Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hus-och-hem
Läst 3235 ggr
Cristine
0

Att klä om möbler.

Igår gjorde vi en snabbvisit hos min granndotters vinterboning på Alnö, en mysig lägenhet i en gammal villa uppe på en höjd med utsikt över stan.Vi(dottern, vår härliga taxichaufför och jag) blev imponerade av hennes smakfullt inredda ytor.Jag brukar alltid rådfråga henne när jag ska göra något hemma. Hon hade klätt om en fåtölj och en pall i ett fräscht spännande tyg och målat om pallen. Vilket lyft!

Har du prövat på att klä om själv någon gång?

Jag tycker der är svårt!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Jag har bara klätt om stolsitsar, det är svårt nog. Att klä om en fåtölj på riktigt tror jag inte att jag hade klarat. Inte så att det blev bra i alla fall.

[GunillaF]
0

En gammal bäddsoffa klädde jag om med skinimmitation, en gång i världen. Ett gäng fotöljer har också fått ny klädsel under åren.

Vad man ska tänka på är att inte ha för mycket tyg i bl.a. hörnen som ska vikas in. Det blir för tjockt om man inte klipper rent innan man spikar.

Min yngste sons svärmor är tapetserare och det ser så himla lätt ut när hon håller på. Men det är klart, hon har ju rätta grejerna/verktygen.

Cristine
0

Det är både spännande och roligt att kunna klä om, min mamma var en fena på det!

Maria
0

Jag har en bror som är duktig på att klä om möblerGlad Själv har jag bara klätt om stolsdynor men det är ju inte särskilt avancerat.

/Maria

Cristine
0

Ja en del stolsdynor har jag också klätt omSkrattande

inisklo
0

Glad…#2 va såt liten tomte"nisse"

Jag har hållit på kanska mycke om allt som är typ pyssel på detta viset som,att måla,sy,väva osv,osv jag har klät möbler till kompisar också o fått liten slant extra.Tungan uteJag gillar allt som handlar om,att typ skapa jag håller på nu för fullt,att skapa hemma totalt egen stil.Jag virkar o stickar och tänker måla väggar osv JIPPIIIIIII,det går bra när man är singel…Jag ÄLSKAR livet och jag älskar,att skapa och jag VÅGAR göra det mer o mer.JIPPIIII

[Sisa]
0

Hej inisklo..och GOD JUL! Glad

Cristine
0

#6 God jul på dej Inisklo, så kul att livet leker och att du tycker om att skapa.Skrattande