Hur många vänner?
Satt och talade med en väninna om vänskap och hur många vänner man har, hur många vänner har du frågade hon?
Jag började tänka …visst har jag några st som är mina vänner irl. men hur många har jag inte i etern..några har jag känt i flera år och vi har hängt ihop några av oss. Visst kan man ha vänner över nätet.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Klart man kan ha vänner på allehanda vis. Fast visst är det allra roligast att träffas irl!
Jag har inte särskilt många vänner irl, mycket för att jag själv vill ha det så, är inte världens mest sällskapliga person och besväras lite av min hörselnedsättning. Det kanske är en 4 st riktigt närstående och sedan kanske 4 st till.
Men när jag är på rätt humör kan jag vara vansinnigt social och trevlig. Bumbleboo träffade nog mig när jag var som mest till min sociala fördel, hi hi hi 
#1 Haha, ja, jag har som sagt svårt för att tänka mig dig som "inte världens mest sällskapliga person"
för vi hade så trevligt.
Jag/vi har två riktigt nära vänner sedan vänner som är sådär lagom nära.
Jag är också väldigt social på jobbet t.ex men älskar att vara med min man eller några få privat.
/Maria
Jag hade en gång i tiden en knippa människor som jag trodde var mina vänner. Men verkligheten kom ikapp och dem har jag lämnat bakom mig. Lite bränd har jag inte vågat söka några nya.
Jag klarar mig fint med min familj och framför allt min man. och så alla mysiga nätvänner som jag har lärt känna på fokus 
Hoppas att jag har många vänner på nätet! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har många bra vänner, men många av de bor i olika länder. Här i min närhet har jag precis lagom många ändå.
Ni här på ifokus räknar jag också som mina vänner. Och ni är faktiskt jättemånga. 
Vänner!!!
Jag har många bekantar..
Vänner har jag inga.."_Mina barna har jag."
_
Två ord som jag lägger stor känsla vid..
En vän för mig är någon som jag kan lita på jag ställer upp för den lika väl som den ställer upp för mig…Men säger som Maggan..Dom i mina ögon bara suger energi…
Ingen Vän.
Men Många Bekantar…
Fast det känns som om man har MÅNGA Goa Bekantar här på nätet..För om man gnäller så kommer det många med goa tips o heja rop. O verkar vara o pocha på en…
frågan om vänner kan få många människor att få ångest. För att dom känner att dom igentligen inte har några vänner…
I dag så skall man ju vara så populär..
Lena.P är jag i verkliga livet.
#6 Det ligger mycket i vad du säger.
Många vänner är ett slags betyg på hur populär man är i dagens samhälle
Jag tycker också det är stor skillnad mellan vän och bekanta.
/Maria
Jag har få riktiga vänner,men en hel hop kompisar som jag inte är alltför djup med.

Jag har 3 riktiga vänner, såna jag vet att jag kan lita på, vi har känt varandra i över 20 år och följt varandra i med och motgång
Jag är en social person och har många bekanta, tycker det är trevligt att prata om ditt och datt, några kan jag ta en fika med på stan men utan att bli alltför privat.
Tycker som Maggan att det är mysigt med nätvänner.
Jag läste för några år sen att de flesta har 3-5 nära vänner och resten är bekanta, och det stämmer bra på mig.
Jag gillar också vänskapen på nätet.
Hoppas också på många vänner på nätet!! 
#11 Sisa. Här finns i alla fall en. 
En till!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
o Jag.Hoppas jag..Nätvän.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Vänskap.lixom Kärlek får man odla och vårda.. *ler*
likt andra,har jag oxå haft de som kommer när tallrikarna är fulla,
men försvinner när det är dags för disk …
när ..stynget går över
kan jag känna en lättnad att slippa leva nära dem
med vetskapen
att de får dras med sig själva resten av detta livet.
På #0frågan
hoppas jag har några Vänner
vet att jag har ..flera bekanta
Det viktigaste är väl ändå..
..att sjäv alltid vara en Vän !
penke
Snigeln..Cristine..Chik..ni är för söta! 
Säger som Penke..det viktigaste är väl ändå, att själv alltid vara en vän.