Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 1982 ggr
Cristine
0

1 december välkommen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Äntligen är vi inne i december månad och den går fort, väldigt fort när man har så mycket att göra inför julen. 

Vi vet ännu inte var vi ska fira den.

Ha en härlig dag.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Farwuq
0

Tre veckor tills det vänder.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

fotokrafs
0

God morgon! Har precis sagt Hejdå till maken som skall till jobbet.
Han körde dubbla lager med kläder idag eftersom han skulle cykla.

Jag själv sitter nu invirad i ett täcke och dricker kaffe.
Ser att folk börjar vakna till liv i de övriga husen. Rätt mys.

Vi vet inte heller vart julen kommer tillbringas,
förmodligen hemma.. men inget spikat. 
Skall snacka med morsan och se vad hon gör,
vore trist om hon är ensam under jul.

Ha det härligt säger jag också! Kram på Er

Bergspuman
0

Godmorgon,

Ja, jag måste i år göra en detaljerad julplanering annars hinner man inte det man vill! Jag vill ha vissa rätter på julbordet och vissa sorters godis, men i år måste jag nog baka och laga mat i förväg och lägga in i frysen annars skiter det sig kapitalt. Särbon kan ju inte laga mat, på sin höjd steka köttbullar och koka ägg.

Jag ska gå till frissan 11/12, vi har julbord 12/12, 15/12 ska vi på julkonsert och 19/12 har jag en pysselkväll med några väninnor som jag har för tradition.

Det är dessutom otroligt mycket att göra på jobbet. Innan jul, och jag ska vara ledig 23 december, ska jag trycka ut hela 7 rembursleveranser, dvs. projektleveranser modell större med åtföljande bankpresentation (en bibba papper ska skrivas och skickas till bank för att vi får betalt). Plus allt annat som ska göras klart… brr.

Idag säger de att det ska vara mellan 12 till 20 grader kallt här, PÅ DAGEN!

Ett lager till nu, och fleecepläden runt livet under kappan! Skrikandes

Jag har ingen lust att komma till jobbet som en isgumma.

Ha en bra dag!

aggeelin
0

Godmorgon, jag är på väg till jobbet med tredubbelt på benen plus att jag ska ta på benvärmare utanpå. Överkroppen har bara två lager (ingen tröja) plus jacka - jag blir så svettig när jag rör mig. Ute är det 22 grader, burr. Och jag tror att det blir en solig dag -- på jobbet ska vi sitta i möten hela dagen.

Ha det gott!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Asta]
0

God morgon. Här blir det att sitta en massa mil i bilen idag. Vi får hoppas att den är varm.

[peter54]
0

God Morgon Glad

Riktigt kallt idag, vi har minus 23 nu och det har varit nere lite till under natten. December alltså, barnen är lättare att få ur sängarna på morgonen den här månaden än annars. Paketkalender och chokladkalender hägrar.

Glad

Det går åt fågelmat "én gross" nu, en och en halv tiolitershink matade jag ut igår.

MaMaMade
0

Morrn!

Har varit lite osynlig ett tag, det har varit mkt, hänt saker o så…humöret är inte på topp sas. Men bättre dagar skola komma, hoppas jag.

-23 som kallast inatt men bara-6 nu, det går snabbt, man hänger inte med i svängarna. Föredrar nog ändå -20 då jag inte tål när det blåser. Ska iväg till jobbet snart, tvättdag o sträckning i låret efter ett fall. Spring i 3 tr ca 6 ggr idag…o så vill väl min brukare ut på prommis. Känner mig inte särskilt motiverad om sanningen ska fram!

Önskar er en fin dag! Kyss

[GunillaF]
0

God morgon.

Ha en riktigt bra 1:a December

[Asta]
0

#6 - då gäller det att vara hemma, måste innebära påfyllning flera gånger om dagen!

Här är det lite tvärtom, går mindre fågelmat nu när det blivit kallt. De måste hittat något annat ställe också. Och så verkar det som att talgbollar inte är kul längre när det har blivit minus. Så länge det var plusgrader gick de åt som smör i solsken, men nu är de inte så intressanta längre. Var så förra vintern också, när det var kallt var de inte så intresserade av talgbollarna. Mysko.

barnbarnen
0

God morgon i dag 1 dec tiden går fort.16 gr kallt ute….brr

ska beställa tapeter i dag,få se om det kan bli klart till jul.Eftersom jag är sjukpensionär, behöver jag inte ut i kylan i dag, om jag inte vill.Bilen är sönderfrusen så den måste tinas opp..jag tycker verkligen inte om vintern.vi vet inte vart vi ska fira julen kanske i nåt varmare land,har tittat på lite olika alternativ Thailand el Mexico.

