Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hälsa-och-harmoni
Läst 1728 ggr
Cristine
0

Lyssnar du till din kropp?

Kroppen vet vad den behöver, men det är inte alltid som den lyckas berätta det för oss.

Okänd

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Jag försöker. Ibland glömmer jag det, det kan då hända att jag missar att jag borde vila. Det är då jag blir förkyld… jag har annars god motståndskraft men när det blir för mycket och jag inte sätter stopp så…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Bergspuman
0

Jag har blivit klart bättre på det. Mycket för att jag satte igång att träna seriöst i somras och får vara vaksam på signaler från kroppen för att bedöma hur mycket jag kan ta i, hur dagsformen är. Jag lyckas numera låta bli att pressa mig, och kan sätta stopp i tid.

Lenas-bus
0

Jag är nog lite expert på det efter allt jag varit med om,men det beror ju på att jag har inget annat val om jag ska hålla värkskalan så låg som möjligtFlört

Anders 50
0

Jag tycker att mina olika kroppsdelar är bra på att berätta om sina problem!

Jag lyssnar.

Men vad hjälper det.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Man går och får hjälp!Flört

Anders 50
0

Ahaa…Flört

Cristine
0

Eller så tar man sig en rejäl Whiskey, det brukar kroppen gilla1

[MargaretaA]
0

Efter en månad med mycket lågt kolhydratintag så tog jag en folköl i kväll (vinet är slut).

Min kropp har nu talat om för mig att det var en dålig idé. Jag är alldeles kallsvettig och mår inte bra alls - så det gör jag inte om.Skrikandes

Anders 50
0

#8 Ja folköl är inte nyttigt!  Flört

[Asta]
0

Jag är dessvärre dålig på att lyssna på min kropp. Jag känner igen tecknen, men jag försöker ignorera dem många gånger.

Eldochis
0

Alltså, min kropp är ömsom tjurig unge (som vill kicka igång på socker och godis, actionfilmer och sovmornar), ömsom renlevnadsactionhjälte (som vill göra femti sit ups till, bara äta fairtrade ekologiska rena råvaror och paddla ännu längre ut).

Jag försöker lyssna till båda, så det inte spårar ur alldeles. Jag försöker så långt det går, lyssna inåt och göra det som jag vet att jag och min kropp mår bra av.