Vilken årsmodell har du...
på bilen, är den lätt att åtgärda när den får fel?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vet inte.<Men den är Röd o liten o drar nästan ingen bensin.
Inte mitt jobb..har ju sambo o barn..
Till hör ju den avarten som tycker att den som har anlag gör sakerna.O jag har inga anlag med o lyfta på locket på en bil..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag åker i den här..en Toyota, fyrhjulsdriven och med hög frigång. Perfekt för en som åker på dåliga vägar/oplogade, och ibland måste backa in i skogen för att parkera eller vända.
Den har snart gått 30 000 mil och är av modell 2000. Går som en klocka, har bytt bromsskivor fram en gång och hjullagerna bak två gånger och ett batteri, ingen rost.
Lämnar alltid in den på märkesverkstad för service och rep. och inte är det gratis på verkstäderna inte!
Tänkte ha den kvar så länge den själv vill vara med, och den modellen finns inte längre.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har en Volvo 945 årsmodell 1998, frugan kör en Opel Meriva årsmodell 2002.
Min bil tillhör den äldre generationen Volvo, när det fortfarande var Volvo och inte Renault och Ford under skalet, så den är lite som en traktor som funkar i alla väder.
Nackdelen med min bil är att den är törstig, så jag kör inte mycket, runt 500 mil per år numera. När vi ska åka längr sträckor tar vi frugans lilla loppa, den är rätt snål.

Det är viktigt att ha en bil som klarar terrängen där man bor. Innan de gjorde om vägen i Ljustorp som var stenig och gropig, såg jag att folk bytte bil titt som tätt. Bilarna skakade sönder helt enkelt. Min son bytte 6 bilar på bara några år.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har en volvo..årsmodell-95. Det är vad jag vet! Inte så intresserad..men behöver aldrig bry mej. Männen i mitt liv har ett stort motorintresse. Jag tankar och kör..gubbarna fixar resten! 
Jag har förmånsbil i mitt jobb och bytte förra året så det är en 2010 års modell. Den går på gas och bensin så det känns ganska miljövänligt.
Volvo 240, vars namn är Ful-Åke =) blanka papper på besiktningen i 3 år i rad.. Rasmus fixar det mesta själv. Förra året bytte vi bromsarna själva.
Bra säker bil, dock drar han lite bensin..
Det är en 92:a =)
Har en ljusblå Nissan Micra årsmodell 2006.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
En Opel Meriva -04.
Gått sådär 11000 mil.
Besiktades förra veckan.
U.A
Skulle vilja ha en "MONSTERTRUCK" fyrhjulsdriven på vintern.
Så man tar sej fram.
En sån här vinter är min lilla pärla inte mycket att ha i drivorna.
Mindre saker som lampor, olja och byta däck å tändstift fixar jag själv.
Annat får särbon skruva.
Saab 900 aut.98…
små saker fixar min
sambo……….
Har ingen bil och därför inga problem med bil….
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
En Volvo 940 från 1994. En combi som vi kallar "Silverpilen" Innan dess var det "Gamla Bettan" också en Volvo combi fast en 245 från 1984.
Vi har aldrig haft någon ny bil.
/Maria
..eeeh,en blå bil…
V70 från -02
den "vågar" jag inte mekka så mycket med själv,
hittar ju knappt några skruvskallar på den heller ;- )
kopplingen och en massa svänghjul brakade "nästan"
förra veckan,det blev dyrt 
,mer än jag betalt för flera tidigare bilar tillsammans(det var "skruttiga" nog att jag skulle våga skruva i själv/hade mindre val på den tiden)
annars är den ganska problemfri :- )
penke
Här är det enToyota Corolla -04. Är väldigt nöjd. Drar lite, bara normalservice.
Min man har en V70 -02. Inga större problem med den heller
Innan hade vi en 245. -82 även den kallad gamla Bettan
och en 740 -87.
Har varit nöjd med våra bilar.
Var rädda om varandra
#15 Klart att du är nöjd med en Toyota! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Vi har en Peugeot, en 09 tror jag´. Den är just nu på service för den går inte bra när det är kallt. Och då visar det sig att den inte var riktigt servad sist
- vilket var för någon månad sen. Oljan har blivit som vatten, vattenpumpen sitter löst och och - Så nu har vi en lånebil men det går bra att promenera och jag väntar på att vår bil kommer åter. Jag åker bil till träningen på vintern, det är läskigt att cykla i snö och halka
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Vi har en Peugeot 406 -01. Knappt 27 000 mil.
Har haft den i 1½ år. Inga problem, mer än att givaren till hastighetsmätaren var knas. Den byttes på verkstad. Har dragit i snitt 0,73 l/milen.