Melodifestivalen
Är det någon mer än jag som kommer att sitta bänkad?
Ja, vi tittar även om det ofta inte är min typ av musik (jag gillar jag mer rnb, soul, blues tekno osv) men det är ett roligt evenemang att se på och förra veckans låt var ok
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag tycker inte det är lika bra som förut..
Jag spelar in, tittar kanske en timme efter starten, sen så kan jag spola förbi mycket eländigt…
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag såg att Sisa skrev att Babsan ska vara med så då kanske jag kollar…
#4 Ja Babsan är ju en läckerbit med sitt rosa hår 
Men det blir svårt att hitta roligare underhållning en lördagkväll på TV. Det finns liksom inte så mycket att välja på 
#5 Nej, det finns inte så mycket att välja på
håller med
Tja…
En god bok och sedan lägga sig tidigt och få sova bort stressen från vardagen…

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Jag sitter hellre vid datorn..finns mycket intressant att läsa på nätet.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
tråkmåns! 
jag brukar sitta vid datorn och "lyssna" på TVn bakom ryggen. Är det nåt jag vill se så behöver jag bara snabbt snurra stolen - det ena behöver inte utesluta det andra 
Det är inte så lätt att vara kul hela tiden.
(Jag träffar ibland en känd komiker, han är inte så värst kul privat.)
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Jag ska kolla! Babsan är ju med, och han kan konsten att underhålla..men det är vad jag tycker..
Dessutom ska Christer Sjögren vara med i ett inslag..ni vet väl vad jag tycker om honom..
Min man ,son och jag kommer sitta bänkade. Sonens flickvän sitter i publiken så vi får spana efter henne
Sedan är det för oss lite kul när det sänds från Göteborg.
/Maria
pst Sisa - Babsan är en hon 
Nej - här blir det annat.
#13 Ja, hon heter Lars-Åke 
ja Lars-Åke är en han - men så fort peruken, klänningen och sminket kommer på så blir han en hon. Det blir nog HON vi får se på TV i kväll 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
YES
Sjögren drog Djingis Kahn. En av mina absoluta favoriter all time i ESC.
Här är originalet 
Sambon tycker att det är något av det tråkigaste han sett än så länge, hoppas nu på Daniel… som sjunger just nu
Brolle rules! 
Nääää…. kanske Brolle men för amerikaniserad, hon som hade vunnit för Norge hade en vacker röst och sången var fin men inte en festival melodi
Sanna Nielsen, usch, tråkigt tråkigt, den har vi hört tusen gånger förut
hur tänker de som röstar ???
Hon sjunger jättebra och jag tycker om henne röst men gillade inte refrängen där… I'm in lo o o o ooove
Nyss mördade Christer Sjöben en låt av David Bowie, är det lagligt med sånt?
återkommer när jag får tillbaka talförmågan. Är det inte olagligt borde det vara det! jag menar Crister Sjögren som Ziggy Stardust - det går inte!
Men jag är glad att Brolle gick vidare 
#24 Håller med. Det absolut värsta var Christer Sjögren som Ziggy Stardust. Snacka om lågvattenmärke. Det var bland det värsta jag hört…någonsin.
/Maria
#24,25 ja han har helt missat hur den låten bör framföras, allt han rör vid låter som dansband
fast Sjögren har bättre röst än Ziggy….
Han har väldigt bra röst men den är i fel fack och för sen att omskolas.
Jag bara älskar David Bowies röst. Särskilt när han går lite djupare.
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#17. En kalasbra låt som håller än idag.
En av mina absoluta ESC favoritlåtar of all time är det spanska bidraget från 1973, Eres tú, som slutade på andra plats efter Luxemburg (som var det första land att vinna 2 år i rad).
ja den är också jättebra! 
#29 ja han har verkligen tryck i rösten
#33 Christer Sjögren kan ju "bara" sjunga djupa toner till skillnad från David Bowie
som behärskar en ganska bred skala.
/Maria
"Oh my god" med Daniel var bäst, tycker jag, den skulle nog till och med gå hem i "Former Republik of Jugoslavia"
….men Sanna förtjänade en finalplats också.
Stor text blev det också, men då blir det ju lättare att läsa…..
Ojojoj vilken smörja, det ena värre än det andra. Den minst sämsta låten var Sannas ändå tycker jag, men urtrist den också.
