Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hus-och-hem
Läst 2047 ggr
Cristine
0

Dyra tidsbesparare

Vår tid har gett oss tidsbesparande

apparater - men också apparater som

suger upp tidsvinsten, särskilt nu när elen höjts.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Så sant….Vi har fått det så mycket lättare.

Men vi har totalt glömt att kroppen inte har hunnit med i detta tänkande.

Vi behöver röra oss o stimulans i form av tankearbete för att lösa dagliga problem o den sociala biten med andra människor o så vilan har vi inte längre…

Märkte det när vi var utan el (Gudrun) i ca 3vek..Första dagarna var jobbiga man gnällde o svor över El-bolaget..Men så kom man in i sin rytm.laga mat hämta vatten o städa.O lyssna lite på nyheterna på radion, spela lite kort o gå o lägga sig tidigt o man var trött.Till o med Ungarna som sitter uppe hela natten för som dom säger.-Inte kan sova..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Bergspuman
0

Jag kan bli irriterad ibland över att det är så mycket apparater man måste sköta. Skaffa dammsugarpåsar. Torka rent mixern. Allt bestyr man har med spisen, rengöra den.

Nu ska även sägas att jag inte ALLS har samma uppsättning apparater som kanske många andra. För jag har ingen regelrätt stereoanläggning. Ingen micro. Och bara en gammal tjock-TV och ingen DVD-spelare. Ingen diskmaskin. Ingen tvättmaskin. Jag är ganska apparatlös, och det är SKÖNT!

(Min exman var apparatbesatt, gissar att jag revolterar lite mot det nu…)

Maria
0

Min man och son är "apparatfreaks" Jag kan fortfarande inte "spela TV" som jag kallar det när jag är ensam hemmaSkäms Det är en mängd apparater, boxar fjärrkontroller och jag blir så less.

Ska jag vara ensam någon kväll och se något särskilt program så ber jag min man att förinställa så att jag bara kan sätta på TV:n.

/Maria

[Sisa]
0

Gillar inte heller apparater..vissa tar faktiskt mer tid, än man spar! Skrikandes