Naturmedel!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vid förkylningar och ont i halsen använder jag Enchinaforce, tycker det lindrar besvären. Visst händer det att jag tar en alvedon ibland men undviker det i det längsta….
Brukar ni använda naturmedel?
Om du tittar i mittenspalten när du går in på sidan så har du en artikel där med en dundersoppa som är mot förkylning och ont i halsen.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag är ganska restriktiv till naturmedel. Trots att jag har en bakgrund i Hälsokostbutik och gått Hälsorådgivarutbildning.
På rapport igår så visades ett inslag där livsmedelsverket gjort tester på ett 40 tal kosttillskott och över 30 höll inte måttet.
En del innehöll läkemedel vilket är förbjudet, en del rena gifter osv.
Nu är det ju skillnad på naturmedel och kosttillskott men man ska nog vara försiktig när det kommer till bantningsmedel och alla proteintillskott vid träning bl.a.
Själv äter jag dock en del atioxidanter nu när jag fått en cancerdiagnos. Jag äter även D-vitamin och kalk då jag vet att jag äter dåligt just nu och kräks en hel del. Dricker även grönt te
Normalt sett så brukar jag inte äta några naturmedel då jag anser att jag har en såpass bra mathållning att jag får i mig det mesta.
Jag använder gamla knep vid förkylningar som te med honung osv.
/Maria

Cristine: Tack, ska läsa om soppan
bumbleboo: Du har rätt, gäller nog vara försiktig vad man stoppar i sig, trodde inte att naturmediciner innehöll gifter
Hoppas att du får må bättre, slippa kräkningar. Måste vara jobbigt
.
Grönt te dricker jag också….
Jag har använd "annorlunda" medicin mot min allergi, men endast såna vad jag fick från Vidarkliniken. Alternativmedicin, kallas de mera än, naturmedicin.
De var egentligen samma medicin som "vanliga medicin", men saknade färgämne och konserveringsmedel vad jag inte tål så bra.
Från hälsobutik köper jag endast Japansk pepparmyntolja. De kan man använda på många olika sätt.
Jag gör mina egna blandningar, det lärde jag mej tidigt i olika länder.
T.ex så får jag ofta rosfeber i mitt ben där jag har haft kallbrand. Förr gick jag och fick antibiotika tills jag lessnade och gjorde min egen salva som jag har på när jag ser att foten börjar bli lila. Jag har inte behövt någon mer antibiotica sedan dess.

Christine: Måste vara bra kunna göra sina egna blandningar, skönt slippa antibiotika
Har nog haft tur vad gäller hälsan, har bara ätit antibiotika ett fåtal gånger i mitt liv…
Jag vet inte om det räknas som natur medel.Men jag har mitt te.Ingefära, chili, honung,gurkmeja.
Sen så kan jag ha i om jag har ont i halsen Anis..
Sen så kan jag tugga i mig några klyftor vit lök..Förebyggande..
O nu är det ju snart tid för nässlorna..
Bubleboo Kan jag bara hålla med..Man måste ha koll. O äter man så som Bubleboo sa så behöver man inga tillsatser..Om man inte har någon sjukdom.
Lena.P är jag i verkliga livet.
chili och vitlök tar kål på bacillerna och är antiinflamatoriska liksom ingefäran och gurkmejan och anisen, rosmarin , salvia timjan..
Gråbo Maskros rölleka brännässlor som du också nämner, djävulsklo osv osv
Äter inga naturmediciner. Har fått råd av mina läkare att vara väldigt försiktig med att ta naturmediciner tillsammans med mina övriga mediciner.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Såklart,att jag använder naturliga medel..
dels har jag gjort några egna tinkurer,
bla: på rölleka,älgört,nässla och rosenrot
jag får ju hellre i mig tex. C-vitamin från en apelsin
än via en zytetisk subtans
som MED-medel iställer för MOT-medel
dvs,hellre stärka kroppen än döva symtom.
penke
Det som säljs under beteckningen "naturmedel" är jag ganska skeptisk mot. Alltför ofta innehåller de annat som både är hälsofarligt och ibland också spår av läkemedel, vilket bland annat togs upp i nyheterna idag.
Dessutom verkar det som man kan prångla ut vad som helst under "hälsoargumentet" utan att exempelvis fundera ett enda ögonblick på varifrån det kommer, vad som krävs för att producera det och inte minst hur det påverkar miljön.
En sån produkt är Omega-3 som utvinns av fet fisk. En mycket stor andel av den fisken kommer ifrån nordvästra Afrikas kust. Ett helt folk befinner sig i landsflykt för att alla resurser går till Europa.
Bland annat norska fiskeflottan tar upp all mat för dem och säljer till Omega-3-produktion. Folket får köpa fisk från Thailand istället för att äta sin egen.
Ett annat exempel är sojamjölken som före detta längdhopperskan Erica Johansson gör reklam för. Odling av sojabönor är en av de mest kontroversiella verksamheterna inom matindustrin idag eftersom man skövlar enorma arealer regnskog för att vi här ska kunna dricka sojamjölk.
Alla så kallade hälsopreparat är "big business", kostar skjortan fast verkningsgraden ofta är i högsta grad ifrågasättningsbar. Man lockar med kända idrottsprofiler som exempelvis när det gäller Vitaepro.
Av mig får den industrin inte en spänn.
#11 Håller med. Tycker det är väldigt bra att de synar branchen i sömmarna nu.
/Maria
#11 Håller också med, särskilt om det du skriver i första stycket. Kan bli en farlig mix om det intas tillsammans med andra läkemedel.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag handlar inte heller på hälsokostbutikerna.
Jag har släktingar som alltid använder Echinacea vid förkylning och tycker det är toppen men själv har jag bara använt det någon gång!
Peter.Såg det Programmet.O vad glad jag var att jag aldrig har köpt dessa små kapsla.Gott samvete.
En sån produkt är Omega-3 som utvinns av fet fisk. En mycket stor andel av den fisken kommer ifrån nordvästra Afrikas kust. Ett helt folk befinner sig i landsflykt för att alla resurser går till Europa.
Ja men restriktivt. Har ätit jättenattljusolja mot PMS o värk, fick ett helt nytt liv. Nu tar jag fytoöstrogener för att slippa vallningarna o tänker prova att ta kapslar med havtornsolja mot torra slemhinnor o hud. Funkar det ska jag testa torkad havtorn sedan för att jämföra, börjar dock med oljekapslar…av ren lathet! 
Får jag ngn ggn råd tänker jag börja äta kokosfett igen, då vi har demens "i släkten". Dessutom funkar min mage så fint när jag äter det. Kosttillskott äter jag inte mer än att jag emellanåt tar magnesium ngn ggn då o då, mest vintertid, pga kramper i benen. (Har av läkare konstaterad magnesiumbrist.)