Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 4119 ggr
Cristine
0

Är det kylan som danar oss.

Varför är alla nordbor så snälla, lugna och tålmodiga. Här görs nästan aldrig uppror utan vi finner oss i allt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Kanske för att om man tvingas finna sig i ett bistert klimat, härdas man i anden också?

Men nog skulle jag önska mig lite sydländska tag ibland, till exempel högljuddare protester och demonstrationer vad gäller hur ändringarna i sjukförsäkringsreformen slår. Eller mot höjda matpriser.

zabelle
0

Jag är tacksam att svenskarna inte går ut och skriker och bråkar på gator och torg så fort man ska protestera utan gör det lite mer civilicerat.

Zabelle   

Cristine
0

Jo, men det händer ju inget!

Bergspuman
0

Det är min erfarenhet att man faktiskt MÅSTE skrika och bråka för att det ska hända något. Ingen lyssnar på en myggas försynta vinande, den viftas bort. Men om man ryter som ett lejon hukar sig folk och får upp ögonen Skrattande.

Det har jag fått bevisat otaliga gånger när jag rutit ifrån här på jobbet.

[GunillaF]
0

Tyst Vissa i min omgivning tycker nog inte att jag är lugn. Uppror gör jag någon gång då och då!Oskyldig

[MargaretaA]
0

Nej jag tror inte att vi finner oss i allt. Men vi har en lång tradition att lösa konflikter genom förhandlingar i stället för att ge oss ut på gator och torg.

Men nog kan vi om vi inte ser någon annan utväg. Vem minns inte Almstriden i Kungsträdgården t ex Flört

[peter54]
0

#0 Det påstås att det finns en sån koppling, att människor som lever i varma klimat närmare ekvatorn är mer hetlevrade än de som lever närmare polerna.

Cristine
0

#7 Jag har också hört det och det måste väl ligga någon sanning i det.

[MargaretaA]
0

haha och jag har hört att när de inte sitter på caféerna så har de siesta Skrattande

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 Maggan det är för att orka sig igenom nätterna, dansen slutar mellan 4 och fem, men sedan bara måste man gå och få i sej Choklad med Churros, sedan går man hem vid 6-½7 tiden och sover lite för kl. 11 ska man vara på jobbet.

[peter54]
0

#9 Men hett respektive svalt temperament och siesta eller ej har väl ingen koppling?

FörvånadGlad

Maria
0

Historiskt så kan jag tänka mig att vi inte har varit särskilt talföra med tanke på det stora land vi levt och lever i.

Förr var det långt till grannarna och man hade nog ett ganska glest umgänge på grund av avstånd, den långa vinterkylamnoch det tror jag kan ha bidragit till vår isolation och förmåga att uttrycka oss verbalt.

Länder med ljumt väder har nog bidragit till att man haft människor omkring sig på ett helst annat sätt.

Men det är bara en fundering…

/Maria

Cristine
0

En bra sådan Humlan!Flört

[Asta]
0

Ja jag tror faktiskt du har en poäng där Bumbleboo. Vi har aldrig levt trångt här.

Anders 50
0

#12 Tror det ligger mycket i vad du säger!

Och om jag funderar på om inte folk på "landet" har ett lugnare temperament och är mindre talföra än de som är uppväxta i storstäderna?

Men det är som sagt min egen lilla fundering.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Lenas-bus
0

Jag håller nog med Bergspuman här,allting går inte att lösa civilserat och via tal för att komma dit man vill behöver man ibland ta i för kung och fosterlandSkrikandes,men det är jag det är väl lite sydländsk fast jag inte är det eller nått (skämtar)Skrattande