God Morgon 29 januari
God Morgon 
Vi väcktes 03.26 både min fru och jag av att brandvarnaren ovanför trappan till övervåningen började tjuta som besatt och vi for upp för att vi trodde att det brann.
Nu har vi gått igenom allt tänkbart, elskåpet och varenda förbrukare i hela huset utan att hitta någonting.
Jag tog med brandvarnaren till mitt terrarierum som finns i ett uthus och satte i batteriet i brandvarnaren där. Den gick igång på samma sätt efter någon minut, blinkade hastigt och började tjuta.
Vi har brandvarnare i alla rum utom badrum och kök och ingen annan har reagerat. Riktigt olustigt detta, särskilt som barnen ska vara hemma själva idag.
Jag ringde till 112 för att få råd. Där fick jag veta att det inte är alldeles ovanligt med brandvarnare som får tokfnatt trots att det inte finns någon rök eller eld.
Vi är ändå oroliga och vågade inte gå tillbaka till slafen båda två, så jag stannar uppe.

God morgon Peter och ni andra som kommer in så småningom!
Jag vet att du inte tror på andar så det är bäst att jag håller tyst.
Själv blev jag väckt av musik från radion som slagit på kl 3.35 så jag passade på att skicka iväg några meddelanden och diska kastrullerna.
Kaffe och smörgås blev det också!
Ha en fin dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
God morgon,
Jag brukar verkligen inte vara uppe så här dags när jag är ledig men vaknade halv sju och har inte kunnat somna om sedan dess!
Förresten är det inte januari än
.
Den här tiden på året brukar jag börja räkna minuter som dagen blir längre varje dag, dvs. kolla soluppgång och solnedgång och räkna minuter. Patetiskt, javisst. Men januari är en sådan tröstlös månad.
Hoppas jag kan somna om, om ett tag…
Ha en bra dag alla som ramlar in vartefter!
Gomorron på Er. Ja brandvarnare kan få fnatt.
Våran fick det också igår. Jag satt helt lugnt o stilla här vid datorn. Ingen mat tillagades på spisen . De värmeljus som brann stog stadigt i stabil platt ljusstake av järn.
Det var brandvarnaren i källaren. Jag gick ner. luktade sniffade. kollade. Inget.
Så jag tänkte att det är väl en liten hint om att jag skall kolla så att inte pelletsen är slut . Men behållaren var halv full.
Var rädda om varandra
Hej alla!
Kallt är det här och det var 28 grader när maken åkte till sitt jobb.
/kram
Godmorgon
Man bör byta batteri en gång om året på sina brandvarnare, jag brukar göra det till 1:a advent varje år. Då känns det tryggare med alla stearinljus man tänder runt jul.
1 1/2 arbetsdag kvar denna veckan sen är det helg igen. Ser fram emot nyår, då känns det att vi är på väg mot våren 
Zabelle
God morgon.
#0 Batteriet kan vara slut. Därför tjuter brandvarnaren.
Jag hoppas ni får en bra dag alla!
Opps vad tiden går fort
Januari redan
Peter, vi har också råkat ut för brandvarnare som fått fnatt och bytt denna ganska omgående. Men visst är det obehagligt.
Godmorgon alla ni andra också. Hoppas ni får en fin dag
/Maria
Godmorgon i burken! Vi hade gäster hemma igår så det blev lite sent, det blev sovmorgon idag! Nu måste jag rusa till jobbet snart.
Tråkigt med krånglande brandvarnare, det är otäckt att vakna på natten när brandvarnaren tjuter. Måste kolla de vi har här hemma.
Ha en bra dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Godmorgon!
Inte kul att vakna upp och misstänka brand någonstans så jag förstår att du blev kvar uppe Peter!
Vi hoppar väl en månad framåt då? Ju fortare blir det ju vår! 
Fast här är - 18 och katterna vägrar att gå ut!
Ha det bra i kylan!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

God morgon!
Så obehagligt Peter att vakna så men underbart att det var falsklarm
Kanske lika bra att köpa en ny brandvarnare
Här disigt och 5 minus, säkert så där gråkallt när man kommer ut.
Ska ut och handla och gå på café med en väninna, sovit jättedåligt och inte på topp men lite "skvaller" om ditt och datt och nåt gott fikabröd kommer att pigga upp.
Ha en fin onsdag allihopa
#9 Mina "parkettkatter" har inte varit ute sedan den allra första snön kom någon gång i november
/Maria
Godmorgon!
Brandvarnare är känsliga..min tjuter varje gång jag gräddar pannkakor!
Så kallt ni har..här är -5 grader, men det snöar åtminstone inte. Hoppas på inget mera snö..
Ha en fin dag!
God morgon. För första gången på länge har jag vaknat någorlunda utsövd. Kanske det är på rätt väg nu.
Grått och trist ute. Träden blir så himla trista och gråa mot snön. Idag ska jag sticka som en galning för att bli färdig med en sjal som jag är grymt trött på.
Peter med fam.Vilket uppvaknande.
God dagens alla.Här sitter en som har sovit till ca 10…Vet jag inte när det hände sist om det har hänt….
Önskar er en bra dan nu i slutet på detta år..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Oj vilken tidig morron Peter54.
Jag var visserligen vaken i ottan men gick inte ur sängen.
Har ju så svårt att sova efter stroken!
I dag ska jag på jobbmöte på eftermiddan.
Företaget jag jobbat åt ser sin chans då jag är sjukskriven att ta bort mitt jobb.
Så nu börjar man det nya året med att vara arbetslös!
Och sjukskriven!
Härligt!
Ha en bra dag alla!
# 16
Vilken underbar bild..
Ja den är verkligen vacker
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#5 och #6 Ja det vet jag, men detta var ett konstant larmande, inte ett pip i minuten som de ger ifrån sig när batteriet är på väg att ta slut.
Dessutom är detta vår nyaste varnare av de 8 vi har i huset, bara 3 månader gammal. Nu har vi köpt 2 nya brandvarnare, en för att byta denna som började tjuta och en för att byta den äldsta vi hade.
Tittar in och säger hej.
Mycket folk hemma och svårt att få ro vid datorn. En vecka till sedan blir det äntligen vanlig vardag igen 
Tack för att ni tyckte bilden var vacker:-)
Håller med dig Maggan..vill ha en vardag igen..tyvärr kommer det ta lång tid framöver innan allt jobbigt blir till ro.
Men jag ser framåt..kämpar.. och svettas igenom alla dagar..verkar inte finnas något som riktigt hjälper mot vallningar..
Har nu testat från hälsokosten fytoöstrogen..urdåligt..
Femiform..sådär..ska nog köpa ett paket till..
Nattljusolja..bläää
Nu ska jag ej klaga..utan jag är trots allt positiv och så skall det förbli
Önskar alla en goo natt:-))
# 21
Nattljusolja..ger effekt efter en lång tids användning..min erfarenhet.
Goo natt mossquinnan! 
#21 Jag såg något program nyligen där de testade olika produkter mot såna problem. Det bästa enligt programmet var någon slags kudde med vatten i. Övriga preparat var helt verkningslösa enligt testpersonerna.
Annat som rekommenderades var meditation och övergång till sundare kosthållning, men det var ju amerikanskt och då utgår man kanske från början ifrån att alla äter dåligt.