Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettsjälvförverkligande
Läst 1047 ggr
[Sisa]
0

Livskvalitèt

Rädd för fattigdom, för döden eller för att bli gammal…för att förlora någons kärlek, för att bli sjuk..kanske vår rädsla för att få kritik ?

Att inte våga sticka ut och vara oss själva..vår rädsla att våga leva vårt eget liv.

Hindrar den vår framgång ?  Obestämd

penke
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

*skratt* att både vara rädd för döden och bli gammal(äldre) ..

Naturligtvis hindrar rädslor oss,så länge vi klamrar oss fast vid dem..
 är orsaken bara illusioner,är tex. "joakim von anka" rik 
 eller mest full av ångest ..
Ting,är flyktiga
 rädsla för ålderdommen/sjukdom,är inte det mycket en rädlsa att förlora kärleken.vara "övergiven"
Kärleken bor innom oss alla,det är inget någon annan kan ge,eller ta från oss,det är när vi möter någon och delar den,vi själva lättare *ser* den..

fast,om det är rädslan som hindrar oss från att sticka ut/nå framgång..?
 vi har ju alla våra olika vägar att vandra ..

*Amor longa*

penke

[Pirkkolino]
0

Personligen vet inte jag hur det skulle kännas att leva bra liv, om man hyser olika sorts rädslor inombords. Jag kan endas gissa. Att känslan måste vara jobbig. Men hur känner man livskvalitèt på det viset. Vet jag faktiskt ej. 

Men alla människor är individer, och har sina egna vägar att gå. Själv hyser jag inte rädslor inom mig. Motgångar kan tillfälligt rubba, men inte förstöra mitt livskvalitèt. Glad

Cristine
0

Ja då sade Snigel precis det jag skulle säga!Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Pirkkolino]
0

Cristine. Då så. Allting är sagt då. Glad

Kyss

[Sisa]
0

# 2

En fin beskrivning av vad Livskvalitèt är för Dej! Kyss

[GunillaF]
0

#2 Håller med dig Snigel om det du skriver!

[Pirkkolino]
0

#5 Tack Sisa. Kyss

[Pirkkolino]
0

#6 Tack Gunilla du med. Glad

Maria
0

Jag håller också med SnigelFlört

Tyvärr tror jag däremot att många människor går omkring med rädslor.

Jag har ju märkt det bland alla tusentals "forskningspatienter" jag intervjuat genom åren. Detta är dessutom älde människor och då är det ju ännu mer sorgligt att man fortfarande som gammal inte kan släppa sina rädslor.

Det gäller ju givetvis inte generellt men mer än vad man tror….

/Maria

[Sisa]
0

Annars tycker jag att ju äldre man blir, desto mer inser man vad Livskvalitet är. Finns liksom ingen anledning att gå omkring och vara rädd för saker. Livet blir ju inte bättre för det..

Nej..lev nu och gör det fullt ut. Det är ditt liv och det är du som bestämmer om du ska vara rädd eller inte..Kyss

Det var längesedan vi hade en tråd om LIVSKVALITÈT..jag hoppas fler vill beskriva vad LIVSKVALITÈT är.. för just Dej! Glad

[MargaretaA]
0

För mig är livskvalitét att göra som jag själv vill utan att låta mig hindras av varken rädslor eller andra människor. Fördelen med att ha vuxna barn är att man kan vara hur egoistisk som helst utan att det drabbar någon Cool

[Sisa]
0

# 11

Håller med..visst är det härligt att kunna vara egoist också ? Skrattande

[Pirkkolino]
0

#9 Bumbleboo. Glad Det är livskvalitèt för en snigeln, att sända varmt kram till dig..

och till alla andra vänner på LK.

Kyss

[Sisa]
0

# 13  Då hakar jag på, Snigeln!

En kram till Dej och alla andra på LK..är väl också Livskvalitèt Kyss

chik
0

Livskvalitet!!

Ja det är ju något som vi alla  vill ha….Men!!! Sitt sinne sina tankar är något som man Inte kan påverka.

Jag har själv haft en stor livskvalitet o ett mantra om att allt ordnar sig -Bara upp till mig själv o göra dagen. Men nu har det hänt så mycket i mitt liv så jag känner inte den minsta livskvalitet nu, tycker bara allt som sägs är ord utan mening..Något som kommer ut ur människor o sen så är det bra..

Men jag har ingen rädsla bara en stor Tomhet..O en "Tanke om vad gör jag här…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

# 15

Men Chik..blir ledsen att läsa det Du skriver. Vet att du varit med om en hel del, men försök se det positiva och hitta Din Livskvalitet igen.

Du skriver att man inte kan påverka sina tankar..även om det är svårt, så glöm inte att man blir det man tänker. Tänk på allt Du har, på så fin naturen blir nu..vi har en härlig tid framför oss. Försök att se det positiva!

Att gå omkring och må dåligt gör livet innehållslöst. Jag tror att det finns Livskvalitet för Dej med..sen har du ju alla oss härinne, som tänker på Dej! Kyss    Kram!

[GunillaF]
0

#15 Jag håller med det som Sisa skriver. Jag vet också att du haft det sorligt och jobbigt…och har det fortfarande. Men vi får aldrig glömma bort de glädjeämnen vi faktiskt har kvar.

Gläds för de goa människor du har omkring dig. Din man, dina barn, barnbarn, vänner….

Gläds för att du är den goa människa du är. Gläds för det du är för andra.

Styrkekram till dig!

Cristine
0

Du har många kvar att slåss för och iFokus skulle förändras utan dej dina roliga gubbar och din spanarblick för orättvisor.

Maria
0

Jag tycker också det är så ledsamt att du mår dåligt chicGråter

/Maria

Cristine
0

Den dagen vi öppnade LK så var Chik först ut av alla med en tråd om just det….Livskvalitet.Skrattande

[MargaretaA]
0

chik jag tycker inte det är konstigt alls att du känner som du gör. Men jag hoppas och tror att du hittar tillbaka till en mening med livet igen. Bara det får ta den tid det tar.

javisst var det väl så. Skulle vara kul om någon lyckades hitta den tråden i arkivet Skrattande

chik
0

Tack!!!

Det är bara det att i bland så kan man inte komma ur sin negativa tanke.

Döden har ju varit o hälsat på här i form av 7st på bara ett år, o då räknar jag in djur för dom är för mig lika viktiga som människan….

O då kommer jag till mina tankar.

De som har dött har varit tre unga människor yngst 21 o äldst 47 o jag säger att det var det bästa för dom. Precis som jag säger om mina djur.

O jag kan inte för stå vad jag skall få ut av dessa människors död. har alltid set döden som en naturlig process o gör fortfarande..Lite av mina tankar..

O för min del så har jag ju naturen som jag är ute i mycket nu,

""Man får ha sin tid, för o komma i kapp sig själv……

Tack………………

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

#22  För alltid i våra hjärtan..ta den tid Du behöver, Chik. Kyss