Vad skulle du sakna..
mest om du förlorade allt de materiella.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Huset
Foton.
Pianot. Allt annat går att ersätta och jag är inte sentimentalt lagd utan kastar gärna. Men pianot är en del av mig.
huset och foton.
Jag säger som Peter huset, allt det andra klarar jag mej utan fast det skulle kännas i hjärteroten att fölora den kinesiska möbeln förståss.
Fotona har jag i minnet.
Huset..säger jag med..
Mina glasögon. 
Får nog säga som Pirkkolino, mina glasögon.
Jag sällar mig till dem som skulle sörja mina foton väldigt mycket och så vårt hus som jag är väldigt fästad vid.
Glasögon kan jag köpa nya
det andra är liksom oersättligt, även om ett hus går att bygga upp igen.
/Maria
fast om man blir av med allt det materiella kan du ju inte köpa nya glasögon. då
Man har la försäkring
/Maria
Foton..och adressboken
(..den är fortfarande i lösbladssystem,sparade på olika håll)
foton..är ju fasta minnen,ögonblick ur livet
Hus o andra ..Ting,bör väl vara i ständig förvandling
rep. om-mål,in o utbygg
penke
#11 - ska man se det så skulle jag nog inte sakna någonting. Om jag kan köpa nytt alltså.
#13 Men det var så jag uppfattade det
och då blir ju bl.a foton oersättliga och mitt älskade hus.
/Maria
Fotona o våra gamla vidiofilmer på barn o oss…
Lena.P är jag i verkliga livet.
#14 - Helt OK. Jag är nöjd om maken och jag överlever vad det nu är som gör att allt materiellt försvinner.
Men jag tänkte så som det står däruppe. "Vad skulle du sakna mest, om du förlorade allt materiella."
Att jag skulle sakna mest mina glasögon. Vad skulle jag göra med fotot heller, när jag inte kan se de. 
Huset.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Talar vi om att förlora saker i en brand så är nog fotona samt vissa saker som har med barnens adoptioner att göra det värsta att förlora. De har så få "minnen" att de bör få ha kvar det lilla de har.
Foton, babykläderna, de mest älskade mjukisdjuren…jo, tror jag skulle koncentrera mig på Kalle, Ebborna, Go´a, Sonens Abisko-kotten…det är så många minnen o så mkt förtröstan knutna till de mjukisarna. Nu har vi sett till att lägga in alla digitala bilder på en extern hårddisk samt på en nätsida, utifall att.
Funderar fortfarande, för det gäller väl EN sak?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
En sak går inte…inte när man har 3 ungar i huset! 
Men om det bara gällde mig själv…hm…lådan med fotoalbum. Guben är redan instruerad att ta hårddisken till datorn om så skulle behövas!
Jag börjar också fundera på om inte den externa hårddisken skulle med, där finns ju allt.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ja bara en sak!