Sommarlovet då.
Vad gjorde ni som barn på sommarlovet?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Badade mycket i Öresund. Njöt av friheten. Vistades på landet hos släktingar och bestämde mig då för att som vuxen bo på landet.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Badade och hoppade från bryggor tills vi var blå om läpparna.
Fiskade krabbor och brände upp axlarna så mamma fick badda med filmjölk.
Lekte från morgon till kväll. Vi var två gäng (killarna mot tjejerna) som försökte överträffa varandra i kojbygge och allt. Mamma ringde i en skeppsklocka när det var dags att äta.
Seglade en hel del i våra små båtar.
Solen sken alltid om sommaren förr …..eller
/Maria
Eftersom vi hade ett stort jordbruk så var man i regel med ute i arbetet, ju äldre man blev ju mer av det tyngre arbetet fick man göra. Och köra traktor var ju alltid kul. Och jag klagar inte det minsta på de sommarloven.
Visst fanns det även tid till lek, och då minns jag mest alla koj-byggen i skogen och experiment med vattenhjul i en liten bäck.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
En av de "årenruntboende" ungarna jobbade med att sälja tidningar.
Pappa frågade vad han ville bli när han blev stor.
Badgäst, svarade han
/Maria
Vi brukade ha "sommarbarn" några veckor, från Göteborg, och de gillade verkligen livet på landet! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#6 Kan tänka mig det
Jag har ju i hela mitt liv haft förmånen att vara "badgäst" Mamma och pappa hyrde samma ställe på Västkusten hela sommarlovet varje år.
Där hade jag alla mina sommarkompisar.
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tillbringade de flesta sommarlov hos släktingar på landet. Älskade alla djur redan som liten så de fick släpa in mig från stallet på kvällarna.
De hade väldigt välborstade hästar, kor, kalvar och grisar 
Ponnyselen passade på gårdens st bernards hund och han "lullade" snällt runt med mig i en vagn, kanke inte alltid åt det håll jag hade tänkt.
När jag blev 7-8 år fick jag börja rida ponny på "egen hand" och mitt intresse för hästar och ridsport har hållt i sig hela livet.
Zabelle
Jag var oftast hos en stöd/fosterfamilj under sommaren. När jag blev äldre så vart det kollo tills jag var 16 år. 
Badade, badade, badade, kliade myggbett och lekte med kompisar. Jag minns att jag tyckte världen var väldigt orättvis när morfar berättade att det fanns länder där det alltid var sommar.