Ha en bra dag alla.

[Spanaren]
0

Hej alla!

Äntligen varmare … hurra Tungan ute

Dubbelbegravning i morgon i annan stad i fall ni skulle undra var jag  är Flört

/ kram

chik
0

God dagens i burken.

Julen firas här i vår lilla boning barn banban o lite bekantar.

Kalt har vi 12- o solen försöker ta sig över kanten ….

önskar er alla en fin dag där ute.

Spanaren Begravning vackert..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anders 50
0

Godmorgon!

Här är det - 16 och en strålande soluppgång, idag var den särskilt vacker, fast det var knappt att den orkade upp över trädtopparna.

Skönt att inte behöva ge sig ut i kylan, + 21 inne!

Men i eftermiddag så bär det iväg till sjukhuset för att göra "service" på Pacemakern.

Och där finns mycket vackert att titta på också!  Flört

Ha det varmt idag!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

zabelle
0

Godmorgon

Vilka vackra bider ni lagt in idag Skrattande

Här syns inte solen alls, -9 grader ute och 16,5 inne. De får inte rätt på värmen på jobbet. Jag fryser….Tyst

Ska iväg på lunchen och köpa mer fågelmat, de tömmer fågelbordet i en rasande fart.

Zabelle   

[Sisa]
0

Godmorgon vänner!

Brrr..så kallt det är. Här pendlar mellan -17 och -20 grader. Hur kallt har Ni ? Men visst är det vackert ute..riktig vinter och en massa snö som knarrar av kylan..när det ändå ska vara vinter..

Jobbar gör jag en hel del nu en period..ska så även göra i eftermiddag.

Var rädd om er i kylan!

Elpida
0

God förmiddag!

Minstan vaknade snabbt när jag nämnde att det var 1:a december idag! Tänk att få öppna både adventskalendern och se första avsnittet av julkalendern på tv:n, då börjar nedräkningen på allvar. Jag kan riktigt komma ihåg hur himla spännande man tyckte att det var!

11 kalla grader ute på morgonen och nu en strålande vintersol! =)

Ha det gött denna 1:a december!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ugglekatten
0

God Middag!

Hua, va kallt. Men rimfrosten på träden glittrar som bara den. Såå vackert.

Jag har bytt namn och använder nu inte längre Vindafrid eftersom det blivit patenterat. Så nu använder jag mitt häxnamn Ugglekatten, och det är väl ingen som tänker registrera det på PRV hoppas jag.

Ha en bra 1 december.

Farwuq
0

Jag förstår inte? Om nu namnet "Vindafrid" blivit patenterat av någon annan, så har du använt det innan och borde få fortsätta med det?

Obestämd

T.ex. om någon i USA snor namnet "Farwuq" så tänker jag inte sluta för det.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

zabelle
0

Tjohooo, nu har jag varit ute och sladdat runt i stan. Solen skiner, snön singlar ner. Riktigt fint är det! Skrattande

Kan folk bara lära sig hålla avstånd också… 3 krockar såg jag på ca 20 minuter. Inget allvarligt tack o lov!

Zabelle   

Ugglekatten
0

Nä, det är inte så lyckat att använda ett namn som blivit PRV-registrerat. Vindafrid är en fornnordisk benämning på harmoni och harmoni kan man inte registrera med ensamrätt!!! Men Ugglekatten är väl ett namn som kittlar fantasin. Häxigt!

Anders 50
0

Eller Kattugglan?….dess nattliga hoande kittlar också fantasin!  Flört

Fast Ugglekatten duger åt en häxa! Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AnnL
0

God sen kväll!

-14° här i morse. Mycket kallt så tidigt på vintern här ute vid kusten.

Har varit borta två dagar och inte haft tid med datorn.

Ullared igår och hos en väninna idag.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Bergspuman
0

I senaste numret av Året Runt beskrivs en kvinna som sysslar med hundar och särskilt rallylydnadskurser.

#22 Någon du kanske känner?

AnnL
0

# 23 Då får jag kanske köpa Året Runt o kolla. Men är hon inte här nere ifrån är det nog ingen jag känner. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Bergspuman
0

#24 Hon hette Anne, och så nämndes Lerum i texten. Och så var hon sjukpensionär. Så jag hajade till lite!

Hundens namn nämndes också, Tindra.