Det sias om vädret..
lite här och där
Vad siar du om Februari och mars?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Min spådom i höstas " En sträng lång snörik vinter" har ju stämt bra förutom 7 dagar hittills med plusgrader på natten, så jag tror att spådomen är rätt.
Vintern blir lång, såvida det inte är töväder den 24 februari, på Mattias dagen. Då blir det en tidig vår.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Det har ju spåtts av nordamerikanska väderinstitut att vintern ska återkomma slutet av februari - början av mars och hålla i sig ända in i april. Jag tror tyvärr de har rätt. Detta kommer att bli en lååång vinter. USCH.
Jag tror inte på Amerikanerna utan jag håller med om att det kommer att bli kallare i slutet av februari men Mars kommer att bli mild.
Sia om vädret.Inget som jag rår över..
""Inget dåligt väder.Bara dåliga kläder..
Lena.P är jag i verkliga livet.
#4 Ja du tycks nöjd med vad som än kommer!
#1 jag håller inte med alls. December var kall och snörik så vintern var tidig. Men under januari och februari har det istället varit ovanligt varm och defintivt inte snörikt. Inte här. Sedan kan det ändra sig, men än så länge har vintern inte varit speciellt sträng totalt sett. Den har än så länge varit en västanvind i förhållande till förra året. Där JAG bor får jag tillägga - för sedan kan det vara olika på olika ställen i Sverige. Så än så länge är det långt kvar till den värsta vintern i mannaminne.
Sedan återstår det bara att se om amerikanarna får rätt. Deras prognos från i höstas har inte stämt riktigt så det är inte säkert de har rätt. Enligt den prognosen skulle januari vara kallare än normalt.
Själv avstår jag från att sia. Jag säger som StormP - det är svårt att sia, särskilt om framtiden.
Jag lever på hoppet istället och önskar att jag var som chik när det gäller vädret.
Ljuset och plusgrader gör att vi redan nu börjar få vårkänslor. Men trots att jag redan sett snödroppar, tror jag vi har mycket kvar av vintern ännu..
jag tror dessvärre det också Sisa, men man kan få inbilla sig så länge det går.