Kalle Anka
Det var en serietidning jag tror vi alla läst när vi var barn, vilka läste du?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Fantomen- Starlet.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag läste X9, Fantomen, Tarzan, 91an, Lilla fridolf, Seriemagasinet med flera. 
Jag har alltid älskat Kalle Anka. Gillar hans karaktär mycket mer än präktige Musse Pigg
Sedan gillade jag Knasen.
Kronblom är en serie jag aldrig förstått mig på och den finns ännu (tror jag) i någon veckotidning.
/Maria
Jag har läst en del Kalle Anka, men insåg snabbt att jag bara gillade Carl Barks original-Kalle. De senare varianterna gillar jag inte. De är för dåligt tecknade och för grällt färglagda.
En grej som jag aldrig riktigt gillat med Kalle Anka-serien och som jag fortfarande har rätt svårt för, är att han alltid förlorar eventuella pengar han tjänar eller vinner.
En gång, kanske två, okej, men alltid!? Nä det gillar jag inte. För taskigt helt enkelt för min smak. Lite som tyken Cederhökshumor, elakt.
Jag gillade aldrig kalle Anka. Jag läste Knasen =)
Sen blev det Frida och Vecko Revyn.
#4 Haha, det är nog därför jag gillar Kalle för jag gillar även tyken Cederhökshumor
/Maria
Läste Kalle Anka. Prenumererade på den. Sen blev det Allas veckotidning. Nu har jag ingen.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Den tykna humorn var en av de tre saker jag hade svårt för när jag bodde i Göteborg.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag läste allt jag kom över som liten…o när tidningar o böcker tog slut läste jag på mjölkkartonger o alla andra saker med text. Hade ett sjukt läsbehov!
#8 Ja, den humorn är lite speciell och jag kan förstå att många har svårt för den
Nyfiken: vad var de andra två sakerna? Jag gissar på trängseln och vädret
För att inte hamna alltför OT så är det någon som kommer ihåg tidningen Alexandra? Den var ungefär som Starlet och mer riktad till tjejer.
/Maria
#10 Nejdå, inte vädret, det har jag aldrig känt mig drabbad av någonstans. Inte heller trängseln, den är ju ingenting om man jämför med Sthlm, där jag i och för sig aldrig bott men väl jobbat.
Nej nr 2 var trafiksystemet som inte alls följer de gängse reglerna. Ska man köra rakt fram så ska man enligt regelboken köra i högerfilen, men gör man det i Gbg så blir man genast avlotsad till höger. Jag träffade till och med en kille på Vux som jobbat som bilskollärare men blivit utbränd pga detta med det bakvända trafiksystemet.
Sedan var det segheten vid trafikljusen, där de flesta verkade lägga ur växel och dra åt handbromsen, vilket medförde att bara två bilar, max tre, kom över vid varje grönljusintervall. Man kunde bli knottrig.
Nr 3 var "lillebrorskomplexet", som jag kände mig oerhört drabbad av, särskilt under lektionerna på Vux där jag gick. Så fort jag bara öppnade munnen i någon diskussion fick jag ett ilsket "är det bättre i Stockholm då?". Jag brukade svara att inte vet jag, jag är inte från Stockholm, men det hjälpte sällan eftersom jag i deras öron uppenbarligen lät som en stockholmare.
Men jag gillade att vistas vid stränderna - all flintasten. Oj vad jag plågade min sambo att bära hem sten.

Det är inget vidare att vara "Stockholmare" i Lappland heller 
Jag läste Kalle Anka, Fantomen, Knasen, Asterix, Tintin och MAD.

Läste bara serierna i föräldrarnas och andra vuxnas tidningar, typ Kronblom och August och Lotta.
Läste också allt jag kom över, är fortfarande en bokmal.
Skulle jag bli tvungen att välja mellan dator och böcker så finns ingen tvekan, boken vinner
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kalle Anka och tidningen med Acke, minns inte vad den heter?