Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 595 ggr
[peter54]
0

Konstig dag blev det …

Vi har ägnat större delen av dagen med jobbet att montera in den nya köksfläkten. Den har helt andra mått och annat utförande än den som satt här tidigare, så det har varit mycket anpassningsarbete.

Någon gång runt 14 kom det en ambulans och det är väl uppseendeväckande i sig. Ambulansen körde ner på den lilla traktorvägen här bakom vårt hus och försvann neråt gärdena. Efter en halvtimme kom helikoptern och då sprang min fru ner för att se om hon kunde hjälpa till.

Det visade sig att ambulansen hade kört ner fel väg, men att den andra vägen ändå inte var körbar ända fram. Jag ringde till vår jaktledare för att höra om någon i laget var ute på småviltjakt idag och fick veta att en av våra gubbar var ute med sin son och sina sonsöner.

Helikoptern var kvar en hel timme och senare fick jag veta att vår jaktkamrat dött på passet, hjärtinfarkt.

Anders 50
0

Verkligen tråkigt för dig att mista en jaktkamrat….beklagar!

Liknande hände i ett grannlag där jag jagade för många år sedan. En man sköt en älgtjur och på väg fram till den så fick han en hjärtinfarkt och dog.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Asta]
0

Hur gammal var han?

MaMaMade
0

Usch så tråkigt! Rynkar på näsan

Vi har haft en man som var mer el mindre döende i cancer men han överlevde iaf jakten även om det var tråkigt att se hur ont han hade…

Maria
0

Åh fy vilken dag.Gråter

/Maria

chik
0

Det är ju sådana här saker som gör att man tänker till.

Så fort det kan gå.

Ena dagen pigg o glad o andra dagen borta.

ja värden är inte som man tror..

vad jag lider med de anhöriga..Oj vad jobbigt.Hoppas att många hör av sig genom tele eller en liten blomma.

O inte bara inte vågar säga något..

Så tragiskt.

Lena.P är jag i verkliga livet.

barnbarnen
0

tråkigt att mista en kamrat vad säger man.beklagar.

Bergspuman
0

Men usch, vad tragiskt! Verkligen tråkigt.

[MargaretaA]
0

verkligen tragiskt. och en sådan chock för alla när det kommer så plötsligt Gråter

Cristine
0

Ja det är alltid tragiskt när något sådant händer.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Toyan
0

Så fort det kan gå, en sån förlust och chock för alla, tänker på hans familj.Gråter

När sådant händer blir man verkligen påmind om att ta vara på varandra och visa sin kärlek och uppskattning innan det är för sent.

[peter54]
0

#2 Vet inte exakt, men nånstans runt 75 tror jag. Han har vuxna barnbarn som var med på jakten.

AnnL
0

Tråkigt att mista en jaktkamrat. Trösten är kanske att det gick fort och han slapp att lida. Sen kanske han dog där han trivdes som bäst.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

chik
0

AnnL. så sant. Det är bara omgivningen som lider.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

Så tråkigt..och tragiskt..Gråter

[Asta]
0

Det är tråkigt. Fast om han var 75 och fick dö snabbt i skogen var det ändå ett bra sätt att gå bort och inte alltför tidigt.

signemo
0

Oj då. Skickar en kram till Dig och De andra i jaktlaget. Det påverkar mer än man tror

Var rädda om varandra

Mickelberg
0

Det var tråkigt.