Betala räkningar..
är ingen favoritsysselsättning precis, men måste erkänna att det blir bara lättare och lättare att göra sig av med lönen, nu drar de nästan allt själva sedan får man titta inför att se om man fått något över till sig själv.
Men oj då..de har lämnat en liten slant till maten.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Usch för räkningar inge kul alls.. Nu är det lite bättre men när Rasmus var i trubbel med skatteverket och hade en massa skulder efter sig då var det inte det minsta kul.. =(
Men det mesta har ordnat upp sig nu då det inte var hans fel det mesta. Så med polis, en flickvän som kan deklarera och har ett hum om siffror och snälla människor på skatteverket och kronofogden så fixade det sig.. Dock inte allt då det var ord mot ord vissa saker och polisen inte kunde göra något.. Men de stora skulderna är betalda.. Bara en kvar. Men det är så lite i månaden så det känns inte på samma sätt som det andra.
Bläää för räkningar och pengar.
Det är då som det känns skönt att bo där alla räkningar ingår! :)
Räkningar är ett nödvändigt ont.
Oftast betalar man ju för något man faktiskt får i gengäld.
Det som retar mig mest är alla avgifter, skatter, moms hit och dit på el och annat där man knappast kan påverka.
Jag betalar äntligen via nätet. Men det tog lång tid innan jag vande mig vid det.
/Maria
Bubleboo kan bara hålla med i vad du skriver…
O så till alla avgifter.
Så som Elen…Elen är ju inte dyr utan det är ju allt som till kommer..O det retar mig..
Så som att man får betala till Vatten Fall För att elen går i kablarna.O dom säljer ingen el..O det retar mig.
För i det stora hela så skulle vi betala till Televerket för att vi pratar i den fasta Telefonen…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag betalar och ids inte slösa någon energi på att reta upp mig.
Är glad att jag har arbete och pengar så det räcker. Man får mätta mun efter matsäcken, som ordspråket lyder.
Jag orkar heller inte bry mej så mycket..räkningarna kommer ändå!
Men jag kan förstå alla människor, som knappt får något över då allt är betalt..och kanske likadant månad efter månad..
Sen finns det ju dom som handlar sånt dom egentligen inte har råd till. På avbetalning kanske..
Ja..detta med pengar är inte lätt, vi är alla så beroende! 
Liksom Gunilla så betalar jag räkningarna (på autogiro), slipper se elendet. Så jobbar jag en månad till, nya pengar, nya räkningar…
Zabelle
Jag hade varit nöjdare om jag verkligen fått något för alla räkningar jag betalat.. =( En människa använde Rasmus namn att handla saker med. =( Och inte vilken människa som helst.. Så det blev ord mot ord och polisen kunde inte re upp allt men lite fick vi bort taget men annars var alternativet advokater och Rasmus ville inte ta en så nära släkting till tingsrätten.. Så ja, struligt har det varit. Så lite har vi snällt fått betala.. Har väl betalt in runt 80 000kr än så länge.. ca. 45 000kr kvar..
Men vi snackar miljonbelopp i början så dessa som vi betalar nu är ju bättre än chocken vi fick när skulderna började ramla in..
#8 Åh, fy vilken situation. Hemskt när det handlar om nära också.
/Maria
#8 Usch så tråkigt för er.
Zabelle
#8 Nää…men fy fanken!!!
Surast är att hade vi inte åkt på detta. Säger vi fast allt står på Rasmus då vi delar allt =) , så hade vi kunnat köpa oss ett hus.. Tänk om vi sparat alla dessa pengar i stället för att slänga i väg dem på saker vi inte ställt till med..
Men men, det mesta är ju löst nu och vi har ju redan överlevt pengakriser som ofta splittrar par.. =) Så jag tror vi är en perfekt match! <3
Dock har jag inte förlåtit henne för att hon ställt till det så för honom. Så jag har så svårt att vara trevlig när vi träffas.
Måste du dessutom träffa människan och vara "trevlig"
???
Zabelle
Det är hans mamma…
Oj då
Då förstår jag att det är jättejobbigt.
Zabelle
# 14 Men fy säger jag med! Hur kan en mor göra så mot sin son ? 
Men käre nån säger jag bara…..

/Maria
#14 Men hur är människan skapt som kan göra nått sådant mot sitt barn? Hur kan man göra så öht???!!!
Jag skulle ha sagt upp bekantskapen med henne direkt!
Ja, jag kan lätt säga upp kontakten.. Men beslutet är helt upp till Rasmus här då det är hans mamma.. Men vi har inte så mycket kontakt nu som innan allt detta. Vi bor ca. 18 mil i från varandra.
Han vet vad jag tycker om henne och kommer de hit så är jag ju inte otrevlig men jag låtsas inte att vi är bästisar heller.
I början så försökte hon bort förklara allt med.. Att nej det hade hon inte gjort.. Men en av beställningarna som vi använde som främsta bevis.. Hade hon skrivit sina första bokstäver i namnet på och sen strykit över med bläck men man ser genom vad det står sen hade hon efter skrivit Rasmus namn..
Nu låtsas hon mest att det regnar och förstår inte alls varför jag inte vill komma upp oftare eller ha ett bra förhållande med mina svärföräldrar.. Hon liksom bara har skakat av sig allt och gått vidare. Jag är fortfarande arg..
#19 Fy….
En anhörig till mig stal pengar av mig vid flertal tillfällen. Jag försökte tala henne tillrätta, hotade med anmälan, men inget hjälpte. Men till sist gav jag upp och vekligen polisanmälde henne + sa upp bekantskapen.
#0 Förlåt Cristine…nu har vi kapat tråden…