Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hälsa-och-harmoni
Läst 761 ggr
Cristine
0

Det är farligt

att bli sjuk numera på grund av besparingarna. Personalen på Sundsdvalls sjukhus gråter på jobbet av vanmakt. Sjuka ligger i korridorerna och många står på kö medans stafettläkare får skyhöga löner.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Hur ska det sluta..och varför hör man aldrig nåt om alla som har dessa skyhöga löner..är det förbjudet att spara på det..Obestämd

[Asta]
0

När det gäller sjukvården säger jag fortfarande att innan man ska slänga in en massa pengar så ska man kolla effektiviteten annars är det som att kasta in pengar till ingen nytta alls. Satsa först på det så ser man hur mycket pengar som behövs därefter.

[peter54]
0

Fyra klinikchefer har slutat på Akademiska i Uppsala under de senaste månaderna. Orsak; orimlig arbetsbörda pga personalnedskärningar.

Jag tror inte att detta har nått botten ännu. Så länge man har det idiotiska ekonomiska system att varje avdelning ska drivas som ett separat företag och köpa tjänster av andra avdelningar kommer resurserna att fördelas galet och det går ut över vårdkvalitet och patientsäkerhet i slutänden.

Samhället/staten värderar fortfarande de viktigaste samhällsfunktionerna för lågt, larare och vårdpersonal måste få ett statuslyft.

chik
0

Ja.Men det här är inget nytt….Håller på o se på Hem Till Byn.O där är ett avsnitt med en gamling som har ramlat o brytit handlederna, o bor skälv.Hon blir bara gipsad o hem sänd.Finns ingen plats på avdelningen..  O det är på 80talet…Så det här har på gott länge…

Men sen att läkare kan vara på bemaningsföretag med en så stor lön-O hoppa från plats till plats.Det är ju inte bra….

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Asta]
0

Ja hur vår sjukvård fungerar har gamla anor, det är gammal landstingsförvaltning som rullar på i samma gamla banor som det alltid har gjort.

Och du säger ju lite samma sak som jag Peter. Det räcker inte med pengar, man behöver se över systemet. Och jag tror att det skulle behövas in lite entreprenörer med lite nytänk.

En klinik som startades i Skåne hade sådan entreprenörsanda. Den blev så effektiv så att sjukhuset på orten kände sig dumt. Vad gjorde man då? Effektiviserade upp sjukhuset på samma sätt? Nej - man stängde kliniken.