Christer Sjögren är bara fööör läbbig, yäck. Han kan bara sjunga i ett läge och i David (Ziggy Stardust) Bowies låtar måste man ta i. Det kan inte Christer Sjögren göra uppenbarligen.
Nr 7 hade varit bra om hon sjungit i dubbla tempot och Babsan var ju bara för sorglig, sämre än "Den ökända hästen från Troja" med Karl Gerhard från 20-talet, prat till musik helt enkelt.
Jag tycker att Brolle och Christian Walz är bra artister, men huga vilka tröga tråklåtar.
men kära hjärtan… är det bara jag som tycker att Sjögren har en röst som vida slår Bowies. Sjögren kan sjunga - hans röst kan mäta sig med Elvis.
Sorry Bowiefans (och jag en av dem) men det finns många som sjunger bättre.
ja det är ju så med smaken den är olika ! #36 ja det hller jag med om att för att sjunga en Bowielåt kräver en röst med tryck och det har inte CS, han låter lika alltid, han ska hålla sig till dansband
Dåliga låtar i båda programmen som gått tycker jag!
#38¨
men Bowie har inte tryck i sin röst. Enligt mig är han en usel sångare. men hans låtar är däremot bra 
#37 Nja, jag tycker nog att David Bowie är lika bra sångare som Christer Sjögren fast på olika sätt. Christer Sjögren kan inte sjunga en Bowie-låt, han duger inte till det helt enkelt.
Men det är inte därför jag ogillar CS, det handlar mer om hans mulliga mansfasoner och jag tror att det är just på grund av dem som han måste upprätthålla sin basröst och inte vågar ta i i "Is there life on mars" för då skulle han vara tvungen att höja röstläget två-tre oktaver och inte längre låta som CS med basrösten
Han kan därför bara sjunga såna lalala-låtar där en sån röst går att upprätthålla genom hela låtarna.
#41 Håller fullkomligt med dig Peter
/Maria
okej. men han sjunger det som ligger inom hans röstomfång och det tycker jag han gör bra. Men låt oss skilja på sak och person.
jag avskyr t ex Carola Häggqvist som person - men jag går med på att hon har bra ljud i pipan 
#41 håller också med Peter, CS sjunger t om på någon sorts svensk dialekt idag, … han är lite som en ballong som blåser iväg
#43 håller med om Carola, hon ska inte prata men sjunga kan hon, för det mesta när hon inte "skakar på sin haka"
Tack Maggan! ..trodde jag var ensam härinne om att gilla Crister Sjögrens röst..
Hm, jag håller förstås med om att man bör skilja sak och person, men i ärlighetens namn - ibland klarar jag inte det.
Jag tycker illa om Christer Sjögren för att han tydligt visat att han är en riktig mullig mansgris, bland annat i ett sånt "hemma hos"-program, när han mötte upp besökaren i morgonrock på gräsmattan.
För mig är det samma sak med massor av såna kända figurer - om jag inte gillar deras person, lyssnar jag heller inte på dem alls. Det gäller Carola, Dileva, Per Morberg, Guillou, Ernst Kirchsteiger, Ulf Lundell, Niklas Strömstedt, Annika Lantz, Christina Lugn, Gert Fylking, Björn Gustavsson (den yngre), Petra Mede, Babsan, osv osv.
Det går liksom inte att lyssna på dem när jag inte gillar dem 
# 46
Alla kan ju inte tycka lika..och alla kanske vi uppfattar människor på olika sätt. Det beror nog mycket på..vad det gäller kändisar..vad vi sett dom i för sammanhang.
Vad gäller musik så är ju också där smaken olika..vi gillar olika röster!
En kändis kan ju vara en helt annan människa privat..och professionell i sitt arbete! 
Smaken är ju som sagt olika och tur är det. Jag är en schlagerfestival fantast. Missar sällan en deltävling.
Jag är en stolt skåning idag som fick se vår Skånska drottning Sanna gå direkt till final. Hon är poffsig och har en helt underbar röst.
För min del ska det mycket till för att någon ska slå henne under resten av deltävlingarna.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#48 Även denna gång har vi samma smak! 
Visst har Christer Sjögren en bra röst, men liksom Carola….bara jag slipper se dem när de sjunger! Bläää!