Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 4576 ggr
Cristine
0

God morgon 4 januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Uppe igen efter 4 timmars sömn känns inget vidare, jag får nog ta en kaffe så kanske jag somnar igen Inte ens katterna vill kliva upp. Ni får ha en trevlig dag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Men usch Cristine, hoppas du somnar om!

Jag måste tyvärr gå upp. Det djävlas lika mycket idag som igår. Jag gör mat för lunchen och tidig middag eftersom det är träning idag.

Har redan lyckats

a) spilla ut skuren lök på mattan

b) tappa mattan när jag hängde upp den

c) stjälpa ut den odiskade riskastrullen i vasken

d) skära mig rejält i handen på en konservburk.

Funderar på om det är meningen att jag ska stanna i sängen idag!

Känner mig bara sur, genomsur. Usch.

Ni andra, hoppas ni får en bra dag!

Cristine
0

Men fy..jag skickar dej positiva kramar och hoppas att det vänder. Inget vidare att gå till jobbet redan sur.

Jag siar om en bra dag för dej iaf!Glad

zabelle
0

Godmorgon.

#0 Skönt att kunna gå och sova igen.

#1 Då kan dagen bara bli bättre!!

Här har det snöat igen, börjar tröttna rejält på snö.

Min väninnas son har tagit bilden av piren i Lomma

Zabelle   

aggeelin
0

Godmorgon. Här är det dimmigt, lite snö singlar ner. Tur att det bara singlar, jag är trött på mer snö och skottande, precis som #3. Nu är det dags att skutta iväg till jobbet, ska bara leta på lite kläder först.

Önskar er en bra dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

chik
0

Cristine o ni alla god dagens i burken.

Zebelle vilken fin bild.

BergspumanFörvånadBehåll lugnet klistra på ett leende o tänk positivt.Nu måste det vända o bara bli bätre.

Agge..Inte skutta!!Du kan halka…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

God morgon.

Ha en riktigt bra fortsättning på dagen alla!

Toyan
0

God morgon!Glad

Hoppas du kunde somna om Cristine.

Ojdå Puman, vilken början på dagen, hoppas det går bättre på jobbet.

#3 Vacker bild zabelle.

Ha en riktigt fin dag alla härliga människor härKyss

Maria
0

Godmorgon allaGlad

/Maria

Lenas-bus
0

Godmorgon!

Här skulle det också komma snö men det var bara lite puder på marken,kanske det kommer under dagen,jag vill dock ha mera snöFlört.

Cristine hoppas du kunde somna om,jag har haft ett par nätter med kramp nu och har ett helsike att sova alls,väntar bara på att sjukgym ska komma tillbaka så jag kan gå dit.

Vacker bild Zabelle…..

Bergspuman det är då man bara vill dra täcket över huvudet och somna om,hoppas resten av dagen blir bättre.

Chik…ja det är ett äventyr att vara på vägarna nu,men lite kul är detCool.

Ha en fin dag alla!

[Sisa]
0

Godmorgon!

Brrr..här är kallt! Lite less på kyla och vinter är man allt..tur att det snart är vår!

Vad ni än hittar på idag..hoppas jag ni får en fin dag!

Anders 50
0

Godmorgon!

Här ha det kommit 5 cm snö inatt, enda fördelen med den är ju att den täcker allt skräp som blåste ner från träden häromdan när det stormade, så nu är marken vit igen!

Mulet är det, så någon solförmörkelse märks inte!

Ha det bra idag!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Jag har i alla fall Göteborgs suraste katt.Skrikandes

Moritz har tagit en "promenad" på cirka 2 meter ute i snön och nu sitter han och slickar sina tassar och däremellan sitter han i uterummet och tittar ut på snön och skriker i högan sky. Han skriker både natt och dag och så har han gått upp i vikt för han vägrar ju gå ut så mat är det enda roliga om dagarna.

Nya leksaker har inte varit till belåtenhet.

Den andre lille ljuvlige Lorentz njuter i fulla drag under filtar och täcken.Glad

/Maria

zabelle
0

#12 Du får aktivera katten med en laserpekare, det brukar kunna få fart på mina i alla fall. Glad

Zabelle   

Maria
0

#13 Inte ens det hjälperRynkar på näsan

/Maria

[Asta]
0

God morgon, Inte någon idé att försöka se någon solförmörkelse här inte. Totalt genommulet. Snöat mesta delen av natten så nu är det sådan där trevlig halka med is under snön.

