Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 2721 ggr
aggeelin
0

Vad handlar det här om?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det heter att man ska inte lägga mänskliga värderingar kring djurs beteende. Vad tänker ni om följande?

Katten Charlie (en cornish rex) är för att vara en cornish, ovanligt lugn. Varje natt sover han, ofta hela natten under täcket i min säng, kring min axel. Undantag från detta är mycket ovanligt. Charlie sover ALDRIG hos hussen, trots att hussen lockar…

Nu har jag haft den elaka förkylningen på besök ett tag. I torsdags natt gav jag upp att sova liggande i säng och flyttade till gästrummet där jag satt och sov litegrann. Efter en stund komm Charlie och stod på mig och "skrek", sen försvann han och var borta även på morgonen.

Inatt tog jag med mig elaka förkylningen till gästrummet igen, Charlie kom med, tittade in under  mitt täcke och gick.

Idag, på dagen hittade jag honom för första gången sovande i hussens säng (mina sängkläder var åter i sängen). Hussen berättade att Charlie inatt, för första gången någonsin, kommit och lagt sig i hans säng, utanpå täcket vid benen.

Vad tänker ni om detta? Luktar det illa i min säng tro?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Han gillar inte soffan, sedan så är det ju i gästrummet.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

#0 Jag är inte säker på vad det egentligen är du frågar. Katten har sin favoritplats förstås och när den inte riktigt är som vanligt väljer han det näst bästa.

Vår katt ligger oftast hos flickan. Om det är för störigt där, väljer katten fåtöljen i pojkens rum istället, särskilt om någon har suttit i fåtöljen under kvällen och värmt upp den.

aggeelin
0

#1 Ja, så kan  det ju vara, men vad kommer det sig att han nu äntligen har lagt sig i hussens säng?

Och jo, han ligger i soffan i gästrummet ibland på dagen

aggeelin
0

#2 Njo, det var nog lite meningen att det var öppet till tolkning.

Frågan är, varför har han just idag valt att lägga sig i hussens säng? PÅ dagen ligger han ofta under täcket i min säng, aldrig aldrig i hussens säng. Mitt täcke var tillbaka så han kunde ligga där

[peter54]
0

#4 Du har väl stört kattens cirklar genom att göra den missnöjd och inte sova där du "ska".

Glad

Anders 50
0

Det är nog bara så enkelt att du ska ligga i din säng för att han ska ligga där.

Kan vara nåt med din förkylning också!

Och husse är bättre än inget! Flört

Men försöka att begripa sig på katter är inte det lättaste…väldigt märkliga djur! Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

#6 Flört javisst är hussen bättre än inget…

Men på dagen brukar jag inte ligga där, då brukar han ligga någonstans under täcket i MIN  säng, aldrig hussens…

aggeelin
0

Men det skulle vara lätt att se det som att "han var sur på mig och bytte till hussen" Flört

Maria
0

Våra katter blir väldigt störda när vi har nattgäster och någon ligger i "deras rum" och "deras säng". Då vandrar de omkring som osaliga andar och är allmänt griniga och störda.

/Maria

aggeelin
0

#9 jo, det är nog så att han tycker att det är hans säng Flört

chik
0

agge.Katter har ju en egen vilja,O den kan vi nog inte räkna ut hur den fungerar.

kan tänka mig att du hosta o fräste o störde sömnen för katten.Där av att husse gick bra..

Men katter är konstiga djur..

Lena.P är jag i verkliga livet.