Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 2975 ggr
Maria
0

Medelålders?

I vilken ålder är man medelålders tycker ni?

Man läser i olika tidningar och där varierar det verkligen.

Om en kvinna blir i genomsnitt dryga 80 så bör hon ju vara i medelåldern vid 40.

Ganska oväsentligt men roligt att höra vad ni säger.

/Maria

zabelle
0

http://www.youtube.com/watch?v=JDAELmGP3GQ

Har faktiskt inte tänkt på det…. då är jag en bra bit in i medelåldern eftersom jag fyllt 52 Tyst Förvånad 

Fast jag känner mig inte medelålders.. Skrattande

Zabelle   

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja vad ska jag säga som tänker leva till 120…60 kanske..he he!Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

penke
0

..om tio-femton år..typ :- )
 halft allvarligt..
 ¿ är inte "medelålders" ett ..state of mind ?
 för oftast kommer den drygt halvägs i livet ..

penke
 (smyg-gubbe) *skratt*

Maria
0

#1 Hahaha, den filmsnutten var ju helt underbarSkrattande

Medelålders låter ju så gammalt på någotvis så den kategorin vill man ju inte tillhöraFlört

/Maria

zabelle
0

#4 visst är den kul? Så kan vi roa oss när vi blir uttråkade Skrattande

Zabelle   

[GunillaF]
0

Jag tycker medelåldern låter gammalt…Därför säger jag att jag är i mellanåldernGlad För jag känner mig inte gammal.

Mellan 45 och 70 tycker jag är den åldern. Jag är precis mitt i den nu.Skrattande

Cristine
0

Det beror mycket på personen, det finns de som är lastgammla vid 30

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

#7 Så sant…

/Maria

[Asta]
0

Jag tycker medelåldern börjar vid 40-45. Sedan håller inte jag med om att det har med person att göra, för mig är det helt enkelt en beräkning. Medelåldern börjar när man är ungefär mitt i livet tidsmässigt. Jag lägger nog inte någon större betydelse i ordet medelålder. Att man är sån eller sån alltså. Inte som jag lägger i ordet gammal. Ordet gammal har med personlighet att göra för mig.

Sedan fattar jag inte varför man jämt ska vara rädd för att säga att man är vuxen eller medelålders etc etc. Det ska räknas vuxenpoäng och det anses tufft att vid 35-40 års ålder sitta och säga att man inte är vuxen. Är man inte vuxen då anser jag nog att man har ett problem. Att man däremot kan ha barnasinnet kvar är en helt annan sak.

[GunillaF]
0

#9 Men vuxen räknas väl från ungefär då man är myndig?! Sedan om människor uppför sig vuxet är en annan femma. Jag vet de som är över 50 och inte alls beter sig "vuxet"! Obestämd

Håller med dig om att ha barnasinnet kvar är en annan sak.Glad

[Asta]
0

#10 - syftar på att det verkar vara inne nu att inte vara vuxen. Att inte kalla sig vuxen.

[GunillaF]
0

#11Flört

Bergspuman
0

Medelålders låter ju grått och tråkigt egentligen. Jag skulle vilja säga moget ung eller ungdomlig bitch. Det känner jag mig mer hemma i, ha ha Flört

Anders 50
0

Jag tycker medelåldern är mellan 40-55.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

zabelle
0

#14 och vad är vi sen då?? bara "ålders" Obestämd

Zabelle   

Bergspuman
0

Sedan är vi tjusiga donnor med livserfarenhet, charm och viss patina! Skrattande

Maria
0

Jag tycker ordet medelålders låter så grått på något vis. Säger absolut ingenting…

/Maria

[Asta]
0

Jag måste vara konstig för jag funderar väldigt lite på sådant. Vill någon kalla mig medelålders så är det helt OK. Har faktiskt inte några negativa funderingar på begreppet. Här på jobbet brukar vi skoja om oss själva och kalla oss "medelålders kärringar och gubbar".

Anders 50
0

#15 Kvinnor är alltid "i sin bästa ålder" Flört och som puman säger.

Vi män kommer till "äldre medelåldern" och sen till "de grå tinningarnas charm" åldern. Glad

Toyan
0

Inte har jag gått omkring och tänkt på mig själv som medelålders eller som nu övre medelåldern, jag är väl medveten om min ålder.

Bara att konstatera att snart blir jag 63 men vissa dagar känner jag mig som 30 och andra som 80.FlörtSkrattande

aggeelin
0

Som jag sagt tidigare  i såna här diskussoner så tycker jag att det kan vara bra att det finns en "ålder" som benämns medelålder eller mittenåldere -- för att - - jag vet personer som när de fyller 30 eller snart 40 börjar säga att de är gamla och det anser jag inte alls att de är. För - är det i så fall meningen att vi ska säga att vi är gamla i 50-60 år (från t ex 30 till 90)???

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Heffipeffi
0

Medelåldern är ca 15 år äldre än min egen ålder. Dvs ju äldre jag  blir, desto högre blir också medelåldern ;-)

Anders 50
0

Hej och välkommen hit Heffipeffi! Glad

Och det är bra att du hjälper till att höja medelåldern! Flört