Skolbussarna.
På 50 talet var bussarna fula med jättehårda säten som nästan inte hade någon stoppning, men man fick ju iaf stå för det var fullt när bussen kom till mig. Högst 52 passagerare stod det men vi var oftast över 60. Vilken skillnad på de som går nu!
Ändå hade vi det bra!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Den ensa "skolbuss" jag åkt var bussen till simskolan på sommarlovet som låg i en vik en bra bit ifrån där vi bodde. Detta var på 60-talet.
Det var en ganska liten buss, Den var grå och hade sett sina bästa dagar. Det kördes varje sommar av Blomqvist, kallad Blomman av oss barn för han var så snäll.
Han var enögd och det sjuka ögat var alldeles vitt och det tyckte vi var så spännande. Han var ett original som bodde med sin gamla mamma Olga och jag var ofta och hälsade på.
/Maria
Var nyss i Thailand, och skolbussarna där var vääldigt annorlunda mot våra. Så fullsmockade att barnen fick åka utanför bussen, typ hängandes. Och vägarna är gropiga och hoppiga.
Vi har ju rena lyxen 
Ja visst har vi det, men vi lägger inte märke till det!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Åkte bara buss sista året när det var lite väl långt att cykla, gammal skramlig buss med hårda säten men vi var glada för att få åka
jag började åka skolbuss 65 å vad jag kommer i håg var det bra bussar.
Nu vet jag inte, har inte åkt på många år..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Här på landsbygden hämtades vi i taxi, och efter 6:an när jag började på realskola på en annan plats så blev det vanliga SJ bussar som var skolbussar.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag åkte skolbuss när jag gick i första klass. Det var en gammal blå matarbuss och jag hade 2 km oplogad väg att gå till busshållplatsen.
Senare, när jag gick i femman, fick jag gå 3 km till tåget och åka en dryg mil med det. Vissa dagar gik det inga tåg på flera timmar och då brukade jag gå hem istället.