Sovit till tio idag också. Hade hoppats jag skulle börja bli genomsövd snart, brukar bli det under ledigheter, men det verkar inte så. Börjar bli orolig för att jag ska gå tillbaka till jobbet på måndag lika sömnig som innan.

Vi får se.

Cristine
0

God förmiddag!

Jag har gjort flera försök med att sova, men det har inte gått. kansk jag har mer tur senare!Obestämd

[Sisa]
0

# 16

Annars får Du lägga dej tidigt ikväll..Flört

AnnL
0

God middag!

# 1 Vilken början på dagen du haft puman. Nu kan det bara gå åt andra hållet.

# 2 Fin bild zabelle

# 16 Du får ta en tidig kväll i säng eller sova lite eftermiddag Cristine.

Här är det stax över noll grader, grått o mulet så jag ser heller ingen solförmörlelse.

Nu är julen avslutad hos oss. Julsakerna är bortplockade och huset är ny städat. Nu blir det snart en promenad och sen åka o handla lite.

Ha en fin dag.Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[peter54]
0

God Middag Glad

Här är grått och fuktigt ute idag, 12 minusgrader. En råget med bockkilling var här vid 9 och åt lite under fågelbordet.

Idag har jag sett något som jag aldrig sett tidigare, att småfåglarna äter den smutsiga snön som ramlar av bilarnas underreden.

Jag vet att småfåglar äter snö när det är minusgrader för att få vätska, men varför de äter den skitiga sörjan från bilarna begriper jag inte.

Just denna smuts föll av från en taxibil igår och det är 12 minus nu, så det är knappast mer vatten i den än vad vnlig ren snö innehåller.

AnnL
0

# 19 Kan det vara något med salt eftersom dom tar det som sitter under bilarna??

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[peter54]
0

Såvitt jag vet tål småfåglar salt dåligt, så det tvivlar jag på. Kråkfåglarna kan ta salt mat utan att påverkas av det, men de söker inte salt mat medvetet.

Lenas-bus
0

21,Nu vet jag inte mycket om fåglar,men brukar inte burfåglar ha saltsten?…det enda jag kan komma på annars är att dom kanske vässar näbben på småstenenSkrattande

[peter54]
0

#22 Nej det är inte saltsten som burfåglar får, det är sepiaskal (små bläckfiskars skal) som fåglarna får för att tillfredsställa kalkbehovet om de ska producera ägg och för att slipa näbbarna mot.

De här klumparna har inget steninnehåll, jag har kollat det och dessutom har jag sett att de äter av dem.

Maria
0

#23 Dessa skal har jag ibland hittat på någon strand vid Medelhavet. Jag har hört att det är deras "skelett" så att säga om det nu stämmer för bläckfiskar har ju inget skal.

/Maria

Lenas-bus
0

23,Aha tack för info…men då vete sjutton vad det kan vara,klurig fråga berätta om du får veta vad det kan vara….

[peter54]
0

#24 Ja du har rätt i att det är sepiabläckfiskens skelett som används till burfåglarna, men en del bläckfiskar har skal. Exempelvis dessa:

http://sv.wikipedia.org/wiki/P%C3%A4rlb%C3%A5tar

signemo
0

PÅ tal om kråkfåglar o salt. Jag trodde jag hade hamnat i en skräckfilmGlad när jag körde från Varberg härom dagen. På en vägsträcka var hela vägen full av kråkfåglar på en lång sträcka. Vi trodde det fanns ett överkört djur. Men nej, när vi sakta gled närmare flög alla upp och det fanns bara isblagd väg.  Otroligt många fåglar var det

Var rädda om varandra

Maria
0

#26 Vad roligt att vetaGlad Så vackra de var dessutom…

/Maria

[Asta]
0

Vad mysko Peter! Det ser ju jätteäckligt ut! Kanske de vill åt gruset? Vissa fåglar vill väl ha lite småsten ibland? Annars ingen aning!

Själv har jag varit på stan och handlat mig tre tröjer till halva priset. Inte illa!

Dessvärre fick jag akutinköpa en strömadapter till min laptop. Plötsligt så slutade den bara att fungera, inte mycket datorn fungerar då inte!

chik
0

God kvälll i burken.

Lena.P är jag i verkliga livet.

aggeelin
0

Godkväll till dig också chik!!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
0

#29 Jag tänkte på det och kollade klumparna. Det finns inget grus eller sand i dem, bara riktigt skitig stenhårt frusen snösörja.

[Asta]
0

#32 -äckligt! Jag tror att du får förklara för dem att det där inte kan vara nyttigt