Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 3822 ggr
Cristine
0

Har du bra koll...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

på vad som fattas när du ska handla, eller är du som jag att

när du kommer hem märker du att du glömde att skriva upp

dittan eller datta.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Jag är dåligt på att hålla koll, så även maken. Vi har en lista hemma som vi fyller i vartefter något tar slut. Den blir sedan vår shoppinglista. Finns det inte på listan så är det ytterst sällan det kommer hem.

Däremot kan det komma hem en massa andra saker som inte står på listan.

Cristine
0

Sista raden känner jag igenSkrattande

och vagnen brukar se ut som på bilden.

Bergspuman
0

I ungefär hälften av fallen gör jag en inköpslapp. Framför allt om jag ska ha fler saker än 5. Blir det fler än 5 saker jag ska handla, glömmer jag bara.

[GunillaF]
0

Jag avskyr att handla. Därför gör jag en lista eftersom och storhandlar när jag ändå måste dit. Sällan eller aldrig handlar jag något utöver det som står på listan.

zabelle
0

Vi skriver lista efterhand som saker tar slut. Ofta stressar jag genom affären med listan i högsta hugg så det blir sällan nåt som inte står på lappen.

ostbågar står ALLTID överst på lappen Tungan ute

Zabelle   

Bergspuman
0

Jag har alltid kött med på min lapp. Måste vara järn-tarmen som skriker Förvånad

[Asta]
0

Både maken och jag gillar att gå och handla. Det plockas ner både det ena och det andra. Men vi handlar bara en gång i veckan.

AnnL
0

Skriver upp vad som ska handlas efterhand på en lapp. Men sen slinker det ibland ner något som inte står på lappen när jag väl är i affären..

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Lenas-bus
0

Är det bara lite kommer jag ihåg det,men ska det handlas för hela veckan får det bli en lapp,och visst åker det ner sånt som inte står på den också.

barnbarnen
0

Stor handlar sällan,småhandlar lite då och då.

Skriver lista till Jul och påsk, när man har familjemiddagar.Glad

Anders 50
0

Skriver lista, men sen blir det dubbelt så mycket med hem som stod på listan!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Skäms Jag måste erkänna att för det mesta har jag glömt listan på bordet men jag har ett fotgrafiskt minne  så jag ser den framför mig och kommer hem med det jag skrivit upp + en massa mer.

Eldochis
0

Jag skriver listor (inte bara handla-mat-listor) och ligger lappen kvar hemma så har jag ofta ingen aning om vad som var viktigt.Jag handlar inte så ofta, och tar oftast bara en kundkorg.

Då orkar jag inte bära med mig en massa impulsköp hela vägen till kassorna!

Eva

Cristine
0

Det blir 10-12 kassar för mej + säck med frön, Toa lätt och stor påse torrisar till katterna.Obestämd

Sedan får dottern handla sådant som jag glömt.

Men ofta storhandlar hon åt mej också eftersom hon har nära till affären från jobbet.

aggeelin
0

Jag skriver inte listor, jag vet vad somsaknas hemma och låter mig styras av det som finns i affären - "här var det hårt bröd, det ska jag ha 7 paket" osv, jag brukar få med mig det jag ska och bara lite till. Skrivr nota om jag ska ha något särskilt till någon maträtt eller så, och handlar resten utifrån miljön, det funkar så bra

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Jeremina]
0

Vi bor så långt från affären så jag har alltid en lista på en griffeltavla i köket som jag skriver av och har i väskan sen.

Nu har det hänt att jag glömt skriva upp saker och ibland glömmer jag listan Skäms