Kallt inne.
Många som bor i lägenhet klagar på att de har kallt inne och att de inte kan styra det själva. Hur har du det?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har kallt, men får skylla mig själv för jag har inte luftat elementet i köket!
(Bostadsrätt och kan styra själv)
Varmt och gott! Bestämmer själv hur varmt jag vill ha det, men vanligtvis styrs värmen av en kännare utomhus och en som sitter inomhus, sen ställs värmen in automatiskt.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
VI har kallt och det går inte att få det så himla varmt heller dessvärre. Gammalt hus, dåligt isolerat, kakelugnarna behöver sättas om och någon har roat sig med att göra om till en öppen planlösning på första våningen vilket innebär att det går inte att bara värma upp ett rum som man gjorde förr.
Gammalt hus…Flyttat hit där det står nu 1927.så hur gammalt det är vet vi inte..
Vedeldning med vatten burna element. Så det gäller o hålla eld i pannan..Nu har jag varit nere o tänt, så om några minuter så blir det varmt.Nu har vi 10-ute, o 17+ inne Burr…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Vi hade 9 grader häromdagen när maken ville spara el och hade dragit ner elementen lite väl mycket.
#5 För dej som har öppen planlösning är en värmepump att rekomendera Asta.
Vi har funderat på det. Jag tycker bara de är så förskräckligt fula och så tycker jag inte utedelen passar på ett gammalt hus. Dessutom så låter de.
# 2
Varmt, skönt och enkelt med bergvärme! 
Jag flyttade i somras in i en totalt renoverade lägenhet. Här finns speciell ventialtion system under hela lägenhet.
Temperatur håller sig i samma nivå från taket till golvet när varma luften från elementerna cirkulerar runt hela tiden.
23 graders värme finns just nu inne i lägenhet och 10% av totala värmen cirkulerar under golvet. Att inte ens mina fötter fryser här inne. 
Jag har facktist ok med värma i min lägenhet just nu, men varmvatten kan jag klaga på!! Man får spola minst 10 min för att det ska vara så varmt att man vågar en duscha. På morgonen är det ännu värre kan jag säga. Sen i köket när jag ska ha kall vatten är det varm vatten som kommer ur kranen, ja hur det hela är möjligt vet jag inte
, men spola får man göra och länge.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
#10 Det beror säkert på att det är långa dåligt isolerade ledningar och att rören ligger nära varann och kyler respektive värmer.
Bor i bostadsrätt och har det varmt och gott.
Vi har rätt svalt eftersom vi har direktverkande eluppvärmning och elen är svindyr. Vi kan elda, men inte som huvudvärme utan bara komplement.
I år har veden varit såpass dyr så att det ihop med arbetsinsatsen som går åt blivit dyrare än att köpa dyr el.
Därför har vi inte så stort lager ved i vedboden, men det räcker för att hjälpelda när temperaturen faller ner mot minus 20 så vi slipper dra på fullt på elementen.
Vi är mycket arga och frustrerade över att elbolagen ska tjäna grova pengar på väderleken. Vinstmarginalerna borde användas till att sänka eltaxan istället. Näringsdepartementet menar att de inte kan göra något åt elpriset, men regeringen ansvarar väl ändå för att elmarknaden avreglerades, så därmed borde de vara ansvariga för att elbolagen ockrar sina kunder.
Idag har vi bara kallvatten…..Suck!!…..Ja lite varmt kommer det i mellan om man har tur
Tycker det är kallt i min lägenhet,, men
*hrmp* termometern vägrar med ge att det är kallt inne. Den visar på 20 fina grader
Vattenburen värme. Panna med tankar i källaren. Ved från min egen skog.
Men visst skulle jag göra av med mindre ved om huset var bättre isolerat. Lite väl dragigt nu.
Sen har jag funderat på en kamin, för mysvärme….
#16 Samma system här och även lita golvdrag och vid fönster, men jag har inga planer än på att täta huset, tror det är nyttigt med lite extra ventilation.
Och jag har gott om ved, och billigt blir det, även om man skulle köpa ett billast björkmassaved!
Fjärrvärme. Vi bor på bottenvåningen i ett 2 plans hus och har inte satt igång värmen än. Det håller ca 22 grader inne trots att alla elementen är avstängda, så jag ska inte klaga.
Zabelle
#18 Bor du söder om ekvatorn? 
Vi gissar at grannen ovanpå har golvvärmen på för fullt.
Zabelle
Ja det är ju inte illa om man kan spara på sina värmekostnader i denna kylan
Här är det just nu 25 grader. Inte alls kul. Vi eldar med pellets och värmer också svärmors hus via kulvert. Huset ligger i söderläge.så skiner solen så är det bedrövligt varmt.
Dags att gå och stänga av vissa element. Jag vill ha runt 20 då är det lagom.
Var rädda om varandra
Bor i ett äldre hus med bergvärme och en skön kamin inomhus
20 grader är lagomt, men sitter jag här vid datorn vill jag gärna ha 22.