God morgon 1.a Advent
Jag blev väckt av en katt därför sitter jag här..skulle hellre ligga i den goa varma sängen men nu är det katterna som ligger där och gonar.Jag hoppas ni får en fin och lugn dag så ni kan njuta av allt det fina ni plockat fram, alla ljus i fönstren och senare på dagen Glöggen.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Då har vi blivit väckta på samma sätt
Godmorgon Christine och alla andra som kommer…
Här hemma finns inget vatten just nu. Det räckte till min mans morgonkaffe sedan tog det slut.
Vi har kommunalt vatten så jag ringde och det var en pumpstation som lagt av som de håller på att laga. Stackare, ute i kylan på första Advent.
Vi kommer säkerligen få mängder med samtal hem nu idag för min man är ordförande i husföreningen. De ringer för precis allting trots att var och en äger sitt hus.
/Maria
Hej alla!
Somnade tidigt igår och vaknade tidigt i morse. Det var så fint när det var mörkt ute och det tindrade av stjärnor, både ute som inne.
Inget vatten till morgonkaffet … dra på trissor vad det ska ringas av många förargade människor 

Låt första tända ljuset även få skina inom er idag/ kram
Godmorgon!
Tur man har egen brunn så man alltid har vatten om det kniper, fast det går ju att smälta snö också! 
Här snöar det, blåser och är 5 grader kallt, så idag håller jag mig nog inomhus. Fast snöskottning lär ju inte gå att undvika!
Ha en bra 1:a advent, och var försiktig med ljusen!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
God dagens alla i burken…
Hade skrivit ett långt med.som försvan..""Skit""
Så nu blir det bara en hälsning…

Lena.P är jag i verkliga livet.
God morgon på er!
-22 grader. Huvva vad det är kallt!
Men jag eldar i min braskamin så inne är det varmt och mysigt.
Ha en fin första advent.
Godmorgon,
Här är mulet och en del snö yr i luften.
Min särbo dök aldrig upp igår, han hade råkat somna efter dagens tenniskurser. Syrak blev man ju… men vad göra liksom.
Idag är planen att jag möter honom vid 13-tiden, vi går och tittar på skyltsöndagen, sedan åka hem och baka pepparkakor. Jag hittade en rolig kakform igår, en elefant hihi. Sedan är det tvättstuga vid 18.
God förmiddag får jag väl säga.
Här har vi i alla fall vatten! Men grått och trist ute. När det är gråväder och snö blir alla träd så läskigt svarta på något sätt. Det är inte precis någon dag då man vaknar och känner sig pigg och glad.
Godmorgon, här är det nästan stormute, snön yr. De uppskottade gångarna yr fort igen. Vi håller även idag på med att fixa lite stjärnor inne, det blir mysigt men tar tid. Vi har en ljusstake som vi inte kan hitta nya ljus till, den måste ersättas med något snyggt, hittade inget sånt på stan igår, måste leta mera. Jag har ont i min vänstra tass - jag har använt broddar och jag gissar att de ändrat det biomekaniska förhållandet mellan hälen och framfoten så att tryck uppstått. Jag har alltså ont i framfoten och nu när det snöar går det inte att cykla runt på stan. Alltså går jag, och då kan jag inte gå till alla olika affärer.
Det låter kallt med minus 22, hu då. Nu måste jag hjälpa sambon att knyta knutar till en pappstjärna.
Ha en bra dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God middag.
Sov länge i dag. Här är det 8 gr kallt.Har tänt ljus och advents- ljusstakarna i fönstren det är ganska mysigt.Fast det blir mysigare när mörkret kommer.Åker ut och ser julskyltningen lite senare.
Ni får ha en fortsatt fin första-advent!
God middag!
-3° och ca en dm snö. Fint med snö till första advent. Brukar oftast var regn o slask här när det är julskyltning.
En skogspromenad och möte i rallylydnadsgruppen i eftemiddag. Avslutning på buggkursen ikväll.
Ha en fin första advent. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

God middag!
Här har vi ett riktigt vinterväder med snöyra och nästan 7 minus.
Inte så vanligt här i mitt lilla hörn av Södermanland, brukar gå och muttra över regn, mörker och gröna gräsmattor som inte precis skapar stämning och försmak av Jul.
Det blir en lugn dag, ska bara baka en mjuk kaka och lite senare njuta av glögg och pepparkakor.
Önskar er alla en riktigt härlig dag vad ni nu än hittar på
Hej på dagen!
Hoppas ni har en bra första advent!!
Sovit länge har också jag, eftersom jag varit vaken många timmar inatt. Blev väckt av ett ljud i köksfläkten..lät som något satt där och ville ut! Vi monterade ner fläkten, öppnade den och kollade..men hittade inget. Nu är ljudet borta. Kanske en fågel, fladdermus eller råtta tog sej in genom skorstenen..och kanske hittade den ut till slut!!
Ha en fortsatt fin söndag!
#13 - oj så många kråkor har jag aldrig sett. Jag har bara sett kajor på det sättet.