Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1026 ggr
aggeelin
0

Hur blev det här dagen?

Godkväll.

För att slippa börja med mitt hemarbete ska jag skriva lite här. Det blev en  bra dag fast det började lite för fort. Jag hade missat att jag skulle skjutsa sambon till jobbet.

I mina öron hörde jag att ha sa "jag tar bussen", han kanske trodde att jag frågade hur han skulle komma hem. Bråttom blev det. Matlådan blev kvar hemma. Fick alltså betala för mat på jobbet.

En massa jobb och sånt som jag inte planerat dök upp som vanligt. Planerade min kursuppgift som jag gör med en kollega, så därför ska jag jobba ikväll.

Jag har varit och tränat och sen kopplat av i bastun, skönt! Och så blev det en vårrulle, sallad och en hård macka. LIvet är bra idag.

Julen får vara kvar lite till. Här är det nu bara lite ljusstakar kvar och gardiner i gästrummet och jag är inte trött på det ännu. Jag tycker om att njuta och hämta kraft ur det röda. Det finns några röda ljus kvar, de ska jag elda upp imorgon kväll.

På tal om att jaga ekorrar. En kompis till mig är gift med en ganska ung kille från Thailand. De har det inte så jättebra ekonomiskt för det är mest hon som jobbar. En dag när hon kom hem från jobbet visade han glatt upp det han hade tänkt som bidrag till söndagsmiddagen. Tre ekorrar!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Jeremina]
0

Go kväll!

Jag har haft en bra dag med en kanalisering som blev så bra och jag har sovit en stund. Till lunch åt vi fisk och grönsaker och till middag köttfärsbiffar och grönsaker med mycket sås.

Min man och jag har börjat äta LCHF igen, vi åt det under hela 2008 och nu ska vi köra det ett tag igen. Han har diabetes typ 2 så hans blodsocker går ner mer när han äter den kosten.

Ekorrar skulle inte jag kunna äta..vilken glad överraskning….

*usch* *hihi*

Anders 50
0

Tänk vad mycket man kan skjuta upp med att sätta sig vid datorn och gå in på LK! Glad

Här har det varit fullt upp som vanligt, men jag kommer knappt ihåg vad jag gjort! (också som vanligt)

Och på tal om Thailändare…En kille älgjaktslaget var sambo med en tjej från Thailand. Vi hade skjutit tre älgar och huvuden låg bakom slaktboden för att köras iväg senare.

Men efter några dagar så var de borta! Förvånad Hon ..tjejen..hade hämtat de surnande älghuvudena och kokat dem till köttsoppa! Det var visst en delikatess där hemma med ett långkok på halvsurt huvudkött!

Ja…killen överlevde…han var med och jagade sen också! Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Jeremina]
0

#2 Vi har en kompis som sålt kött och flera Thailändskor handlade av honom och de ville inte ha köttfärs men de ville ha magen och dess innehåll med tarmar….så det där är nog vanligt hos dem Förvånad

Han måste ha en stark mage då killen *hihi*

aggeelin
0

Jag tror att mín kompis lät ´honomtillaga ekorrarna (de var ju döda redan) men sen har han stränga order omatt inte jaga demmer Skrattande

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

zabelle
0

Usch, inte äta ekorrar.. Tyst så vidrigt!

I min del av landet bor det mycket invandrare och grillade igelkottar är tydligen en delikatess. Gråter De har svårt att förstå att man inte får äta dem..

Zabelle