Klär du din hund?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
[Hundkläder har blivit en jättemarknad. På nätet finns massor av plagg avsedda för människans bästa vän.
Flera företag lanserar en flora av modeller och färger.
Vad sägs om en skepparjacka i vitt lammskinn med gulddekorationer?
Eller en kimono i azurblått som passar även en liten kaxig hane, handstickad polotröja och strumpor för kalla golv?](http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.1128941-klar-du-din-hund-)

Skulle aldrig få för mig att spöka ut min hund med kläder. Det enda jag använder är möjligtvis täcke när det är riktigt kallt o vi är på träning och han ska var stilla mellan passen.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Det är att förnedra hunden, jag tror inte att den känner sig fin eller bekväm. Usch!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Bryr mig inte om om någon skyddar sin hund typ som AnnL gör.
Men min uppfattning är att tål inte hunden vårt klimat så ska den inte finnas här.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Kan hålla med er..
Fast jag är en fjolla när det gäller mina hundar…
Bamse rottis var 12vek o sjuk när vi köpte han.Söndag var dagen som vi köpte han på Måndagen var jag hos vet o Bams fick penicillin o lite annat.
O detta var i Mars månad , Sen började vi i en Valpkurs o det var skitväder med snöblandat o kallt.O då hade jag Bamse under Jackan när vi stod still..O den där instruktören var helt galen,O undrade om jag visste vad det var för hund jag hade..O det visste jag ju.O då undrade hon vad jag skulle göra när han var fullvuxen..Va då sa jag.Köpa barnvagn.Hon var inte Frisk…
När dom har varit valpar så har jag burit o haft dom innan för jackan..Men som fullvuxna så har dom varit väldigt tåliga..
O Rocky har inga kläder.han har en reflexväst, så vi kan se han.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag har haft något täcke till mina taxar när det varit som kallast men ALDRIG kläder.
Däremot minns jag på mitt gamla jobb en liten tuff kinesisk nakenhund som hette Tyson. Han var ju tvungen att ha kläder på vintern.
Denne tuffing var utrustad med fleecedräkt med långa ben och en keps med öronlappar som var knuten under hakan. Han såg inte klok ut men utanför systembolaget där en del A-lagare satt med sina stora hundar så kom Tyson och och ställde till en scen varje gång. Jag minns en stor Rottweiler som bara vred huvudet åt sidan medan Tyson höll på
/Maria
Min ena Jackrussel tik är korthårig och fryser väldans. Tror hon.
En riktig fegis ute i snö och kyla.
Man skulle kunna säga soffpotatis.
Men kläder blir det inte!
Den andra tiken är raka motsatsen.
Nej jag har heller inte kläder till mina hundar. Chihuahua sägs ju frysa på vintern, men min han vägrar bara gå ut när det kallt.
Täcke på små korthåriga eller frusna hundar har jag förståelse för.
Vill man ha någon att klä på små söta kläder tycker jag man ska köpa en docka.
Zabelle
Visst..regnrock och värmande tröja är väl okey! Men varför kan inte hunden få vara bara hund..
I vilt tillstånd har man aldrig klätt på ett djur..har ju 2 små chihuahuor men dom skulle inte gå en meter med kläder på sig..
För dom är inte ens vana vid det..Det är en hund..fast dom e ju mina bebisar åxå..det kan ingen ta ifrån mig *L*
Den minsta tjejjen har jag tagit upp om jag märkt att tassarna blitt kalla..,men killen älskar att skutta i snön:-))
_Jag tycker det är rent sagt äckligt då folk spökar ut sina hundar med glitter och fjolliga klänningar och tyll..Förnedrande för djuren,och skam till dessa som säljer skiten
_
På vintern när det är riktigt kallt har Molly en Goretexjacka men inga kläder annars inte