp denSkrattande

/Maria

Emo
0

#27 Inte vacker skrev du. Menar du baksidan? Den syns inte. Framsidan är charmigt snygg.

#28 Kul och annorlunda. Berätta mer om den glittrande jordärtsskockan - eller vad det nu än är. Trevliga grejor.

#29 Annorlunda. Varför ska allt vara likadant som grannen har?

Maria
0

#30 HahaSkrattande Nä, varför ska man vara som alla andra….

Jag är väldigt svag för "fula" saker….

Jordärtskockan har någon förmodligen gjort för hand för den är signerad på baksidanFlört Loppis det med….

/Maria

[MargaretaA]
0

gud vad mycket roliga grejer ni har! Kyss

jag har en liknande tavla - eller bricka egentligen - som mormor klistrade in en massa ransoneringskuponger från krigstiden. Det var allt från mjöl till socker och skor. det är kul kuriosa från en svunnen tid. Tyvärr kan jag inte visa någon bild för jag inte hemma nu.

Maria
0

#32 Nu gav du mig en idé.

Jag har en massa gamla ransoneringskuponger liggandes i en låda. Kanske kunde man göra något kul av det.Glad

/Maria

Emo
0

#33 Kolla först om de har antikvitetsvärde, så du inte ångrar dig efteråt

Maria
0

#34 Tänkte man kan lägga dem i en glasram utan att klistra eller så….

/Maria

zabelle
0

Plockade fram min lilla lysande uggla. Undrar hur länge den får stå framme innan maken tar ur kotakten Tyst

Zabelle   

Emo
0

#35 Låter klokt, men låt inte solen bleka dem.

[MargaretaA]
0

ja gör det. De ska absolut inte ligga gömda i en låda. Glad

Maria
0

#37 + 38

Jag ska fixa dettaGlad

#36 Ugglan var ju helt fantasitsk. Helt in min smakTungan ute

/Maria

zabelle
0

#39 Det tog exakt 4 minuter innan maken ville ha bort elendet Tyst
Det är hål i huvudet på den så man kan hälla i doftolja FörvånadTyst så den är inte bara ful, den luktar gott dessutom Tungan ute

Zabelle   

Maria
0

#40 Du får övertala honomFlört

På Body Shop ha de en ljuvlig olja med citrondoft som kanske kan blidka honom.Skrattande

/Maria

Emo
0

#36 Den har en viss charm. Nog låter du den stå framme. Den ser ju kul ut. Det ser så tråkigt ut med bara dyra saker. Det är inte heller alltid så att dyra föremål pryder ett hem.