Svårt att komma ihåg.
Nu blev jag inspirerad av Sisas ordtråd.
Jag kom på att de flesta av oss har ett ord som vi brukar säga fel eller vi inte kommer ihåg hur man stavar, en del sitter där sedan barndommen.
Vilket är det?
Mitt är schattering, jag måste alltid titta efter om c ska vara med eller inte, det vill inte stanna i min hjärna.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag tycker att det liksom "känns" att det inte kan vara något annat än "sch" i det ordet.

Jag blandar ihop med Spanskan och Franskan därför har jag vissa svårigheter och sedan har jag sett andra som har något ord som de lärt in fel och det är jättesvårt att få bort även om man övar på det. Det bara poppar upp. Tex. så måste jag ibland titta hur gammal stavas för i Spanskan skulle det skrivas gamal. De har ett öppet a så pappa skrivs på Spanska papa.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja det måste vara knepigt, jag har sett att du ofta har för många "M" ibland, som när du skriver "domare" eller "döma" till exempel.

Jag blandar ibland ihop en del så kallade "sche-ljud/ord" jag också.
Döma en dom ? Ett eller två m ? 
Fortfarande och det skäms jag för efter alla år i sjukvården så stannar jag upp vid ordet "medicin". Vill gärna få det till medecin vilket kanske kan förkklaras av min Göteborgska (om man nu ska skylla på något)
/Maria
ecklesiastik.. :- )
(googlade stavningen nu)
ett talat ord som gjorde(?) motstånd är:regissör
stavningmässigt är associera/tion ,blandar s o c ibland
..är annars en verbal dyslektiker (släng av)
/
penke
Dax..eller dags..
O jag har ju problem med alla orden…
O hur man sätter i hopp meningar.Det retar min Son så in i bomben..
Men vem bryr sig..Hela värden är ju upp o ner i bland…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag brukar ha lätt för ords stavning. Men har ett bra sätt att kolla när jag blir osäker.
Då jag använder Firefox så har jag en sökruta längst upp i högra hörnet på skärmen. Är jag osäker på stavningen på t.ex medicin, så skriver jag bara det där i rutan, så kommer rätt stavning fram!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#9 Smart
/Maria