God Morgon 5 januari
Ja, se där, då var en annan först. Fast jag är så morgontrött!
Men idag kanske det är många som är lediga från jobbet?
Här blir det vanlig heldag.
Hoppas ni får en härlig dag!
Godmorgon, det är en vacker morgon. Jag har varit ute och hämtat tidningen, ser det även genom fönstret. Det är ett fantastiskt ljus ute, jag tycker så mycket om ljuet mellan natt och dag. Och, jag tycker att vintermörkret är vackert!
Nehej, nu är det dags att skotta in det sista av gröten och spurta iväg till jobbet. Vi är några tappra där som har mycket att göra.
Ha en bra dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Tjohooo då har det snöat igen 
#1 Det enda jag har skottat är snö… bättre med gröt 
Här är inte heller så många som jobbar idag, men några är vi som i alla fall jobbar till middag, sen är det helg.
Sköt om er idag!
Zabelle
Bergspuman agge Zabelle o ni andra God Dagens i stugor o boningar.
Håller med dig Zabelle. Här är det bara snö som skottas.
Ni får ha det bra där ni nu är o vad ni nu gör.
Lena..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Godmorgon alla.
Här har också kommit en massa snö inatt. Det snöar fortfarande och är strax under minus.
Ikväll ska vi på Kalkonmiddag med de allra närmaste. Det ska bli både gott och kul.
/Maria
Godmorgon på er!
Nu har det söat här med myyysigt
,Snodden har redan gjort sina berömda hundänglar vilket han alltid gör när det kommer nysnö
,och idag är det bra grader för en snögubbe,har velat gjort en hur länge som helst nu men det har inte varit kramsnö
.
Sen bär det av med familjen på middag hos vänner,ska se till att jag är riktigt hungrig då.
Ha en bra dag alla!
Godmorgon!
Det snöar här också….Det är skottår i år! 
idag blir det en tur in till civilisationen, mjölken är slut!
Ha de bra i snön!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Godmorgon!
Snö o blåst här också. Läste någonstans att det är fler som får hjärtinfrakt nu när det måste skottas en massa snö.
Ska på bio idag med dottern, sen ska vi ut o äta. Hoppas tågen går som dom ska idag.
Ha en bra dag. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
# 7
Visst..skottår kan det vara på olika sätt!! 
Tänk då att bo i Glasgow, över en miljon invånare, och alla skottar! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Nu är du allt bra vitsig Anders så här på morgonkvisten
/Maria
#10 ha ha ha 
Zabelle
Skotten i Sarajevo?
Vad gjorde HAN där?
God morgon! Sovit länge idag också. Fattar inte, jag sover och sover och blir ändå aldrig piggare. Snöat i natt här också.
Igår fick vi plattorna framför spisen på plats. Idag ska vi städa ur gårdshuset och packa ner mammas olika saker. Så långt vi nu hinner.
Sitter och dricker färskpressad juice som maken fixat. Han har tagit hur många apelsiner som helst för jag fick ett jätteglas. Gott är det i alla fall.
Asta, du har haft en tuff höst med din mamma och allt så det kanske inte är konstigt att du är så trött. Det är ju fortfarande inte klart heller vad jag förstår.
Jag tror att man ska sova så mycket det går. Lyssna på din kropp. Du behöver säkert vila.
/Maria
God förmiddag, klev upp sent idag, upp och nervända värden, var uppe kl5 men lyckades somna igen!
Nog syns det att det är skottår, man får ju inte göra annat än skotta och det snöar fortfarande. Och du Anders..du får nog visa lite mer än bena om du har några förväntningar.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#15 - det kanske är så det är. Blir väldigt jobbigt att börja jobba igen på måndag bara om man vänjer sig vid att sova hela förmiddagen. Men den dagen den sorgen.
Godmorgon!
Sitter fortfarande i morgonrock och tar det lungt… njuter av ledigheten…
God middag!
Jag önskar er en bra Trettondagsafton!
Nu ska jag också ut och skotta!
# 10

Goder afton 
Just hemkommen från dagens "cleansing". Här har snöat lite både i natt och under dagen, knappt 10 cm totalt skulle jag gissa.
Ensam hemma, familjen åkte till barnens mormor i morse för att fira henne på födelsedagen imorgon.
#10 Och många snöskovlar blir det 
Ja, här snöar det också. Men nu ska ni få höra. Jag som tidigare sagt att jag hatar snön, nu vill jag inte att den ska tina bort, det är lika bra att den ligger kvar nu när den ändå finns här.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet