Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hus-och-hem
Läst 1441 ggr
Cristine
0

Har du dina fixa sittplatser...

vid matbordet,TV:n eller andra platser.

Min dotter har det, det går inte få henne byta plats.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Här får man sitta där det är ledigt. Det kan ju ligga en katt i soffan eller på stolenFlört

I lunchrummet på jobbet så sitter vår "grupp" och den är ganska stor på ett av långborden och det enda jag försöker är att ha ryggen mot de stora glasfönstren för jag avskyr att få solen i ögonen när jag äter. Så även där gäller det att sätta sig där ledig plats finns.

/Maria

Lenas-bus
0

Har kommit på att vissa är mera för det än andra,jag har ingen speciell plats,men vet att mina grabbar tjafsade om det som små,för den ena brydde sig inte alls om var han satt,men den andra var så fäst vid sina speciella platser så han blev galen,som tur var hade inte den andra några problem att flytta på sig,rjafset blev när det var kul att reta lillebror,tills mamma kom och styrde upp alltSkrattande

[Asta]
0

Vid matbordet har jag inte någon fast plats. Men i soffan har jag mitt hörn. Och det är MITT. Möjligen kan gäster få sitta där, men om det är bara maken och jag så sitter jag där. Ofta med maken liggandes bredvid även om han har ett eget hörn. Vi har en sån där soffa som man bygger ihop av olika delar och vi har själva valt vad vi vill ha i våra hörn.

Anders 50
0

På jobbet hade vi alltid våra egna platser, kom det någon besökare så fick han veta vart han skulle sitta! Glad

Hemma har jag släppt lite på detta, men min TV-fåtölj är det ingen som tar!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[MargaretaA]
0

Ja jag har mina fasta platser både vid TVn och köksbordet. Gud nåde den som snor "min" plats Skrikandes

[Jeremina]
0

Det är här med att katter kan ligga i soffan och vid bordet fast i soffan har jag min plats och det är nedsuttet där *hihi*

Jag sitter mitt emot gubbenvid matbordet men kan byta med andra som kommer. Gubben sitter dock alltid på samma plats och han byter inte med någon Tungan ute

[peter54]
0

Ja vi har våra speciella platser.

Barnen vill sitta på samma ställe och jag har ju en speciell stol med karmar för att det inte går att resa sig upp från en stol utan karmar när man so jag går med dubbla proteser. Det går inte att få fötterna rakt under kroppen och då går det inte att resa sig utan att kämpa sig upp med armarnas hjälp.

Jag kan flytta stolen och sitta någon annanstans, det spelar mig ingen roll, men barnen vill inte ändra på något. Samma gäller i vardagsrummet. Barnen vill sitta i soffan och jg kommer inte upp ur den utan löjligt stor ansträngning, så jag sitter i den ena fåtöljen och min fru i den andra.

När vi har gäster blir det fri placering så länge jag får ha min stol. Glad

chik
0

Här har vi våra bestämda platser.

Gästerna blir dirigerade vad de skall sitta..

Lena.P är jag i verkliga livet.