God Morgon 28/12.
va!!Är jag först.
Ja God dagens på er i burken.Fin dag önskar jag er…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Gomorron Chik och alla Ni andra också förståss.
Hoppas allt är bra med Dig.
Du har väl som jag kanske runt - 14. Bäst att hålla sig inne idag.
Idag hade jag tänkt mig en lugn dag. Ha det så bra allesamman
Var rädda om varandra
God dagens på er Signemo o Lilla Gunilla.
Varmt!!!Gunilla..Du är en veklig Nodbo…""Biter i hopp o går…
Signemo!!!Vi har nästan 18- nu.O när vi gick upp så hade vi 14+ inne.Burr.Man får gå sakta, Det drar om bena…
Haha. Har Du hört talas om värmeljus Chik
. Tänd några sådana. Koka Dig en kopp kaffe. Ta på Dig ullsockar och sitt o njut.
. Du kan också värma händerna vi fläkten på datorn.
Igår när jag körde från Borås, var det -19 mellan Svenljunga o Älvsered.
Var rädda om varandra
Hej alla!
Minus 22 grader hos mig 
Ha en bra dag/ kram
Godmorgon, det snöar, det snöar, det snöar. Hela natten har det snöat, ett stilla snöfall. Nu är jag sen så det är dags att skynda till jobbet. Ikväll kommer min bror med sambo och jag ska göra Janssons frestelse, det tycker han om.
Ha en bra dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Hej Spanis..God fortsättning på dig.
Signemo. Har värmeljus o ljus överallt o det värmer bra…O kaffe o raggisar-ja.Stiarinljus värmer gott.
o nu har pannan kommit igång så nu kommer värmen..
God morgon
Känns ensamt på jobbet denna veckan, många som jobbar hemifrån. Men helt ensam är jag inte, förkylningen håller mig sällskap.
Hoppas ni får en bra dag allihop!
Zabelle
Vad skönt att värmen kommer Chik. Jobbigt när det är kallt och pannan krånglar
Var rädda om varandra
God morgon alla!
Skönt att få börja dagen med ett gott skratt, tack för det Chik. -8 har jag och det har visst snöat under natten eftersom traktorn är här.Kan inte förstå att ni kan bli förkylda Jag gör min soppa då och då har den i kylskåpet i en tillbringare och tar en mocka kopp då och då för att förebygga. Varken dottern eller jag har varit förkylda på flera år.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Godmorgon!
-20 på morron, sen steg tempen snabbt till -14.
Men inne är det varmt…för varmt, ställde faktiskt ner värmen ett snäpp.
Idag kanske det blir en tur till Granngården, de har rea på hela sortimentet! Och sen blir det nog lite viltvård också.
Ha det bra idag!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#11 jag har 4 små barnbarn… deras baciller är inte att leka med! 
Zabelle

God morgon på er allihopa!
Här har vi inte så kallt idag, minus 7, 6 bara och mulet
Har inga speciella planer för dagen mer än att försöka mota bort förkylningen som är på g.
Ha en fin dag vad ni nu än hittar på
Gomorron,
Fortsätter sova länge. Igår kväll hade jag grym huvudvärk som bara inte ville försvinna. Men nu är den borta.
Känner mig lite nedstämd, saknar särbon… Men han kommer på nyåret igen i och för sig.
Har ju ingen termometer så jag vet inte hur kallt det är. Men igår var Uppsala kallast i länet, -13 när det bara var runt -5 i övriga delar, även norra Uppland. Detta i alla fall enligt UNT!
Jag ska strax äta frukost och kl 16 i eftermiddag har jag träning med PT'n. Nu ska jag köra igång normala matvanor igen, känns skönt! Så man får bort det lilla extralagret med hull, haha.
Ha en bra dag!
Bergspuman
Extralaget gör att det blir lite varmare…skönt att huvudverken är borta.O sambon kommer ju till baks.
God eftermiddag 
Hos oss var det rejäl sovmorgon idag. Min fru åkte till jobbet halv åtta, men jag och ungarna masade oss upp först två timmar senare.
Här är grått idag och runt 7-8 minusgrader. Jag skjutsade just iväg barnen till kompisar och jösses vad halt det var på asfalten. Ingen fara att åka på snön på vår lilla byväg, men i de bara asfaltspåren på landsvägen var det noll effekt på bromsarna.
Jag har väl berättat tidigare om att vi har ett tokigt par bofinkar som bestämt sig för att inte flytta. De håller till i vår syrénberså under de ljusa timmarna varenda dag.
#18 De heter säkert Knut också då! 
God natt får väl jag säga.
Först har jag sovit halva dagen pga migrän - sedan har vi varit iväg och hälsat på makens föräldrar.
Bofinken var gullig där på grenen Peter.
Själv skrattade jag lite åt koltrasten idag. Jag kastade ut ett äpple och det rullade så det hamnade nästan under snön. Efter en stund kom koltrasten tillbaka och den såg väldigt rolig ut när den struttade runt och letade efter äpplet som borde finnas där. Till sist hittade den äpplet och blev väldigt glad. Det är tydligt att den lärt sig rutinerna.
Asta.Migrän!! Hoppas att det är årets sist onda..
#21 Migrän är något jag drabbas av då och då. Dessvärre verkar det komma oftare och oftare. Tror att jag börjar hamna i klimakteriet.
#22 Tror det beror på rådjuren! (ut och in med bandyklubban!)

#22 Har du testat Zomig nässpray som numera finns receptfritt på apotek?
/Maria
#24 Svårt att spraya in det i nosen på rådjuren! 
Hahaha
Nu var du rolig Anders
/Maria
Är känd för det! 
Hm - möjligen är det kanske rådjuren som ger mig migrän. Har inte funderat på det. Det kanske inte bara är trädgården de förstör!!
Maken har köpt smällare som han tänkte försöka skrämma dem med, och han väntar och väntar, men NU kommer de minsann inte. (Maken var också ute med bandyklubban någon dag 
Undrar om något annat djur gett sig på dem eller om de slåss sinsemellan för vi hittade stora hårtussar på snön.
Jodå använder Zomig nässpray, kostar dock 100 kr dosen så jag har inte alltid hemma när migränen kommer. Försöker dock, har köpt mig fyra doser idag.
Apropå migrän - min pappa har haft det i många år, men när han började med en betablockerare för sitt förhöjda blodtryck, försvann migränen som genom ett trollslag!
Fast man ska väl inte äta betablockerare om man inte har problem med trycket förstås…
#29 När du säger det….så har jag inte haft ont i huvudet på jag vet inte när…! 
#29 Betablockerare är en ganska vanlig medicinering när det gäller migrän. Gäller bara att kolla trycket så det inte sjunker för lågt.
/Maria
Förmodligen inte det bästa för min del som, trots min övervikt, brukar ha lite lågt blodtryck.