Jaget – var är du?
" ÅTERSTÄLLD. Jill Bolte Taylor har blivit världskänd för att ha observerat sin egen hjärnblödning, upplevt ett förändrat medvetandetillstånd och kunnat komma tillbaka till ett fullt normalt liv. Under tiden utan den vänstra hjärnhalvan såg hon världen på ett helt nytt sätt"
Jag tycker hennes berättelse är såpass fantastisk att jag valt att lägga den här.(samt på skepticism)
http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/existentiellt/under-stroken-blev-hon-ett-med-varlden_6120363.svd
Här Christers berättelse:
BRUTEN NACKE. Han kunde inte prata med någon om hur han kände andras känslor eller gick ut och in i tid och rum. När ett test visade att hans hjärnvågor var extrema, bestämde sig Christer Perfjell för att få världens främsta forskare till Sverige för att diskutera medvetandet. Nästa vecka är de på plats i Stockholm.
Och…en kort videosnutt:
http://www.youtube.com/watch?v=qhynevlXYOQ&feature=player_embedded
Ett faccinerande ämne, Jill har jag sett på TV ett par gånger.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack !
Jag har nu bara läst svenskan-artikeln
antagligen har jag haft flera hjärnblödningar..(?)
för jag kan känna igen mig i hennes beskrivningar :- )
Världen blir vackrare så..*ler*
penke
Jag tycker länkarna är oerhört intressanta
Det visar hur komplex vår hjärna är.
Jag tillhör ju numera den skara som faktiskt har varit med om att man "rotat" inne i huvudet. Min tumör satt ganska centralt och tryckte mot hjärnstammen.
Jag kommer aldrig att bli den jag var innan.
Jag kan förså att man vill nå ut till andra om dessa uppsevelser som är så omtumlande men samtidigt så är ju varje människas egna upplevelse ganska så "privat" och jag kan tänka mig att ingen är den andra lik.
Så om jag upplever ett större andligt medvetande, en annan nivå på det känslomässiga planet så är det ändå bara mig själv det gäller och jag kan inte komma och säga att så här är det….
Men att det är spännande….Helt klart.
/Maria