Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: resor-och-kulturer
Läst 923 ggr
[MargaretaA]
0

Resmålen du bör missa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja jag kan hålla med om att Birka - Vikingastaden som inte finns längre, var en enorm besvikelse. Björn Borgs berömda garagedörr var ingen höjdare heller.

Läs mer…

Vilka resmål kan vi hoppa över?

[mysvensk]
0

Disneyland i Paris. Otroligt överskattat. Är ni i Paris åk till Parc Asterix istället. Mycket finare, mycket roligare, mycket billigare och mycket mindre köer.

[peter54]
0

Vad menar du Maggan, finns inte vikingabyn kvar på Birka längre?

http://www.stromma.se/birka

[MargaretaA]
0

Det fanns ingen när jag var där (fast det är rätt många år sedan nu). Men jag antar att det är mera värt ett besök om man kan vandra runt i rekonstruerade kvarter.

[MargaretaA]
0

Madame Tussauds i London. Det finns betydligt bättre grejer att göra än att titta på vaxdockor som liknar kändisar. Obestämd

Picadilly Circus - var det allt?! tänkte jag när jag satt där i mitten och undrade vad som var så märkvärdigt med denna plats.Förvånad

Karmatarerskanise
0

#4 Madam Tussauds är ju jättekul att besöka! Jag uppmanar folk att gå dit om de är i London.

Kommer inte på någon plats som jag verkligen inte gillar. Alla har haft sina saker.

ettlitetalias
0

Jag måste få säga att som ung, blond svenska så var Tunisien rena mardrömmen att besöka. Blev inte ens lämnad ifred av personalen (tunisisk såväl som europeeisk!) och spenderade mestadelen av veckan på rummet för att slippa "uppvaktning".

Karmatarerskanise
0

#6 Ja, jag har hört det från vänner också. Låter mycket tråkigt och jobbigt.

Maria
0

Jag gillar också Madame Tussauds i London och även Piccadilly circus med den fina Shaftesburyfontänen.

Jag har rest runt i Egypten och Hurgardha var väl ingen större hit.

En stad som kommit till de senaste 20-30 åren p.g.a de fantastiska reven med snorkling och dykning.

Där arbetade nästan bara män från Luxor som hade sina familjer kvar hemma. En stad utan någon historia att prata om. Byggd enbart för turister kändes det som.

Däremot var ju reven och öarna utanför helt fantastiskaGlad

/Maria