God morgon 13 januari.
'Ännu en januaridag som väntar och jag undrar vad hon har att erbjuda. Jag myser med min kafemugg och katternas knaprande, dottern ska upp om en kvart och iväg till jobbet som många av er. Hoppas dagen blir såsom ni önskar!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Cristine o ni andra God Morgon på er.
Ja här är det mörkt ute 3- ute…Lagom kalt tycker jag.
Önskar er alla en fin dag med vad ni nu tar er för där ute i etern..

Lena.P är jag i verkliga livet.
Go morrn!
Har precis landat i skolan.. Och idag är det lektioner på schemat.
Att köra hit var inge vidare roligt då jag träffade på två älgar som skulle över vägen + att en idiot till lastbils förare låg mig i baken.. Tanken när Älgarna skuttade upp på vägen var "Jaha, Älg i rutan eller lastbil i baken?"
Som tur var träffade jag varken älg eller lastbil.
Det är enormt vackra men stora djur älgarna.. Uscha för att krocka med en. Men nu är jag i skolan som sagt och både jag och älg-familjen mår fint =)
Ska ha tre betygsamtal idag så jag får mina betyg sen förra terminen, ska bli spännande och se vad de tycker om min studie insats.
Hoppas ni alla har en bra dag!! Hughs!
Godmorgon! Inte lika bråttom idag och det är skönt. Här är fortfarande mycket halt, så det blir broddar på idag också.
önskar er en fin dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Du hade tur som slapp undan, med så mycket snö håller djuren till på vägarna mer än vanligt.
Det är också otäckt att ha en stor lastbil tätt inpå särskilt på vintern, de borde ha mer vett i skallen.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
God morgon. Även här är det minusgrader, men det ska bli plusgrader dagarna framåt påstås det. Jag är så glad att det inte har varit så kallt som det var förra året. Hoppas det fortsätter att låta bli att vara så kallt.
Även här får julen vara kvar till helgen. Adventsstjärnan i köket tyckte dock inte likadant för där gick lampan sönder precis idag.
Några älgar vill jag inte att någon kör på, låt bli det!
Jobba idag, har inte den minsta lust. Jag tror att jag skulle behöva ledighet i några månader. Svårt att åstadkomma bara.
Kikar in som hastigast och önskar God Morgon. 
Zabelle
Godmorgon!
- 7° o dimmigt.
Promenad och agilityträning på ridhuset i kväll.
Ha en bra dag. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Lucy.Vilken tur du hade.Älgar är inte roligt o ha i bilen inte lastbilar heller.
Jag tror att djuren går ut på körbanan nu för o äta salt.om dom inte bara skall över.För att vi har byggt vägar över deras stigar.
AnnL O ni Tränar o tränar.Lycka till i det kalla ridhuset i kväll.
"0 knut nu dansas julen ut….Tror Knut ja…
Tjing i burken alla…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hej på er,
Idag firas Knutmasso med besked i Gimo norr om Uppsala, där ställer de till ett riktigt karnevalståg och klär ut sig till fantastiska figurer och skapelser. Brukar vara jättekul att se bilder dagen efter i tidningen på mask-mästerverken.
Jag har träning ikväll, hoppas innerligen det går bättre än i tisdags, vilket var en riktig dipp.
Ha det gott idag!
God Morgon 
Här är lite grått och 3 minusgrader, lite nysnö har fallit under natten. Den nya snön som kom igår natt var lite blöt och smälte fast i isen, så nu är det inte halt längre.
Hade celebert besök under fågelbordet tidigt i morse, en stor fin ekorre med riktigt "gråverk". För oss är det celebert eftersom vi har rätt långt till sammanhållen barrskog och jag kan nog räkna antalet på ena handens fingrar de tillfällen vi har haft besök av ekorre på tomten.
Tyvärr var det alldeles för dåligt ljus för att det skulle gå att fota inifrån köket, men det var kul ändå, den kanske kommer tillbaka nu när den hittat maten här.

#11 - du kanske skulle ha våran ekorrmatare? Våra ekorrar är för dumma för att fatta hur de ska äta ur den.
Ekorrar är så väldigt fina, jag vet att de är ganska otrevliga på många sätt egentligen, men de är väldigt fina i alla fall.
Godmorgon!
-7 och strålande solsken! Så kallt har det inte varit här på över en vecka, och det har märkts på ved-åtgången.
Jag skulle också vilja ha mer ekorrar, men här finns mycket mård som håller efter dem.
Ha det bra i vintern!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#12 Ja, jag vet inte om jag skulle säga otrevliga, de gör som alla andra djur - allt för att överleva.
Ja jag tycker att de är fina, åtminstone på lite avstånd. På nära håll ser deras ögon lite otäcka ut tycker jag.
Mig gör det ingenting att de numera inte får jagas, jag har aldrig och skulle aldrig jaga ekorre, även om jag förstår att det för 100 år sedan var en viktig inkomstkälla att sälja sina gråverk på marknaden.
Jag gick nyss för att kolla om ekorren hade kommit tillbaka, men då var det en annan "ickefågel" där istället.
#14 - nej - du har helt rätt. Men man blir lätt lite sån när man har fågelhokar i trädgården.
Jag har nog aldrig sett någon på så nära håll.
Jag vaknade kl 10 och det var -20….hoppas ni har det soligt för det har vi nu 

God middag!
Idag har vi haft sol på eftermiddagen, den färgade snön på trädtopparna vackert rosa.
Har jobbat och handlat inför helgen, skönt slippa ut och trängas med folk i morgon el lördag.
Ha en fin kväll
Godkväll.
Det har varit en låång dag på jobbet men jag har fått gjort massor.
Ser fram emot Antikrundan nu ikväll.
/Maria
Godkväll.
För att slippa börja med mitt hemarbete ska jag skriva lite här. Det blev en rätt så bra dag fast det började lite för fort. Jag hade missat att jag skulle skjutsa sambon till jobbet. I mina öron hörde jag att ha sa "jag tar bussen", han kanske trodde att jag frågade hur han skulle komma hem. Bråttom blev det. En massa jobb och sånt som jag inte planerat dök upp som vanligt. Planerade min kursuppgift som jag gör med en kollega, så därför ska jag jobba ikväll.
På tal om att jaga ekorrar. En kompis till mig är gift med en ganska ung kille från Thailand. De har det inte så jättebra ekonomiskt för det är mest hon som jobbar. En dag när hon kom hem från jobbet visade han glatt upp det han hade tänkt som bidrag till söndagsmiddagen. Tre ekorrar!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet